AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Hvorfor flyttes Breivik frem og tilbake mellom Ila og Skien? Jeg trodde først han skulle flyttes til Skien for å bli værende der, men ser nå at han skal tilbake til Ila igjen. Anonymous poster hash: 381ea...6ad
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 I følge Fengselsvesenet er han en krevende fange for de ansatte på Ila, og flyttes derfor. Det er helt rutine og vanligvis bedre både for ansatte og innsatte i fengslene.Anonymous poster hash: af0ad...9fd
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 I følge Fengselsvesenet er han en krevende fange for de ansatte på Ila, og flyttes derfor. Det er helt rutine og vanligvis bedre både for ansatte og innsatte i fengslene.Anonymous poster hash: af0ad...9fd Men er ikke det en reel fare for at han kan rømme på veien?! Anonymous poster hash: 381ea...6ad
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Men er ikke det en reel fare for at han kan rømme på veien?!Anonymous poster hash: 381ea...6ad Faren for at han kan rømme fra fengselet blir nok også større dersom han er på samme sted hele tiden. Anonymous poster hash: 6bcd6...291
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 Faren for at han kan rømme fra fengselet blir nok også større dersom han er på samme sted hele tiden. Anonymous poster hash: 6bcd6...291 Han kan jo møte noen på veien som hjelper tenker jeg. Lurer på hvorfor de på Ila ikke kan ta vare på han mens Skien kan det bedre? Anonymous poster hash: 381ea...6ad
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 Fikk bare en litt dårlig følelse på dette.Anonymous poster hash: 381ea...6ad
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 Han kan jo møte noen på veien som hjelper tenker jeg. Lurer på hvorfor de på Ila ikke kan ta vare på han mens Skien kan det bedre?Anonymous poster hash: 381ea...6ad Tidspunktet for transporten vil jo være totalt ukjent for andre enn et lite antall mennesker innen fengsel/politi, og med tanke på hvor mange biler som kjører den strekningen hver dag så ville jeg ikke bekymret meg for det. Bilen er nok i tillegg godt bevoktet for å være på den sikre siden. Anonymous poster hash: 6bcd6...291
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Og hvor skulle Breivik liksom rømt, da? Han har null sjanse for å rømme utenlands, tror ikke han ville kommet én meter inn på en flyplass før alle har slått alarm, ingen ville gitt ham husly (og politiet ville blitt varslet), ingen ville gitt ham haik osv osv. Han har null sjanse til å komme noe særlig langt. Med mindre han har medhjelpere som på forhånd har laget en bombesikker fluktrute, men da må Breivik holde seg skjult i årevis. Han kan aldri gå rundt som en fri (i ordets rette forstand) mann igjen. Så om han skulle flykte..jaja. Anonymous poster hash: 4372d...4e4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #9 Skrevet 5. august 2013 Og hvor skulle Breivik liksom rømt, da? Han har null sjanse for å rømme utenlands, tror ikke han ville kommet én meter inn på en flyplass før alle har slått alarm, ingen ville gitt ham husly (og politiet ville blitt varslet), ingen ville gitt ham haik osv osv. Han har null sjanse til å komme noe særlig langt. Med mindre han har medhjelpere som på forhånd har laget en bombesikker fluktrute, men da må Breivik holde seg skjult i årevis. Han kan aldri gå rundt som en fri (i ordets rette forstand) mann igjen. Så om han skulle flykte..jaja. Anonymous poster hash: 4372d...4e4 Han har jo skrevet om å flykte. Og så er det jo en sjanse for at det er planlagt med andre hjelpere. Jeg tror det kan være et sted for han å dra. Det er jo folk her som snakker annerledes om han. Og flere mennesker enn de her på Kg mener det samme tror jeg.Anonymous poster hash: 381ea...6ad
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #11 Skrevet 5. august 2013 De ansatte i Skien er sikkert ikke bedre enn de på Ila, men ofte er det bedre både for innsatte og ansatte å få en pause fra hverandre dersom den innsatte er veldig krevende. Dessuten er det som noen skriver over lettere å rømme fra en anstalt hvor man kjenner bygget og rutinene ut og inn.Anonymous poster hash: af0ad...9fd
