Gå til innhold

Kattepass i helger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fått ei nydelig lita Sibirkatt-frøken. Hun er nå 4,5 mnd. Innimellom reiser jeg en helg hjem til mine foreldre. De har to katter, så jeg tror ikke det er lurt å ta henne med dit.

Hun er veldig kosete, men samtidig forsiktig og usikker rundt nye mennesker. Så jeg lurer på hvilken form for pass som passer henne best.

Alternativene er:

1) La henne bo hos ei venninne av meg og samboeren hennes. De har tilbudt seg å være fast besøkshjem i helger jeg reiser bort, så over tid vil jo hun bli vant til leiligheten deres. Der finnes det ikke andre dyr. Fordelen er at hun da har folk rundt seg hele tiden og blir passet veldig godt på. Ulempen er at det å ta henne ut av hjemmet kan være forvirrende og kanskje litt skummelt for henne? Iallfall i starten?

2) La henne være alene hjemme, men med venner av meg som stikker innom og gir mat / kos et par ganger om dagen. Fordelen er at hun da får være hjemme i trygge og kjente omgivelser, mens ulempen er at hun blir mer alene.

Hva mener dere?



Anonymous poster hash: b8f03...55f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du skal la vær å reise til katten din er mer voksen



Anonymous poster hash: f07dc...9a7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å reise vekk enda, men om 1-2 måneder så må jeg en tur hjem til foreldrene mine. Så da må jeg finne en løsning som er best mulig for lillepus...

-TS



Anonymous poster hash: b8f03...55f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje gått for å la katten være hjemme, mens noen passer på. Eller hvis det ikke er så langt å kjøre til foreldrene dine, tatt med katten din dit.



Anonymous poster hash: f07dc...9a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 2.

Jeg tror katten har det best i sitt eget hjem med jevnlig tilsyn.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sibirkatt og hun er utrolig hjemmekjær. Så jeg ville gått for alternativ 2, hvis det kun er snakk om en helg. Da holder det med at noen kommer innom og gir pus litt kos og oppmerksomhet.



Anonymous poster hash: cf05c...60a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...