Ingvild92 Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Hva er det med enkelte må jeg nesten bare spørre. Hvorfor blir noen (eller i mitt tilfelle er det overraskende mange) så utrolig sint eller nesten rasende pga hva andre gjør, ting som ikke skulle gått ut over deg? Ofte hører jeg folk hisse seg opp og bli sint fordi noen kjøper usunn mat, om det er personen eller folk generelt som kjøper usunn mat de ikke tåler vet jeg ikke da, men ser man noen kjøpe usunn mat så betyr ikke det at de gjør det hver dag. Var selv på Burger King her en dag og traff på noen jeg jobbet sammen med og da fikk jeg noen sure kommentarer om hvor usunt dette var og at jeg burde heller spise ordentlig mat og hvor dum jeg var. Men jeg går ikke dit ofte, sist jeg var der var i fjor i sommer da. Noen hisser seg voldsomt opp over hva slags film og musikksmak andre mennesker har, og denne er den jeg oftest kommer bort i. Hvorfor det? Er ikke måte på hvor sint jeg faktisk har klart og gjort andre mennesker, selv godt voksne mennesker, pga min filmsmak, tv-serier jeg liker eller ikke liker. Hvorfor bli sint fordi noen liker listepop, metal, rap eller kanskje dansebandmusikk? Eller hvorfor hisse seg opp og bli sint fordi noen liker realytiserier, eller fordi noen liker såpeserier, eller kanskje en annen spenningsserie som du liker? Så har man klær da, sminke, plastisk kirurgi og ellers det som går på utseende. Er det virkelig noe å bli sint for fordi ei dame hadde lyst på silicon, eller fordi en mann bruker sminke eller ei dame ikke bruker sminke? Kjønner ikke en gang hvor grensa går for noen hisser seg opp over merkeklær, andre hisser seg opp over fravær av merkeklær og noen hisser seg opp fordi noen har feil merke. Samme kan sies om sminke og faktisk omtrent alt, penger, sex, venner, mat, har du for mye er det galt, har du for lite er det galt, har du ingenting så er visst det galt også. Men på hvilken måte går dette ut over deg? Kan vel ikke være bra for helsa for de som hisser seg sånn opp eller irriterer seg over alt? Hva er det med dem? For meg i hvertfall virker det nesten som dette er det mest normale for tiden, å hisse seg opp over hva andre liker, ikke liker eller gjør andre. Er det det? Forhåpentligvis så er det bare jeg som bor på et skrudd sted, men jeg ser jo det samme stadig vekk bli tatt opp på diverse forum. Tviler på at alle medlemmer av alle forum, selv internasjonale, er fra der jeg bor. Er masse jeg såklart ikke liker, men hvorfor skulle jeg bli sint eller sitte å irritere meg fordi venner, kollegaer eller til og med tilfeldige mennesker liker det? 1
super-s Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Akkurat dette lurer jeg også på! Håper at noen av disse hissigproppene svarer her, for jeg er virkelig nysgjerrig på hvorfor de blir så sinna over ting de ikke har noe med eller som ikke går utover dem på noen som helst måte. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Jeg tror at mye av det bunner ut i misunnelse egentlig. At de du møtte på kanskje har satt seg et mål om å ikke kjøpe junkfood også ser de at du kan spise det, derfor blir de sure og kommer med stygge kommentarer? Jeg er litt sånn selv egentlig, uten at det går utover noen andre enn meg selv. Jeg har et barn med spesielle behov som nå er i den alderen der man kan finne på mye koselige ting som familie. Men siden mitt barn mentalt ikke er så gammel som han skulle vært så er vi ganske låst i hjemmet og hverdagen er vanskelig. Når jeg ser andre småbarnsfamilier poster bilder og statuser på facebook så kryper det et grønt misunnelsesmonster i meg som gjør at jeg blir irritert på de. Hvorfor? Fordi de kan gjøre de tingene jeg hadde gledet meg til å gjøre med mitt barn. Jeg sier selvsagt ikke noe til de, de har jo ikke gjort noe galt, det er for meg det blir tyngende at jeg irriterer meg. Skal sies at jeg jobber med meg selv, er fortsatt i en sorgprosess over sønnen min sine diagnoser og prøver å se lysere på livet. Dette tar ikke helt overtaket, men kan være spesielt vanskelig for meg på dager som har vært ekstra utfordrende. Anonymous poster hash: 511dd...3a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå