smile Skrevet 20. april 2004 #1 Skrevet 20. april 2004 Har du vært der og hva bør jeg få med? Har 14 dager nord for Cairns og 4-5 dager i Sydney. Reiser i juni.
Bokalven Skrevet 25. april 2004 #2 Skrevet 25. april 2004 Sidney: Operaen! Og så anbefaler jeg en tur ut til Blue Mountains på det sterkeste. Ved Cains vil jeg anbefale et besøk til regnskogene. Masse flotte fosser! Åh, jeg vil tilbake til Australia!
Gjest gjesten Skrevet 27. april 2004 #3 Skrevet 27. april 2004 Hei, jeg var i Cairns og Sydney for 2 år siden. I Cairns bør du absolutt få med deg en tur ut på revet. Vi tok en dagstur med seilbåt ut til Green Island, og det var helt fantastisk. Vi snorklet og fikk komme iland på Green Island (en liten perle av en øy). I Sydney vil jeg anbefale å ta en av fergene - bare hopp på ved Circular Quay og bli med en runde (husker ikke hvilken rute, men det finner du ut der), for da får du nydelig utsikt til havneområdet og Operahuset. Vi tok også bussen et stykke nord for byen, til stranda der hvor Home&Away blir spilt inn. Ikke det at det er så viktig, men stranda er veldig fin, og det er et fyrtårn der du har kjempefin utsikt over havet og bukta. Blue Mountains vil jeg også anbefale. Men vær oppmerksom på at det er vinter der i juni. Vi var der nemlig i juni, og kunne ikke gå i shorts engang. (dette gjelder kun Sydney vel og merke, for Cairns ligger jo betydelig lenger nord). Håper du får en fin tur!
Gjest allium Skrevet 27. april 2004 #4 Skrevet 27. april 2004 Har vært begge steder, men i desember. I Sydney var jeg på Bondi Beach, Sydney Aquarium, og en dyrehage like utenfor byen. Pluss rusleturer i byen selvfølgelig, havnen, operahuset osv. Cairns brukte jeg bare som utgangspunkt for dykkertur. Dykker dere ? Jeg var fire dager på en båt ute på revet. Anbefales.
smile Skrevet 28. april 2004 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2004 Takker for svar. Allium, vi dykker ikke men vi vurderer å ta lappen men er usikker. FOlk sier de ser mye ved snorkling også. Har så innmari respekt for havet så jeg vet ikke om jeg tør..... Åh-jeg gleder meg!!!!
minniepus Skrevet 28. april 2004 #6 Skrevet 28. april 2004 Snorkling er bra. Et par linker: Cairns Skyrail
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #7 Skrevet 28. april 2004 Vi tok også bussen et stykke nord for byen' date=' til stranda der hvor Home&Away blir spilt inn.[/quote'] Hva heter den stranden?
Bokalven Skrevet 28. april 2004 #8 Skrevet 28. april 2004 Vi prøvedykket og snorklet i Great Barrier Reef (men ikke ved Cairns) da vi var i Australia, det var kjempeflott! Jeg har bilder fra Great Barrier Reef her: http://public.fotki.com/lunacia/travels/gr...t_barrier_reef/ Desverre kommer ikke farger og slikt til sitt rette på bilder, de er enda flottere i virkligheten! Great Barrier Reef er noe av det mest fantastiske jeg har opplevd i hele mitt liv! Resten av Australiabildene mine (dvs. de jeg scannet) finnes her: http://public.fotki.com/lunacia/travels/au...australia01-02/ Vi var i Australia i desember/januar 2001/2002.
Gjest gjesten Skrevet 28. april 2004 #9 Skrevet 28. april 2004 Den stranda het visst Palm Beach, sjekka nettopp et kart på nettet.. Og fyret heter Barrenjoey
smile Skrevet 28. april 2004 Forfatter #10 Skrevet 28. april 2004 jeg blir dårlig...... Gleder meg sånn!!!!!!!!!!! Takk fro bilder og linker. Dette blir morro!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå