Gå til innhold

hvordan kan man vite om dyret har feber?


Lemming

Anbefalte innlegg

Jeg lurer jo på om vi må kjøre til dyrlegen imorgen med pus... Merker at jeg er "på leting" etter sykdomstegn hos pus nå. Da katten min hadde betennelse i foten var han veldig slapp og dyrlegen sa han hadde feber. Men det er vanskelig å si om han er slapp, for han er ei slapp katt til vanlig, kastrert hannkatt....

Jeg og sambo diskuterte pus, og han sier han synes pus har virka slapp i noen dager nå... Men det har vært veldig varmt her de siste dagene, så det kan jo være det?

Kan man finne ut om han har feber? Om han har feber vet man jo at han ikke er frisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker vanlig termometer på hunden min (men trer en kondom på), og så inn i rumpen (slik gjør dyrlegen det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi, tja kan jo prøve - mulig jeg får juling av katta da;) *Google normal kroppstemp på katter*

Finnes det andre sykdomstegn å se etter? Hører innimellom snakk om kalde eller varme poter/ører/nese.... Tror ikke jeg blir særlig klok av å legge handa i panna på'n ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp som i veldig lite aktiv eller er han helt apatisk? Ene katten min ser nesten død ut når det er varmt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Beste er å måle med termometer ja. Det er også lurt å ta tempen når katten er frisk, for å finne ut dens normaltemperatur.

En annen ting er å sjekke tannkjøttet. Er det rosa og frisk i fargen eller blekt? Er du usikker, presser du en finger mot tannkjøttet noen sekunder. Når du slipper opp, så skal det være fargeforskjell, om katten er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...