Gå til innhold

Når man tror man har opplevd alt............

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så, hvor skal jeg begynne. Det hele startet da jeg min mann med forlovere var på gjennomgang i kirka dagen før vi skulle gifte oss. Forloveren min hadde på seg en vanlig singlet med normal utringning. Presten (hvis han fortjener å inneha den tittelen) var mer opptatt av å kikke på brystene av forloveren en noe annet, da vi kom hjem gikk det et par timer så ringte forloveren min meg. Helt forskrekket over at presten hadde begynnt å kontakte henne via Facebook hun lurte på om noen av oss andre hadde blitt lagt til, noe vi ikke har. Dette er noen måneder siden nå. I går fikk jeg på ny en telefon fra venninna mi, da presten hadde ytret ønske om å ha seg med henne. Venninna mi er gift å har 3barn noe presten vet. I tillegg har han jo en kone å barn selv. Slike burde aldri få lov til å jobbe som prester! Vet ikke hva jeg vil med innlegget er fortsatt i sjokk!

Anonymous poster hash: 909e8...a0c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er stygg nå, men klarer ikke dy meg...heller henne enn en "kor gutt" ;)

Uff nei, fra spøk til revolver...slik oppførsel er uakseptabel uansett yrke, er man gift så er man gift. Er han ikke fornøyd med kona får han gå fra henne da og finne seg ei snerten ei om det er det han vil ha.

Men han er ikke mye egnet til å være prest med slik oppførsel, de skal jo gå foran med et godt eksempel...trodde jeg da..

Anonymous poster hash: 2adb0...d06
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Intelligent er han i alle fall ikke... :fnise:

Bare ta en kopi av korrespondansen og send den til arbeidsgiver (i og med at han titter i "arbeids medfør"). Samme som en ville gjort dersom en lege, tannlege, psykolog, lærer (eller en butikkansatt for den del) etc tar kontakt av upassende slag etter kun kontakt av det profesjonelle slaget. Prester kan være like ko-ko som resten av oss.

Anonymous poster hash: 0a7f2...2c9
  • Liker 6
Gjest Murica
Skrevet

Hår hun har alt dette på facebook, for dette burde hun sende inn!

Er absolutt ikke akseptabel oppførsel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv sett det som har blitt skrevet mellom dem på facebook, å uansett hva hun svarer så vil han vri det inn på noe seksuelt. i tillegg har han sendt sms til henne disse har jeg ikke sett.

Ikke rart talen hans var bare surr han sto vel å kikka langt ned i kjolen da også. hvis han fortsetter så kommer jeg til å prøve å få henne til å sende samtalen til sjefen hans.

Jeg hadde faktisk tenkt til å klage på han før jeg visste dette grunnet oppførselen hans da vi var å gjennomgangen å det at han ikke klarte å få noe riktig i talen. han leste egentlig bare opp stikkord.

Skrevet

Send inn alt av meldinger osv til den norske kirke

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde kontaktet kirkekontoret

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

upassende prest.send inn en klage MED bevis.

Anonymous poster hash: 3c89f...6ff
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Je

Endret av panic-attack
Skrevet

Hvis dette er realitet, så bør du innstendig få veninna di til å gå med på at du sender inn en klage. Det er fullstendig uhørt - og presten bør fjernes fra sin betrodde stilling umiddelbart! Resten av det lille samfunnet kan jo ikke fortsette å leve i den villfarelsen at han er til å stole på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hva problemet er. Er det ikke bare å avfeie hele fyren (hvorfor har venninna di lagt han til på FB...?) og drite i han. Ja, han oppfører seg som en idiot, men er man virkelig så naiv at man tror en prest ikke kan være en drittsekk også? Hadde vært annerledes om han var en lege eller psykolog og hun var pasienten. I dette tilfellet er hun jo ikke engang bruden. Helt bak mål oppførsel, men skjønner ikke hva det er å lage styr av, for å være helt ærlig. Idioter finnes i alle yrker.

Anonymous poster hash: c2771...d38
  • Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke helt hva problemet er. Er det ikke bare å avfeie hele fyren (hvorfor har venninna di lagt han til på FB...?) og drite i han. Ja, han oppfører seg som en idiot, men er man virkelig så naiv at man tror en prest ikke kan være en drittsekk også? Hadde vært annerledes om han var en lege eller psykolog og hun var pasienten. I dette tilfellet er hun jo ikke engang bruden. Helt bak mål oppførsel, men skjønner ikke hva det er å lage styr av, for å være helt ærlig. Idioter finnes i alle yrker.

I en slik stilling hvor man i mange tilfeller møter mennesker i en sårbar fase (konfirmanter, pårørende, sjelesorg etc.) skal og bør den ansattes oppførsel overfor de han møter være uklanderlig. Her er det all grunn til å lage oppstyr.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

han er veldig pågående å tar ikke et nei for et nei. Hun la han til for å være høflig å til å begynne med var han det vil jeg si. Så plutselig fikk hun en melding ;jeg liker deg å vil ...... Deg å etter at hun forklarte at hun var gift å at den meldingen ikke sømmet seg har hun fått flere meldinger vinklet på en seksuell måte. Jeg synes ikke det passer seg med slik oppførsel når man har en jobb der man skal hjelpe folk i en vanskelig situasjon, sett at hun var på kanten til et samlivsbrudd eller noe å han så sitt snitt til å utnytte det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er realitet, så bør du innstendig få veninna di til å gå med på at du sender inn en klage. Det er fullstendig uhørt - og presten bør fjernes fra sin betrodde stilling umiddelbart! Resten av det lille samfunnet kan jo ikke fortsette å leve i den villfarelsen at han er til å stole på.

det er en realitet men er redd det er vi som blir uglesett......

AnonymBruker
Skrevet

Vet om en prest som hadde ei ung jente som hadde problemer hjemme, boende hos seg. Han hadde kone og flere barn, men 0 problemer med å kjøre henne på tjukka. Dessuten en annen prest for noen år siden likte og misbruke adoptiv dattra si seksuelt. Prester er også mennesker.

Anonymous poster hash: 78d24...e2d

AnonymBruker
Skrevet

I en slik stilling hvor man i mange tilfeller møter mennesker i en sårbar fase (konfirmanter, pårørende, sjelesorg etc.) skal og bør den ansattes oppførsel overfor de han møter være uklanderlig. Her er det all grunn til å lage oppstyr.

Jeg ser at de fleste ikke er enige med meg. Jeg sier bare at dette ikke er noe jeg hadde giddet å bry meg meg. Kanskje også fordi jeg er ateist og ikke setter prestegjerningen høyere enn andre jobber. Forventer ikke mer av en prest enn jeg gjør av andre.

• Liker 1
Skrevet

:skratte:

Skrevet

Presten er vel formelt underlagt biskopen?

Vil tro at et brev om saken og diverse dokumentasjon som sendes rette biskop blir tatt til følger.

Det lokale kirkekontoret har vel ikke arbeidsgiveransvar for presten?

Og jeg vil anta at det lokale kontoret er mer tilbøylig til å sope alt under teppet eller uglese dere.

Om man ikke får respons på klagen og skikkelig oppfølging kan man viske "media" i øret på biskopen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...