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #12 Skrevet 5. august 2013 Noen som har sett for mye på amerikanske filmer? Det er klart de har høyeste beredskap på flyttingen. Det flyttes fanger daglig i landet her. Anonymous poster hash: bab44...49b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #13 Skrevet 5. august 2013 Noen som har sett for mye på amerikanske filmer? Det er klart de har høyeste beredskap på flyttingen. Det flyttes fanger daglig i landet her. Anonymous poster hash: bab44...49b Men så er det norsk politi vi snakker om. Komplett udugelig etat som for lengst har mistet respekt og kredibilitet, og da tenker jeg ikke bare på den flaue båt-tabben på Utøya, men diverse andre ting. Anonymous poster hash: 4372d...4e4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #14 Skrevet 5. august 2013 Men så er det norsk politi vi snakker om. Komplett udugelig etat som for lengst har mistet respekt og kredibilitet, og da tenker jeg ikke bare på den flaue båt-tabben på Utøya, men diverse andre ting. Anonymous poster hash: 4372d...4e4 Er du klar over hvor mye BRA arbeid politiet gjør? Dessverre er det bare det dårlige man hører om. Mange helter hos politiet der ute. Men noen feil blir gjort i den etaten også, som alle andre arbeidsplasser. Det er av sikkerhetshensyn Breivik blir flyttet. Slik at ikke det blir en så fastlåst rutine at han kan pønske ut fluktplaner. Pluss avlastning hos de ansatte. Anonymous poster hash: 8ec23...b17 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #15 Skrevet 5. august 2013 Er du klar over hvor mye BRA arbeid politiet gjør? Dessverre er det bare det dårlige man hører om. Mange helter hos politiet der ute. Men noen feil blir gjort i den etaten også, som alle andre arbeidsplasser. Det er av sikkerhetshensyn Breivik blir flyttet. Slik at ikke det blir en så fastlåst rutine at han kan pønske ut fluktplaner. Pluss avlastning hos de ansatte. Anonymous poster hash: 8ec23...b17 Det finnes heldigvis politifolk som er dedikert til politiarbeidet, men jeg har likevel ikke spesielt godt inntrykk av politiet som gruppe, særlig ettersom de valgte Arne Johannessen som deres leder, som var mer opptatt av de gale tingene enn de riktige tingene, og når politiet satte seg selv over loven når de gjennomførte sitt ulovlige striek iført uniform - ja, da fikk jeg ytterst slett inntrykk av politietaten, ja. Anonymous poster hash: 4372d...4e4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #16 Skrevet 6. august 2013 Politiet har jo klaget over at de har for lite folk.Anonymous poster hash: 381ea...6ad
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #17 Skrevet 6. august 2013 De ansatte i Skien er sikkert ikke bedre enn de på Ila, men ofte er det bedre både for innsatte og ansatte å få en pause fra hverandre dersom den innsatte er veldig krevende. Dessuten er det som noen skriver over lettere å rømme fra en anstalt hvor man kjenner bygget og rutinene ut og inn.Anonymous poster hash: af0ad...9fd Om han rømmer fra Ila, så er det sikkert det mest letteste å finne han, enten død eller levende. Tenker de synes han er vanskelig å ha med å gjøre og trenger pause. Anonymous poster hash: 381ea...6ad
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #18 Skrevet 6. august 2013 Folk klager på poltiet og for at de ikke gjør nok. Ikke så rart da politiet må bruke utrolig mye ressurser på folk som driver med tørrkok (her opptar folk store ressurser daglig i Oslo. Både politi og brannvesen. Hver bidige dag er det flere tørrkok. For et sløseri med ressursene og skattepengene) og løsbikkjer og fulle folk, som lager kvalm. Ant så er det de samme folka, som sutrer over politiet, som er rasshøl i fylla og som svir grandisen når de kommer hjem fra byen. Politiet gjør så godt de kan, men de har få ressurser og de må hele tiden bruke mye tid på idiotskap istedet for på reell kriminalitet. Fengselsvesnet gjør også en veldig god jobb. Og det er ingen enkel jobb de har de heller. Jeg har gode venner i begge instanser og jeg er imponert over hvor mye skrot og rot de hver dag må hanskes med. Og hvor mye tid de må bruke på dustefolk. Hadde folk vært litt mindre duster, så hadde politiet hatt ressurser nok for å bekjempe kriminalitet. Anonymous poster hash: bab44...49b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #19 Skrevet 6. august 2013 Hva med å endre rutinene noen tilfeldige dager for Breiik på Ila? Hva med å få folk som har vært krig til å passe han? Hva med å sette opp flere stillinger? Så de som jobber med han får andre oppgaver eller fri?Anonymous poster hash: 381ea...6ad
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #20 Skrevet 6. august 2013 Hva med å endre rutinene noen tilfeldige dager for Breiik på Ila? Hva med å få folk som har vært krig til å passe han? Hva med å sette opp flere stillinger? Så de som jobber med han får andre oppgaver eller fri?Anonymous poster hash: 381ea...6ad Hva skal det å f.eks vekke han tidligere løse for de som må forholde seg til han? De må jo forholde seg til han uansett hvilken tid det er på døgnet. Soldater? De er ikke trent opp til en slik jobb. Å være fengselsbetjent er en jobb med mye psykologi og juss i seg blant annet. De må faktisk kunne snakke med folk - ikke bare skyte de ned Hadde de hatt nok penger, så hadde de så klart satt opp flere stillinger. Men om du betaler mer skatt, så hadde de kanskje fått litt mer penger i kassa for flere folk. Anonymous poster hash: bab44...49b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå