Gå til innhold

Kvalm om morgenen... noen flere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg sliter veldig med å komme meg opp om morgenen, uansett hvor mange timer jeg har sovet om natten. Det jeg har merket meg, er at jeg ofte blir kvalm om morgenen hvis jeg får mindre enn 8 timers søvn. Dette slår aldri feil. Har hatt det slik i alle år, og lurer på hva det kan komme av.

Det er så ubehagelig, at jeg kan få brekninger, har også kastet opp. Jeg er ikke gravid, og har hatt det sånn fra jeg var rundt 14 år..

Flere som har det på samme måten og forhåpentligvis har noen tips?

Anonymous poster hash: 14ede...9e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg sliter også med brekninger om morningen og egentlig hele dagen. Har ikke tenkt på at det har noe med søvnen å gjøre, for jeg tror ikke det gjelder i mitt tilfelle. Jeg har bare bra og dårlige dager. Synes det er veldig vanskelig å spise frokost da jeg ofte brekker meg gjennom hele måltidet og et par timer etter det.

Det å handle mat er også helt forferdelig. Da jeg rett og slett ikke takler tanken på mat noen ganger, og da går rundt og brekker meg i matbutikken. Det samme hvis jeg gaper veldig høyt eller har veldig mye i munnen (sushi er helt umulig å spise). Jeg aner ikke hva det er, men har hatt det slik i 2 år. Vet ikke om jeg snart skal kontakte lege fordi det begynner å plage meg skikkelig.

Skrevet

Jeg har også vært kvalm om morgenen i mange år, skjønner ikke hva det kommer av :S

AnonymBruker
Skrevet

Samme her.

Anonymous poster hash: c98fa...d93
AnonymBruker
Skrevet

Jernmagel. Jeg blir kvalm og uvell om jeg har lavt jernnivå.

Anonymous poster hash: 141df...a2d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det sånn. Vet ikke når det begynte, men det normale for meg var å være urven og småkvalm om morran, litt vanskelig å våkne ordentlig og få igang kroppen. Når jeg tippa 30 begynte det å bli så ille at jeg fikk skikkelig problemer med å fungere i hverdagen.

For meg viste det seg å være udiagnostisert matintoleranse.

Er blitt et nytt menneske! :) våkner av meg selv om morran og spiser frokost!

Ikke vær så dum som meg som lot det gå så mange år før jeg tok tak i problemet. Gå til legen og begynn å nøst i hva som ligger bak.

Anonymous poster hash: 93305...822
Skrevet

De finner ut mye med å bare ta noen blodprøver.

Man skal ikke leve med kvalme, hvorfor gjøre det om man ikke må!

Dra til legen! Mangler man noe vitaminer i kroppen f.eks kan det forårsake kvalme.. Eller mattoleranse som hun/han over hadde. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...