AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Hei. Fant ut at jeg har 3 cm lengdeforskjell i beina. Har i mange år merket at høyden min har variert med 3 cm her og der, men ikke tenkt noe videre over det før naprapaten påpekte at hele kroppen min er dritskjev og derfor målte beina (hvor det ene var 3 cm lengre/kortere enn det andre). Det kan jo se ut som dette har skapt problemer hele veien for nå er hoftene mine skjeve, "innsvinget" i livet er forskjellig, halebenet er helt skjevt, ryggraden er skjev, rumpeballene er forskjellige, ryggen er helt skeiv (har til og med en liten rynke på den pga jeg konstant "lener" meg på den ene foten (altså pga den er for kort om dere forstår meg)), skuldrene er helt skeive og til og med bittet mitt er skjevt - altså - tennene treffer tettere sammen på den ene siden enn den andre... Har mye smerter i kroppen, og lurer på om det rett og slett kan komme fra dette? Naprapaten mente at ihvertfall noe av det kunne komme derfra. Sliter blant annet med senebetennelse (fra skulder til håndledd?), slimposebetennelse i begge skuldre og knær (det er det jeg har fått sjekket, men har vondt andre steder også). Naprapaten mente også at jeg muligens har enten reumatisme i en eller annen form eller nerveskade i skulderen. Er det noen andre som har problemer med dette? Altså skjev lengde i beina? Hva gjør man med det? Vet at min gamle lege snakket om å operere det da jeg var liten, men mamma sa nei pga risikoen og vi skulle se det an når jeg ble 18 år og kunne velge selv, men så byttet jeg lege og han virker ikke til å bry seg om det og sier at alle er naturlig skjeve. Det som fikk meg til å lure var at en kamerat nylig ble operert (vet ikke om det var pga skjevheten eller noe annet, men det var iallefall i foten og ryggen) for 1,5 cm forskjell og fikk innleggssåler. En annen jeg kjenner skrudde foten 3 cm lengre da hun var 10 år for at de skulle bli lik, men i følge henne har legene sagt i ettertid at skaden da allerede var skjedd. Er det noe å gjøre med det? Har begynt med styrketrening for å se om muskler kanskje kunne ta av noe av problemet eller sånn, men har egentlig like vondt som før, bare at jeg har mye muskler. Det går greit å trene med senebetennelsen (sånn noenlunde ihvertfall), men merker den fortsatt veldig godt når jeg sitter på pc, maler, bærer handleposer etc så virker ikke til at musklene har tatt så veldig mye over for problemet. Er ganske sterk, har trent i 6 mnd og tar 1,3 x kroppsvekt i knebøy, 1,5 x kroppsvekt i markløft, 0,8 x kroppsvekt i benk og 10 kg i tilegg til kroppsvekt i pullups. Er jente forresten. Anonymous poster hash: b1d4c...82b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå