Flekk Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Jeg er så glad for at jeg kan sette ord på lukten. Hater når jeg lukter noe men ikke kan si hva det lukter som. Men tisset mitt lukter uten tvil honnikorn! Når jeg googlet det så kom det opp masse artikler om diabetes Jeg har også sett på YouTube at en baby med sirupstisslukt hadde en alvorlig sykdom (ikke diabetes). Jeg spiser snop og drikker brus, men ikke så mye. Miiiip. Er det noe galt?
Gjest iGirl Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 har du spist asparges eller drukket mye kaffe ?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Det lukter alltid honnikorn når jeg tisser, etter jeg har spist honnikorn. Ellers har jeg aldri hørt om noe som kan sette den lukten der. Anonymous poster hash: f6e71...c10 6
Hattifnatten Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Haha. Beklager at jeg ler, men jeg har også oppdaget at det lukter honnikorn noen ganger. Veldig merkelig! Men ettersom det er veldig sjeldent, så har jeg ikke tenkt noe over det mer enn at det nok sannsynligvis er noe jeg har spist. 2
miramis Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Hvis urinen smaker (og sikkert lukter, som du nevner) søtt, kan det være et tegn på diabetes. Før i tiden smakte leger på pasientens urin for å diagnotisere diabetes. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Det kan være diabetes selvsagt, men mest sannsynlig når man har drukket brus eller spist mye søt mat Opplever det selv innimellom (og jeg har utelukket diabetes hos legen). Men er man litt overvektig i tillegg, begynner å nærme seg 40-åra og har et usunt kosthold, er det lurt å sjekke seg for det hos legen.Anonymous poster hash: 689e7...a25
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Min uring lukter honnikorn når har spist honnikorn og en sjelden gang ellers, regner med jeg da har spist noe som lager lukta. Hvis det er hver dag så ta med en urinprøve til legen. Anonymous poster hash: b7d9a...5b3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Opplever det samme nå som jeg er gravid, men har fått svar på blodprøver som ser helt normale ut. Anonymous poster hash: 73710...629
Missy1 Skrevet 7. august 2013 #9 Skrevet 7. august 2013 Jeg har også merket det til tider og jeg har definitivt ikke diabetes Noen ganger er det litt farlig å google. Søt lukt på urin kan være tegn på diabetes, men det betyr ikke at du har diabetes. Det kan være noe du har spist den dagen. Jeg har sjekket urinen min ca en gang i uka i et halvt år fordi jeg gikk helsesekretær utdanning og har aldri hatt utslag på sukker i urinen. Hvis du blir kjempe bekymret over dette så kan du ta med urinprøve til legen eller kjøpe stix på apoteket og sjekke hjemme
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #10 Skrevet 7. august 2013 Takk, endelig fant jeg ut hva morgenurinen min lukter! Jeg har slitt med å finne ut lukten, men honnikorn virker riktig! (selv om jeg ikke har luktet på honnikorn på over 20 år) Anonymous poster hash: 172e1...4b2
Flekk Skrevet 7. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 7. august 2013 har du spist asparges eller drukket mye kaffe ? Jeg har drukket en vanlig iskaffe fra Tine så kanskje det er det. Men tisset mitt luktet godt i nesten to dager bare på den lille esken med iskaffe :s Jeg fikk veldig lyst på honnikorn, og skal kjøpe det nå. Viss tisset mitt kan lukte så godt hele tiden så er det bare bra med mindre det er farlig. :D
Limah Skrevet 7. august 2013 #12 Skrevet 7. august 2013 Tisset mitt lukter også ganske kraftig etter å ha drukket iskaffe 2
Gjest iGirl Skrevet 7. august 2013 #13 Skrevet 7. august 2013 Jeg har drukket en vanlig iskaffe fra Tine så kanskje det er det. Men tisset mitt luktet godt i nesten to dager bare på den lille esken med iskaffe :s Jeg fikk veldig lyst på honnikorn, og skal kjøpe det nå. Viss tisset mitt kan lukte så godt hele tiden så er det bare bra med mindre det er farlig. :D Det er iskaffeen som gjør det. 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #14 Skrevet 7. august 2013 Tisset mitt lukter også ganske kraftig etter å ha drukket iskaffe Mitt også! Tror ikke det har noe med diabetes å gjøre, jeg har i hvert fall ikke det. Anonymous poster hash: bd761...5bf
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #15 Skrevet 7. august 2013 Det er iskaffeen som gjør det. Ja, den inneholder masse sukker Anonymous poster hash: 689e7...a25
venus_ Skrevet 7. august 2013 #16 Skrevet 7. august 2013 Jeg har drukket en vanlig iskaffe fra Tine så kanskje det er det. Men tisset mitt luktet godt i nesten to dager bare på den lille esken med iskaffe :s Jeg fikk veldig lyst på honnikorn, og skal kjøpe det nå. Viss tisset mitt kan lukte så godt hele tiden så er det bare bra med mindre det er farlig. :D Urinen min pleier også å lukte honnikorn når jeg har drukket Iskaffe cappucino Men ikke når jeg drikker de andre variantene.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #17 Skrevet 7. august 2013 Samme her, det er kun Tines iskaffe cappuccino som lager den lukten. Anonymous poster hash: d0026...c3a 1
Gjest iGirl Skrevet 7. august 2013 #18 Skrevet 7. august 2013 Ja, den inneholder masse sukker Anonymous poster hash: 689e7...a25 Det har ikke nødvendigvis med sukker å gjøre. Den samme lukten kan oppleves etter at man har spist f eks asparges
Minya Skrevet 7. august 2013 #19 Skrevet 7. august 2013 Nei, asparges-tiss lukter høgg og helvete i forhold til honnikorn-tiss. Jeg takler ikke å spise asparges nettopp på grunn av det. Mange forskjellige typer mat setter forskjellig aroma på¨urinen, på samme måte som enkelte medisiner gjør det. Under en antibiotikakur vil urinen lukte penicillin, feks.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #20 Skrevet 7. august 2013 Tisset mitt lukter søtt/honnikornish hvis jeg har en infeksjon f.eks UV. Anonymous poster hash: 95799...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå