Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Først og fremst vil jeg si at jeg har ingen psykose og jeg går på abilify 10 mg og 20 mg fluoxetin.

Avogtil er det som om tankene mine kommanderer dyr, og jeg må finne mottanker.

Jeg føler avogtil at dyr kan lese tankene mine.

Det er akkurat som tankene prøver å styre viljen min avogtil til å skade folk, mn jeg klarer å la være å skade folk.

Er dette normalt?

Håper ikke folk blir ure eller t tråden blir stengt eller noe sånt, for jeg er bare ute etter hva dere tror disse tankene kan være. Kan de være tvang?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Tvang er det nok ikke.Og selvom man går på medisiner kan man ha vrangforestillinger. Det må da finnes noen rundt deg som kan svare deg på alle disse spørsmålene dine.Vi som er her er ingen eksperter,og jeg må si at når det kommer til dine innelegg er jeg redd for å trå feil.

Skrevet

Ok. I illegg liker jeg ikke at folk ser på meg for da er det som om de tenker ting om mg, eller at politiet tror jeg gjør noe galt og at politiet spaner meg når de går inn i n butikk som jeg er inni, som en gang jeg var i Oslo så var je i 7 eleven og da kom det hele to politimenn inn og såg på meg. Jeg bare lot som om jeg kikket på forskjellig snop.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du burde snakke med behandleren din/lege din.

Det er ikke direkte unormalt å innbille seg ting, men når det går utover livet ditt så bør man gjøre noe med det.

Anonymous poster hash: fae28...255
  • Liker 2
Skrevet

Det høres ut som du burde snakke med behandleren din/lege din. Det er ikke direkte unormalt å innbille seg ting, men når det går utover livet ditt så bør man gjøre noe med det. Anonymous poster hash: fae28...255

Ok. Jeg har time hos psykiater men det er ikke før 27 august. Han vil nokk si at det er tvang, for det har han alltid gjort.

Skrevet

Ingen ekspert, men det er klart at du sliter psykisk, dette er såpass alvorlig at det mye mulig er snakk om innleggelse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hatt lignende tanker. Men hva har dette med tvang å gjøre? Det høres jo mer ut som psykosesymptomer. Tankeforstyrrelser tror jeg det kalles.

Er du diagnostisert som schizofren?

Anonymous poster hash: d8bd2...7d0
Skrevet

Jeg har også hatt lignende tanker. Men hva har dette med tvang å gjøre? Det høres jo mer ut som psykosesymptomer. Tankeforstyrrelser tror jeg det kalles. Er du diagnostisert som schizofren? Anonymous poster hash: d8bd2...7d0

Jeg er ikke diagnotisert schizofren. Disse tankene kommer bare når jeg møter fremmede og dyr.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke diagnotisert schizofren. Disse tankene kommer bare når jeg møter fremmede og dyr.

Prøv å snakk litt med legen/psykologen din om det kan være vrangforestillinger eller milde psykoser.

Anonymous poster hash: d8bd2...7d0

AnonymBruker
Skrevet

Pinnedyr: Fullt alvor, det er viktig at du får prate med en psykolog du føler forstår deg, en psykolog som klarer å forstå deg når du forteller om tankene dine.

Hvis den psykologen du prater med ikke gjør dette så gjør den personen en dårlig jobb.

Og Pinnedyr? Du er en flott person som er åpen om tankene dine. Det er tøft av deg, det er ikke så mange som våger å være det. :)

Anonymous poster hash: 0ff8a...f29
  • Liker 7
Skrevet

Det er akkurat som tankene prøver å styre viljen min avogtil til å skade folk, mn jeg klarer å la være å skade folk.

Er dette normalt?

Dette er ikke normalt. Dette er faktisk meget forstyrrende.

Ut i fra trådene du har hatt i det siste så vil jeg råde deg til å ringe Mental Helses hjelpetelefon 116 123, http://www.mentalhelse.no/tjenester/hjelpetelefonen

Det er tross alt tre uker til du har time til psykolog.

Lykke til!

Skrevet

Her må jeg si meg enig med fruBeist. Du virker meget forstyrret, og jeg tror du trenger litt mer hjelp enn bare noen psykologtimer her og der.

Ring mental helse. Gjør deg selv en tjeneste før du plutselig skader deg selv eller andre.

Skrevet

Jo, dette høres ut som både tvang og grensepsykose, og du burde vært bedre fulgt opp, både med medisiner og annen behandling! Ta kontakt med legevakten (Mental Helses hjelpetelefon er dessverre bare for deprimerte og ensomme) hvis det plager deg, og legg mer press på de som jobber med deg (du bor i omsorgsbolig?).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...