AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Vi fikk en nydelig baby i oktober. Det hele var egentlig både ett mirakel og prevensjonssvikt. Når jeg skjønnte at barnet ikke ville få bhg plass, vurderte jeg abort. Men vi hadde jo planer om å begynne å prøve på nr2 ca 6 mnd senere.... Så jeg klarte ikke å ta abort. Diskuterte det med flere, og alle sa bare "ta det rolig, det ordner seg" "du finner en løsning" osv. Det gjorde vi ikke! Så nå sitter vi her, 3 uker igjen av permisjonen og vi kan glemme bhg før om 1 år... Jeg har ringt alle bhg/ familiebarnehager i områdene til jobbene våre og her vi bor, men det er fullt, og han har ikke krav på plass. Har forsøkt å finne dagmamma men det er ingen i området. Selv ikke de store dagmammafirmaene har noen i bydelen her. Vi jobber begge fulltid, men tjener veldig dårlig, så vi har ikke sjans i havet til overlever ett helt år på 1 inntekt. Jeg elsker babyen min over alt på jord! Alikevel angrer jeg bittert på valget jeg gjorde;( Anonymous poster hash: de5fd...3c3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Unnskyld meg. Men har verden blitt helt gal? Når man planlegger barn etter om man får barnehageplass da er det noe riv ruskende galt! Anonymous poster hash: 9fb2c...48e 20
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Vi fikk en nydelig baby i oktober. Det hele var egentlig både ett mirakel og prevensjonssvikt. Når jeg skjønnte at barnet ikke ville få bhg plass, vurderte jeg abort. Men vi hadde jo planer om å begynne å prøve på nr2 ca 6 mnd senere.... Så jeg klarte ikke å ta abort. Diskuterte det med flere, og alle sa bare "ta det rolig, det ordner seg" "du finner en løsning" osv. Det gjorde vi ikke! Så nå sitter vi her, 3 uker igjen av permisjonen og vi kan glemme bhg før om 1 år... Jeg har ringt alle bhg/ familiebarnehager i områdene til jobbene våre og her vi bor, men det er fullt, og han har ikke krav på plass. Har forsøkt å finne dagmamma men det er ingen i området. Selv ikke de store dagmammafirmaene har noen i bydelen her. Vi jobber begge fulltid, men tjener veldig dårlig, så vi har ikke sjans i havet til overlever ett helt år på 1 inntekt. Jeg elsker babyen min over alt på jord! Alikevel angrer jeg bittert på valget jeg gjorde;( Anonymous poster hash: de5fd...3c3 Du vil jo få kontantstøtte de første 6 mnd i alle fall vil du ikke+ 1000 kr barnetrygd. Om dere tjener lite i utgangspunktet så skulle vel dette hjelpe litt på? Har du mulighet til å få det noe helgejobb, evnt sovende nattevakt jobb for å tjene inn litt ekstra? Man trenger ikke å være faglært for å få slike jobber. Jeg jobba selv 30% stilling når jeg studerte, jobbet en kveld i måneden og hver 3 helg (torsdag-søndag med bare kveldsarbeid torsdagen og fredagen) og tjente da ganske ok på det mener jeg å huske. Syntes det er litt rart om dere eventuelt ikke har tenkt på slike løsninger til nå. Evnt har du vurdert å være dagmamma selv, da kan du ta ca 4000-5000 for en full plass, og da skulle du jo være godt på vei til å dekke opp inntekten din. 6000 selv + 5000 som dagmamma. Det ER vanskelig når man ikke får barnehageplass. Har hørt om de som endte opp med å flytte hjem på barnerommet. Men dere VIL jo finne en løsning, dere kommer jo ikke til å havne på gata. Det er tung og vanskelig ja, men dere kommer til å finne en løsning på ett eller annet vis. Anonymous poster hash: 5da53...6ab 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Unnskyld meg. Men har verden blitt helt gal? Når man planlegger barn etter om man får barnehageplass da er det noe riv ruskende galt!Anonymous poster hash: 9fb2c...48e Hva er så ille med det? Om vi ikke hadde hatt barnehageplass eller dagmamma måtte vi solgt huset vårt, og klart å finne en leilighet til under 10 000 (ikke lett uten å flytte et godt stykke vekk). Da ville en av oss måttet finne en ny jobb også pga av avstanden. Vi har ikke en overdådig livsstil, og ikke et veldig høyt huslån men om vi skulle klare oss på en inntekt i et år, så ja da måtte vi solgt huset. Så da er det ikke så rart at man må vurdere å få barn innen for barnehagegrensen vel? Anonymous poster hash: 5da53...6ab 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Hvor bor du? Altså, hvor trengs det dagmamma? Anonymous poster hash: 81f0d...4fe
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Og jeg tror ikke du angrer på valget ditt, men at du "angrer" fordi situasjonen har blitt slik den er. Tror virkelig ikke du angrer, fikk vondt inni meg når du sa det slik, så i følge meg velger jeg å tro det er feil ord å bruke Anonymous poster hash: 81f0d...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Og jeg tror ikke du angrer på valget ditt, men at du "angrer" fordi situasjonen har blitt slik den er. Tror virkelig ikke du angrer, fikk vondt inni meg når du sa det slik, så i følge meg velger jeg å tro det er feil ord å bruke Anonymous poster hash: 81f0d...4fe TS Ja du har vel rett i det:) Elsker jo den lille krabaten! Er bare sååå lei av å prøve å finne løsninger og gruble over denne problematikken. Det har nemlig heng over meg som en enorm byrde helt siden jeg oppdaget graviditeten, altså over 1,5 år med konstant bekymring. Det tærer veldig på! Kontantstøtten hjelper jo litt etterhvert, men vi må fra august til november før vi kan få den... Så når barnet er 18 mnd, blir den redusert til 3000 kr de resterende 4 mnd før bhg neste år. Har vurdert å bli dagmamma ja, men pga en sykdom har jeg mer enn nok med å løpe etter min egen baby og (3 åring) om jeg ikke skulle prøve å passe noen andre sine også... Anonymous poster hash: de5fd...3c3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 TS Ja du har vel rett i det:) Elsker jo den lille krabaten! Er bare sååå lei av å prøve å finne løsninger og gruble over denne problematikken. Det har nemlig heng over meg som en enorm byrde helt siden jeg oppdaget graviditeten, altså over 1,5 år med konstant bekymring. Det tærer veldig på! Kontantstøtten hjelper jo litt etterhvert, men vi må fra august til november før vi kan få den... Så når barnet er 18 mnd, blir den redusert til 3000 kr de resterende 4 mnd før bhg neste år. Har vurdert å bli dagmamma ja, men pga en sykdom har jeg mer enn nok med å løpe etter min egen baby og (3 åring) om jeg ikke skulle prøve å passe noen andre sine også... Anonymous poster hash: de5fd...3c3 tror ikke annet heller, enn at du er glad i krabaten din! Hjelper nok ikke så mye på situasjonen, men er selv i slik situasjon. Ikke nå, men pga termin ol så er jeg allerede forberedt på og ikke få barnehage plass, så har allerede begynt og gruble på dette. Tok lengre permisjon og ferie for å være litt "føre var", så får jeg se hvordan ståa blir når den tid kommer. Men jo, hvor trengs det dagmamma, altså hvor i landet bor du? Og, har du prøvt og legge ut annonse selv, på finn.no, rubrikk.no, hengt opp lapper på kjøpesenter/matbutikker? Er det noen i familien som har mulighet for en periode, venninner som kan hjelpe? Naboer som du kanskje vet ikke jobber? Anonymous poster hash: 81f0d...4fe
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Finn dere nye jobber og du kan eks jobbe kveld og han dag. Anonymous poster hash: 0d1fc...03c
Tomaten Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Syns forslaget til AB var bra med at du kan være dagmamma selv. Gubben din da? Har han brukt permisjonen sin?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #12 Skrevet 6. august 2013 Gubben er i permisjon nå, 3 uker igjen, så er alle ukene brukt opp. Det er vel ikke "bare bare" å skaffe seg nye jobber heller... Det har vi forøvrig forsøkt på lenge uten hell! Har hatt anonse på finn, 2 forumer og lapp på helsestasjonen, uten videre hell. Vi snakker Oslo nord Familien har ikke mulighet til å hjelpe oss pga egne jobber og avstand. Har ingen venner i byen i lenger, da de flyttet når de fikk barn... Og ellers kjenner jeg ingen i området vi bor i. Anonymous poster hash: de5fd...3c3
melly666 Skrevet 6. august 2013 #13 Skrevet 6. august 2013 Skjønner dette må være en utrolig vanskelig situasjon. Ikke gi opp. Sett opp lapper i alle butikker, forhør deg rundt, let og let og let Masse lykke til, håper det dukker opp en løsning.
Miss moneypenny Skrevet 6. august 2013 #14 Skrevet 6. august 2013 Lever på en inntekt vi og, har gjort det i et år og kommer til å måtte gjøre det helt til jeg får meg jobb. Jeg ville heller bodd i en pappeske enn å levd uten barna mine. Så å si at du angrer syns jeg er litt drøyt. Ønsker deg lykke til, og håper (og tror) at dere klarer dere et år på en inntekt.
*Frida* Skrevet 6. august 2013 #15 Skrevet 6. august 2013 Betaler du på huslån? Gå i banken og be om avdreagsfrihet for ein periode (ett år?), om du har godt forhold til banken vil du få dette pga situasjonen. Så kan de leve på ei inntekt.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #16 Skrevet 6. august 2013 Fy faen så mye dumme kvinnfolk, ja for barnets skyld burde du tatt abort. Anonymous poster hash: 3ee5d...c0b
Gjest Murica Skrevet 6. august 2013 #17 Skrevet 6. august 2013 Fy faen så mye dumme kvinnfolk, ja for barnets skyld burde du tatt abort.Anonymous poster hash: 3ee5d...c0b Du må da skjønne at hun snakker ut av ren frustrasjon , ikke at hun faktisk ønsker at hun ikke hadde fått ungen. Herregud, du må da kunne se lengre enn din egen nesetipp. 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #18 Skrevet 6. august 2013 Sånn er det når man har vendt seg til dyre vaner og har lån oppetter øra.Anonymous poster hash: 3ee5d...c0b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #19 Skrevet 6. august 2013 Fy faen så mye dumme kvinnfolk, ja for barnets skyld burde du tatt abort.Anonymous poster hash: 3ee5d...c0b Fy faen så mye dumme mannfolk, kan man også kanskje si? Eller hadde han kanskje ikke noe med saken å gjøre? Sorry, TS, hvis dere ikke har råd til å leve uten to inntekter til ungen får bh.plass, så har dere dessverre ikke råd til å sitte med huset deres. Har dere hus i Oslo, så står det kanskje ikke så dårlig til likevel? Kjøp en leilighet. Eller lei ut et rom som hybel, selg bilen, skaff en liten kveldsjobb.. Man greier det man må greie. Anonymous poster hash: 903a6...8e1 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #20 Skrevet 6. august 2013 Blir matt av unødvendige kommentarer. Angrer på mye jeg og, men ved nøyere ettertanke, så angrer jeg ikke. Frustrasjonen tar overhånd, og mye blir feil blir sagt. Utenom det; har du registrert deg på barnevaktformidlingen for Oslo, slik at de kan ringe deg når det er noen ledig etter hva behov du har og når? Koster 5500 for èn mnd, 5 dager i uken. Anonymous poster hash: 81f0d...4fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå