Irka Skrevet 20. april 2004 #1 Skrevet 20. april 2004 Dear Friend. I am Hajia Mariam Abacha the wife of the formal head of state the Federal Republic of Nigerian Late General Sani Abacha. Following the sudden death of my husband General Sani Abacha the late former head of state of Nigeria in June 1998, I have been thrown into a state of utter confusion, frustration and hopelessness by the present civilian administration, I have been subjected to physical and psychological torture by the security agents in the country. I have lost confidence with anybody within the country. You must have heard over the media reports and the internet on the recovery of various huge sums of money deposited by my husband in different security firms abroad, some companies willingly give up their secrets and disclosed our money confidently lodged there or many out right blackmail. In fact the total sum discovered by the Government so far is in the tune of $700. Million dollars. And they are not relenting to make me poor for life. I got your contacts through my personal research, and out of desperation decided to reach you. I will give you more information as to this regard as soon as you reply. I repose great confidence in you hence my approach to you due to security network placed on my day affairs I cannot afford to visit the embassy so that is why I decided to contact you and I hope you will not betray my confidence in you. I have deposited the sum of 35.3 million dollars) with a security firm abroad whose name is with held for now until we open communication. I shall be grateful if you could receive this fund into your account for safe keeping. This arrangement is known to you my lawyer and my son Mohammed Abacha alone who have just been released by the Federal Government, so my lawyer will deal directly with you as security is up my whole being. I am seriously considering to settle down abroad in a friendly atmosphere like yours as soon as this fund get into your account so that I can start all over again if only you wish, but if it is impossible, just help me in diverting this fund into your account which will accrue you 30% of this fund . Please honesty is the watch word in this transaction. I will urgently require for your very private number or cell if any. In case you don’t accept please do not let me out to the security as I am giving you this information in total trust and confidence I will greatly appreciate if you accept my proposal in good faith. Please expedite action. And do get back to me immediately. Sincerely yours Hajia Mariam Abacha Er det mulig! :o
Leo Skrevet 21. april 2004 #2 Skrevet 21. april 2004 En smule utrolig at de fremdeles gidder, men det skyldes vel at noen fremdeles biter på... (Jeg tør påstå at såkalte "Nigeria-brev" bør være godt kjent ) Jeg pleier, for ordens skyld, å videresende tullet til økokrim, før jeg sletter det. (Svarer selvfølgelig aldri!)
LilleBille Skrevet 21. april 2004 #3 Skrevet 21. april 2004 .. var det ikke samme mailen Sandmann satset på å bli rik på ved juletider eller noe sånt
Gjest Moonshadow Skrevet 21. april 2004 #4 Skrevet 21. april 2004 Helt utrolig at noen faktisk kan gå på dette da.. Jeg kunne jo vært rik, får mailer fra prinser og konger rett som det er
Gjest Madam Felle Skrevet 21. april 2004 #5 Skrevet 21. april 2004 Ja, hadde det bare vært en smule sannhet i de, så kunne mange vært rik.
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2004 #6 Skrevet 21. april 2004 At de fremdeles holder på er helt utrolig. Jeg har fått dem i flokk i årevis nå, men den siste jeg fikk tok kaka. Skal se om jeg fremdeles har den.... et øyeblikk... Nei, søren - den er slettet. Det var samme type brev men dette var skrevet på "norsk", direkte via et oversettingsprogram tydeligvis for det var komplett umulig å forstå hva det egentlig stod der.... Der var det mange rare uforståelige ordsammensettinger og vendinger - morsomt å lese, men altså ikke til å forstå...
Susie C Skrevet 21. april 2004 #7 Skrevet 21. april 2004 En smule utrolig at de fremdeles gidder, men det skyldes vel at noen fremdeles biter på... Om 1 av 1000 biter på, så er det kanskje nok når de sender ut disse mailene i hopetall... :-?
Arwen Skrevet 21. april 2004 #8 Skrevet 21. april 2004 Mulig jeg er dum, men hva vil de egentlig oppnå med de mailene?
Gjest Moonshadow Skrevet 21. april 2004 #11 Skrevet 21. april 2004 Noen ber om kontonr for å overføre penger til og tømmer denne. Andre ber om penger til å opprette konto så du kan få pengene de tilbyr.
Marianne Skrevet 21. april 2004 #12 Skrevet 21. april 2004 Ja det er helt utrolig at folk fremdeles sendre penger til disse her. Jeg får og endel av dem, og de sendes rett videre til Økokrim.
Susie C Skrevet 21. april 2004 #13 Skrevet 21. april 2004 Jeg er litt på gyngende grunn her, men tror at de lover å sette inn sin gigantformue på din konto mot at du får en god andel av pengene etterpå. Det er bare det at de trenger litt penger først for å få disse transaksjonene i orden. Og gjerne mer etterhvert. Her er en artikkel om noen som gikk på.
Arwen Skrevet 21. april 2004 #14 Skrevet 21. april 2004 Jeg er litt på gyngende grunn her, men tror at de lover å sette inn sin gigantformue på din konto mot at du får en god andel av pengene etterpå. Det er bare det at de trenger litt penger først for å få disse transaksjonene i orden. Og gjerne mer etterhvert. Her er en artikkel om noen som gikk på. OK, da skjønner jeg. Kunne ikke forstå at et kontonummer er nok til å tømme kontoen. Folk er bra dumme hvis de går på dette da.
Gjest Moonshadow Skrevet 21. april 2004 #15 Skrevet 21. april 2004 Skjønner ikke at de kan la seg lure slik. Om ting høre for godt ut til å være sant, så er det som regel det.
Sarabi Skrevet 21. april 2004 #16 Skrevet 21. april 2004 Har aldri fått en sånn mail, jeg... Er jeg ikke god nok kanskje? Ingen som tilbyr meg å bli rik....
Susie C Skrevet 21. april 2004 #17 Skrevet 21. april 2004 Skjønner ikke at de kan la seg lure slik. Om ting høre for godt ut til å være sant, så er det som regel det. Helt enig! De fleste går vel heller ikke på det. Men det finnes vel fremdeles noen siden de fortsetter å sende ut disse mailene.
Irka Skrevet 21. april 2004 Forfatter #18 Skrevet 21. april 2004 Jeg har ikke hørt om disse Nigeria-brevene før. Hele konseptet virker som en dårlig spøk. Det er over min fatteevne at oppegående mennesker kan ta dette tullet seriøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå