Vera Vinge Skrevet 5. august 2013 #21 Skrevet 5. august 2013 Nei jeg mener det er politiet sin oppgave å fortelel om slike ting, ikke barnevernet. Anonymous poster hash: e85d2...89c Ja, ok, men saken blir jo den samme i praksis, nemlig at taushetsplikten brytes. Det blir bare ulike budbringere. Jeg har ikke noen spesiell formening om det er politiet eller barnevernet som forteller det, så lenge riktige regler følges.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #22 Skrevet 5. august 2013 Hva vil det si når man mister foreldreansvaret? Er det absolutt ingen kontakt med barnet? Kan evt ny partner til den som har eneansvaret adoptere uten samtykke fra den som er fradømt foreldreansvar? Har vedkommede fremdeles bidragsplikt (såfremt barnet ikke er adoptert bort)?Anonymous poster hash: a8e4d...f0d
SoftKitty Skrevet 5. august 2013 #23 Skrevet 5. august 2013 (endret) Oj, jeg håper det ordner seg. Kan ikke noe om loven i slike tilfeller men ønsker deg lykke til. (PS: Dette har jeg ikke noe med, men på grunn av historien til en nær venn av meg som gjør at jeg la merke til at du nevnte halvsøsken, så håper jeg at barnet ditt får vite om at h*n har et halvsøsken, tilfelle de vil ønske kontakt, tross ubrukelig felles forelder (faren)) Endret 5. august 2013 av SoftKitty
Meij Skrevet 5. august 2013 Forfatter #24 Skrevet 5. august 2013 Gjør egentlig kun at jeg kan ta avgjørelser omhandlet barnet uten signatur fra far. Feks pass, opprette konto, valg av skole etc. Har ingenting med samvær og farskap å gjøre.. Siden han har nektet å gå på fam. Kontoret har det heller ikke vært aktuelt me samvær. nå er jo det uansett uaktuelt uten tilsyn!!
Meij Skrevet 5. august 2013 Forfatter #25 Skrevet 5. august 2013 (endret) Skal jeg være helt ærlig så har jeg tatt så mentalt avstand til "far" at jeg har vanskelig for å relatere til at far og sønn er i familie i det hele tatt. Men når barnet mitt er stort nok for den harde virkelige historien skal jeg så klart fortelle han at det finnes et halvsøsken det ute Endret 6. august 2013 av Meij
liv Skrevet 6. august 2013 #26 Skrevet 6. august 2013 (endret) Etter hva jeg har forstått ut fra lovverket - har gjort forsøk om å frata foreldreansvar selv... Så har du ingen sak... Du må bevise at han har fysisk eller psykisk skadet ditt barn tidligere og være dømt for dette. Hva han gjør mot seg selv eller andre har ingen ting å si. Endret 6. august 2013 av liv
Meij Skrevet 7. august 2013 Forfatter #27 Skrevet 7. august 2013 (endret) Har møte med advokaten i morgen, får høre hva han sier.. Tror "far" er lite hypp på mer tid i retten så setter en finger på at han signerer.. Endret 8. august 2013 av Meij
Gjest Bond Skrevet 8. august 2013 #28 Skrevet 8. august 2013 Tråden ryddet for personangrep, samt svar. Bond, adm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå