Gå til innhold

Gratulerar med dagen!

Anbefalte innlegg

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

I dag er det 200 år sidan heidersmannen og målmann Ivar Aasen vart fødd!

Her kan du lesa og oppdatera deg om gromguten.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eg skal hengja ut flagget! Hurra!

Anonymous poster hash: d85ce...705
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

målmann

Korkje klubb spela han for?

Anonymous poster hash: 25998...107

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at nynorskens opphavsmann fortjener å bli gratulert på korrekt nynorsk, så dermed vil jeg heller si "gratulerer med dagen".

Anonymous poster hash: e01cd...e19
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det egentlig banneord på nynorsk eller misslykkedes opphavsmannen med å gjøre målet komplett?

Anonymous poster hash: 2d9c1...f8d
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes at nynorskens opphavsmann fortjener å bli gratulert på korrekt nynorsk, så dermed vil jeg heller si "gratulerer med dagen".

Anonymous poster hash: e01cd...e19

jaggu, du har rett! :sjokk: Eg som har skrive "gratulerar" i alle år!
AnonymBruker
Skrevet

Så det finnes ingen nynorske banneord? Da er jo målet ikke komplett og fyren fortjener ikke å bli feiret når han ikke gjorde noe komplett, ferdig verk.

• Liker 3
Gjest abcdefgh
Skrevet

Då vil eg nytte høve til å heidre Aasen og den vakre nynorsken med eit dikt . Eg håpar dykk set pris på det.

Din veg av Olav H Hauge
Ingen har varda den vegen
du skal gå
ut i det ukjende,
ut i det blå.

Dette er din veg.
Berre du
skal gå han. Og det er
uråd å snu.

Og ikkje vardar du vegen,
du hell.
Og vinden stryk ut ditt far
i aude fjell.

• Liker 1
Skrevet

Då vil eg nytte høve til å heidre Aasen og den vakre nynorsken med eit dikt . Eg håpar dykk set pris på det.

Din veg av Olav H Hauge

Ingen har varda den vegen

du skal gå

ut i det ukjende,

ut i det blå.

Dette er din veg.

Berre du

skal gå han. Og det er

uråd å snu.

Og ikkje vardar du vegen,

du hell.

Og vinden stryk ut ditt far

i aude fjell.

flott innspel!!
AnonymBruker
Skrevet

Takk til mannen som gjorde språket i Norge mer komplisert enn det trengte å være.

Anonymous poster hash: 579e5...e87
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han får ingen gratulasjon fra meg.

Anonymous poster hash: 32862...765
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at folk hater dette målet...

Um haugafolk - Um ai haugtikin gjente

I gamle daga ai gong vart de inntiki ai liten gjente fyr noko folk på Styrkestad , å de skulde hendt, me'a dai buførde haimatt tå langstøle um hausten. Ho stunda då so te dai skulde sleppe haimatt, men ho totte de vart for drjugt, fyrr dai vorto rai'uge, so ho sprang berre å skura på far sin, at han måtte skunde se de meste han kunna.

Me'a han la'e klyvjadn på hestadn, kom de två guta, som vilde haimalt, å me dai skulde ho då få løv te fylgje haimigjøno, te hine nådde dai att. Då ho hoyrde, at ho fekk løv te å fylgje me dai karo, vart ho so figin, at ho sprang dansande å syngjande fram ette vegi snart fyri å snart ve si'a på dai två guto, å de vart inki langt bile, fyrr dai sino er augnesyn fyr dai, som voro ette på støle.

De va 'ki lang ti'e, fyrr dai me vorto rai'uge, men dai vore 'ki go te nå atte dai, som fyri vore, å alt dai oygta å stirde kunna dai inki sjå korki te gjentunn ell dai som voro me henne.

Endele komo dai på haimstølen, men her råka dai berre på gutadn, for gjenta va inki me, å helde inki hadde ho vore me på ai lang stund. Dai hadde ink' set te henne, sa'e dal, se'a dai vore ait noko stykki haima langstølen.

Då far åt gjentunn fekk hoyre, koss de hadde gingi, eva han se inki lengi, men tok upp tolekniven å skar klyvjadn tå gampo sine å tok den aine gampen å rai de meste han orka attende fyr å laite ette henne. Men han kunna inki finne ho atte. Endele funno dai veste huva henna hengjand på ain kvist i ain vier, å ain liten stav liggjand i ait diki. No skynte dai godt, koss de va tegingi, at ho måtte vera inntikin.

De vart prøvt alle mogolog rå'i fyr å få fat i bådne, men de munte inki. De va ai garnal rå, at når nokon va haugtikin, so skulde dai hava kyrkjeklukkudn på stella å ringje ette dai, då skulde haugatrølle vera tvingne te giva atte, de dai hadde tiki, men fyr desse folko hjølpte inki de helde. Ho va å vart burte å fannst alder att mair. Foreldrudn henna vorto ifrå dai ti'enn, som dai hadde vorte fåvetuge, å iser more.

Mange år otte vart ai syste åt desse gjentunn gift te Tune. Ain sumar fekk ho bi vare uppi brottunn ova garde ai kjering me grønstrindutte pløgg, som for der å syntest kå för. Hona gikk upp i te henne, å frega ho, kor ho va ifrå. Ho svara, at ho budde i dai store staine, som e ovafyr huso på Tune, å at ho va syste henna, å at ho ofto i mange år hadde gingi so tett utme henne, at døsafaldadn dairre hadde snudda innåt korare.

Men ille va de, sa'e ho, at folke vårt inki ringde mair en tvær gongu me kyrkjeklukko ette me, då e vart haugtikin, for hadde dai berre ringt den tre'a venda me, so hadde dai mått reki me utatte ifrå se.

Me di same ho hedde sagt dette, kvarv ho burt, å se'a såg ingen ho mair.

AnonymBruker
Skrevet

Takk til mannen som gjorde språket i Norge mer komplisert enn det trengte å være.

Anonymous poster hash: 579e5...e87

Litt hjernetrim er bare sunt.

Anonymous poster hash: 4c82d...581

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at folk hater dette målet...

Um haugafolk - Um ai haugtikin gjente

Dette er vel mer dialekt?

AnonymBruker
Skrevet

Nynorsk dialekt, ja. Bedre kjent som "landsmål", det man kalte nynorsk for før.

AnonymBruker
Skrevet

Hurra for Ivar Aasen!

Las i BT i dag at kun 13% av grunnskuleelevar hev nynorsk som hovudmål, og at av dei er det berre 6% som held fram med nynorsken når dei byrjer på videregåande. Eg er sjokkert, og har samstundes beslutta å ta opp att nynorsken i rein protest.

Nynorsk lenge leve!

Anonymous poster hash: d5e70...16a
  • Liker 2
Skrevet

jepp. det er dialekt. Frå Sogn ein plass, vil eg tru

Skrevet (endret)

Hurra for Ivar Aasen!

Las i BT i dag at kun 13% av grunnskuleelevar hev nynorsk som hovudmål, og at av dei er det berre 6% som held fram med nynorsken når dei byrjer på videregåande. Eg er sjokkert, og har samstundes beslutta å ta opp att nynorsken i rein protest.

Nynorsk lenge leve!

juhu! eg er i den 6 %'en

flott!

Endret av Stjerner og planeter
AnonymBruker
Skrevet

jepp. det er dialekt. Frå Sogn ein plass, vil eg tru

Eg snakker litt slik om eg legg dialekta breiare enn høgst nødvendig (noko eg gjer i møte med østlendingar og finbergensarar, frekk som eg er) og dialekta mi er ein slags utvanna harding. :)

Skrevet

din frekkas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...