Løvetanten Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Jeg spiser vanligvis paleo, men nå har jeg vært bortreist og hatt gjester selv og ikke hatt anledning til å spise slik jeg vanligvis gjør. Ikke bare pga det praktiske, men også for å være høflig og ikke lage ekstra styr. Det er jo ikke sånn at jeg dør av en skive loff under rekene Jeg har likevel tatt sunne valg og ikke tatt av på verken alkohol eller kaker, men hatt et "normalt" kosthold med frukt og bær, brødmat, pasta og ellers melbaserte retter og "normale" mengder karbo. Med andre ord har jeg spist slik jeg spiste før. Resultatet er deprimerende Jeg veier ikke særlig mye mer, men er skikkelig deigete i kroppen. Kviser, tørrere hud, trøtt, oppblåst mage, småskvetten, sover dårligere. Uvel i magen, belegg på tennene og et avsindig søtsug. Jeg har null energi- nada, zero. Skulle ut og trene i dag, men maktet ikke tanken på å dra sykkelen ut av garasjen. Noen flere som har hatt "ferie" fra rutinene sine? 3
Sugerøret Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Jeg gjorde det i 2 uker i sommer.Fytte råtne bananer!! Slapp ,tung i kroppen,ikke lyst til noe ,nei æsj. 1
Gjest Sengaia Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Jeg vet dere vet en del om mat, og lavkarbo osv. Og jeg har fått så mye inspirasjon og råd fra dere! Jeg har blitt hekta på skyr. Har dere smakt det? Himmelsk! Det er omtrent bare proteiner, og litt karbo naturlig fra noe bær. Er det "lov" på lavkarbo tro? Kan spise 4 om dagen.. Har dere smakt den? Anbefales!! Tror den er ganske sunn
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Nei opplever ikke det, men en uke med bare kjøpemat ala burger king og peppes pizza så ble jeg oppblåst og følte meg feit ja. Spiser knekkebrød til vanlig og minimalt med brød, så merket det kun den ene uken på ferie. Ikke lett å bare spise knekkebrød på ferie, man blir så lei knekkebrød. Får man kviser av hvete altså? Og pasta?? Anonymous poster hash: 8c9b2...7eb
Løvetanten Skrevet 5. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2013 (endret) Jeg får endel kviser ja, samt kviselignende utslett. Har hatt det hele livet og trodde det bare skulle være sånn. Det forsvant fullstendig når jeg la om kosten. Jeg spiser vanligvis ikke korn, belgfrukter, plante- og frøoljer eller sukker. Drikker heller ikke øl. I ferien har jeg gjort alt, og det merkes så utrolig. Nå er jeg tilbake på rett spor, men har hodepine og føler meg slapp. Nei, på ferie så er det ikke alltid like lett å følge linja. Blir litt teit om jeg blir den eneste som skal bestemme hvor vi skal ut og spise eller må lage all maten selv for å unngå ditt og datt. Sier jo heller ikke nei til en kald Heineken på terrassen. Klart det er digg å skeie ut, men det er ikke digg å betale for det etterpå. Endret 5. august 2013 av Løvetanten 1
Supraspinatus Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 Et tips om en ønsker å drikke øl uten masse gluten: corona extra. Dessverre ikke uten karbo :-P Magen blir litt rar når jeg ikke begrenser godteri og brødinntaket. Best å holde seg i nakken, men har litt for lite viljestyrke i syden. Føler med deg. 1
Sushi Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 Det samme har skjedd her. Ble dårlig i magen og oppblåst etter å ha spist mel (som er det jeg tåler dårligst). Ble ikke så slapp, men det tror jeg er mye fordi jeg har holdt oppe treningsmengden også i ferien, og ikke overdrevet sukkerinntaket. Hadde jeg droppet trening i tillegg til å øke karboinntaket så hadde det blitt verre tror jeg... Kvisene er også fryktelig irriterende! Heldigvis forsvant oppblåstheten etter bare et par dager på mitt vanlige kosthold. 1
Sugerøret Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Jeg vet dere vet en del om mat, og lavkarbo osv. Og jeg har fått så mye inspirasjon og råd fra dere! Jeg har blitt hekta på skyr. Har dere smakt det? Himmelsk! Det er omtrent bare proteiner, og litt karbo naturlig fra noe bær. Er det "lov" på lavkarbo tro? Kan spise 4 om dagen.. Har dere smakt den? Anbefales!! Tror den er ganske sunn Jeg takler ikke konsistensen på skyr. Det er så ille at jeg brekker meg når jeg ser mannen spiser den. Var heller ikke imponert over smaken. 4
Gjest Sengaia Skrevet 5. august 2013 #9 Skrevet 5. august 2013 Jeg takler ikke konsistensen på skyr. Det er så ille at jeg brekker meg når jeg ser mannen spiser den. Var heller ikke imponert over smaken. Åå, jeg syns den smaker som himmelen! Første gang jeg smakte den syns jeg omtrent det samme som deg. Noen måneder senere da jeg smakte den med rips og vanilje, så ble jeg hekta. Jeg kan godt spise fire om dagen :D Vet du om det går greit på lavkarbo, om det "gjør" noe? Jeg spiser ikke ekstrem lavkarbo, og spiser ellers lite karbo... jeg tror det er 6 gram karbo per beger. Men kanskje ikke bra med så mye sånn generelt...? Det er vel ikke farlig med så mye? Spør kanskje vanskelig, jeg må bare spørre sånn i tilfelle noen vet det
Redbull Skrevet 5. august 2013 #10 Skrevet 5. august 2013 Ja, og jeg var så kvalm. Lå i hele går. Da fant jeg ut at nå er det tilbake til normalen. Fin og full i energi idag :)Kosthold har mye å si 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #11 Skrevet 5. august 2013 Åå, jeg syns den smaker som himmelen! Første gang jeg smakte den syns jeg omtrent det samme som deg. Noen måneder senere da jeg smakte den med rips og vanilje, så ble jeg hekta. Jeg kan godt spise fire om dagen :D Vet du om det går greit på lavkarbo, om det "gjør" noe? Jeg spiser ikke ekstrem lavkarbo, og spiser ellers lite karbo... jeg tror det er 6 gram karbo per beger. Men kanskje ikke bra med så mye sånn generelt...? Det er vel ikke farlig med så mye? Spør kanskje vanskelig, jeg må bare spørre sånn i tilfelle noen vet det Skulle ikke du roe ned dette kostholdshysteriet ditt.?Anonymous poster hash: 7f58c...823 3
Gjest Sengaia Skrevet 5. august 2013 #12 Skrevet 5. august 2013 Skulle ikke du roe ned dette kostholdshysteriet ditt.?Anonymous poster hash: 7f58c...823 Jo, men dette har bare med hva som er bra for helsa... før spiste jeg altfor mye tyggis og pastiller, men fikk høre at det gir oppblåst mage. Nå har jeg kutta det ut, og det funka som bare det! Overdreven bruk av noe kan være lite bra... men jeg er veldig usikker på om man kan spise for mye skyr.. Men ellers så tenker jeg på det du har sagt, og prøver mer og mer å være mer avslappa til det
Gjest *kokos* Skrevet 5. august 2013 #13 Skrevet 5. august 2013 Jeg har også tatt ferie fra kostholdet mitt en stund. Spiser moderat lavkarbo, med knekkebrød og mye grønt, kylling og egg. Nå har det blitt kaker flere ganger i uka (hele familien har bursdag i ferien!), og jeg føler meg jævlig. Har kansje gått opp 1 kg i fett, etter løst beregna ekstra kcalinntak de siste ukene, og vet jo at det går bort når hverdagen begynner. Men kroppen føles ikke god og frisk ut, rett og slett. Sukker er søppel, ass!
Gjest Sengaia Skrevet 5. august 2013 #14 Skrevet 5. august 2013 jeg har planlagt min første utskeielsesdag, og jeg gleder meg så! Torsdag kveld, -DA blir det masse kake og sjokolade! Gleder meg skikkelig :D Jeg har litt av hvert som skjer før det, så jeg venter til da... men det ligger klart her :D kaka er forresten ikke så ille på karbo, men VERDENS beste! Mandelbunn med sjokoladekrem; mandelbunnen består av egg, mandler, og litt sukker. Kremen: kremfløte og 70% mørk sjokolade. Den hørtes enkel ut, og det er den, men den er helt syyyykt god!
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #15 Skrevet 5. august 2013 Det er meieriprodukter som gir kviser. Anonymous poster hash: 9bc6f...0c3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #16 Skrevet 5. august 2013 Åå, jeg syns den smaker som himmelen! Første gang jeg smakte den syns jeg omtrent det samme som deg. Noen måneder senere da jeg smakte den med rips og vanilje, så ble jeg hekta. Jeg kan godt spise fire om dagen :D Vet du om det går greit på lavkarbo, om det "gjør" noe? Jeg spiser ikke ekstrem lavkarbo, og spiser ellers lite karbo... jeg tror det er 6 gram karbo per beger. Men kanskje ikke bra med så mye sånn generelt...? Det er vel ikke farlig med så mye? Spør kanskje vanskelig, jeg må bare spørre sånn i tilfelle noen vet det Det er det du som bestemmer. Det er ditt kosthold. Men jeg vil generelt si at smaksatt og søtet kjøpt yoghurt ikke er spesielt lavkarbo. Kjøp heller naturell og søt selv og tilsett smak selv. Jeg lager müsli, kjøper tyrkisk/russisk yoghurt og fløte og søter med smaksatte steviadråper. Det er meieriprodukter som gir kviser. Anonymous poster hash: 9bc6f...0c3 Det stemmer ikke for min del. Jeg kan få i meg en liten kartong med fløte, mye ost og mye smør uten at jeg får kviser. Men spiser jeg en hånd smågodt, så er det garantert at jeg får kviser etterpå. Anonymous poster hash: 39702...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #17 Skrevet 5. august 2013 gammel myte at meieriprodukter gir kviser. Anonymous poster hash: 8c57e...08f 3
Gjest Sengaia Skrevet 5. august 2013 #18 Skrevet 5. august 2013 AB: jeg får ikke dårlig mage eller noe.. men vet jo at kunstig søtning for øvrig ikke er spesielt sunt. Men jeg er skikkelig sunn ellers da :D Men takk for tips, det hørtes ikke så dumt ut det heller Gresk yogurt naturell med bringebær.. nam!
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #19 Skrevet 5. august 2013 AB: jeg får ikke dårlig mage eller noe.. men vet jo at kunstig søtning for øvrig ikke er spesielt sunt. Men jeg er skikkelig sunn ellers da :D Men takk for tips, det hørtes ikke så dumt ut det heller Gresk yogurt naturell med bringebær.. nam! Sukrin og stevia f.eks. er naturlig og ikke kunstig. Og det er uansett bedre valg enn rørsukker eller fruktose. Anonymous poster hash: 39702...e4d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #20 Skrevet 6. august 2013 Jo, men dette har bare med hva som er bra for helsa... før spiste jeg altfor mye tyggis og pastiller, men fikk høre at det gir oppblåst mage. Nå har jeg kutta det ut, og det funka som bare det! Overdreven bruk av noe kan være lite bra... men jeg er veldig usikker på om man kan spise for mye skyr.. Men ellers så tenker jeg på det du har sagt, og prøver mer og mer å være mer avslappa til det Blir dyrt i lengden å spise mye skyr. En koster jo 20 kr. Skal du spise 4-5 stk hver dag blir det 80-100kr bare i skyr til dagenAnonymous poster hash: 7f58c...823
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå