AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Hei. Nå har det seg sånn at jeg bor desverre hjemme hos mamma enda jeg er 22 år gammel. Kjæresten er i millitæret så jeg må bo her til han er ferdig så vi kan flytte i lag. Jeg trenger råd anngående min irritasjon mot min mor. Jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne hen men starter med at jeg ikke klarer hvordan hun oppfører seg. Jeg føler at jeg forsørger min egen mor siden hun låner penger av meg hver mnd til forskjellige ting. Er veldig irriternde fordi nå har dette holdt på i over 4 år, vist jeg sier i fra så blir hun helt forbanna og klikker som om hun er 3 år gammel. Hun har ingen respekt for mine ønsker og behandler meg som om jeg er en liten unge. Når vi snakker sammen så er jeg stille og lytter men når jeg snakker så bryter hun inn og gir faen i hva jeg sier. Så sir jeg du har ingen respekt for meg, når jeg snakker skal du høre, men da sier hun bare: Jeg er voksen og din mor så jeg gjør hva jeg vil! Helt latterlig. Jeg handler for henne på butikken daglig, hjelper henne med pass, hjelper henne me å låne penger, gjør så og si ALT for henne og alikavell så har hun ingen respekt for meg, hun takker meg aldri for det jeg gjør og setter ikke pris på noen som helst ting. Kan ta et eksempel: Jeg var akkurat kommer fra jobb, var kjempe sliten og hun var på sykehuset av ulike grunner.. Jeg for opp til sykehuset for å hente nøkkelen, ned til huset for og hente klær, pluss at jeg for på kjøpesenteret for å handle inn klær til henne. Fikk ikke en gang takk.. Så ringte hun en annen dag da jeg satt på bussen fra byen og spurte: Hei, kan du handle et slips til lillebror ? Så jeg svarte nei, det går ikke nå, er på tur hjem. Da blei hun rasende og sa at jeg gjør aldri noe for henne og gidder aldri gjøre noe for henne osv.. Vist jeg er syk og sliten så kommer hun pressende på med husarbeid, enda jeg sier at jeg kan gjøre det i morgen for å bli bedre.. Da blir hun også forbanna på meg og starter diskusjon, så tilslutt uansett hvor syk jeg er må jeg kave meg opp å gjøre husarbeid. Som sagt hun setter ikke pris på noe av det jeg gjør for henne.. jeg er så dum at jeg har satt mobil hennes, datan hennes, mobilen til lillebror osv i mitt navn... NOE jeg angrer på i dag fordi hun er dårlig å betale regninger slik at tlf blir sperret.. Jeg føler bare sinthet i meg når jeg snakker om henne.. Hun skal være moren min som jeg skal se opp til og ikke som jeg skal se ned til! :s Over til litt annet.. Kjæresten min er hun akkurat likens mot, hun klager på han, skylder på han på ting han ikke har gjort, vist han sier nei så blir hun forbannet og tenker så stygt om han, forteller at han er dårlig på forskjellige ting og at han ikke klarer sånn og sånn.. skulle jeg fortalt alt ville dette tatt langt tid. Men nå nekter hun meg faktisk besøk av min egen kjæreste fordi hun sier hun er sliten, men greia er det at vi aldri er i stuen hos henne, vi er kun på rommet fordi vi liker ikke være i stuen for hvordan hun er mot oss. ER SÅ LEI! har prøvd snakke med henne om det med at hun ikke liker kjæresten min, men det nekter hun på! flere i familien merker dette også men hun nekter.. Han merker også at hun ikke liker han så han synes ikke det er noe gøy lenger å være på besøk, noe jeg synes er kjempe synd. Han ønsker ikke være i stuen med henne heller pga av alt som har skjedd. Jeg trenger råd til hvordan jeg skal klare leve 5 mnd til med henne.. Hvordan man skal få henne til å oppføre seg rundt kjæresten min? Noen som har noen tips å komme med? Anonymous poster hash: aced6...fbb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 FlyttAnonymous poster hash: 4921e...a19 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 hvorfor flyttet du ikke ut dagen du ble 18 ? Anonymous poster hash: 0ad97...530
t0lling548 Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 (endret) r Endret 4. august 2013 av t0lling548
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 hvorfor flyttet du ikke ut dagen du ble 18 ? Anonymous poster hash: 0ad97...530 Jeg flyttet da jeg var 18, men jeg flyttet med en venninne som stakk fra meg i forrige år, nå sitter jeg stuck her igjenn for boligmarkedet her er helt grusomt og jeg ønsker finne en plass å bo med min kjæreste når han er ferdig.. Anonymous poster hash: 40eb0...8aa
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Flytt likevel Anonymous poster hash: f6ca7...808 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Flytt likevelAnonymous poster hash: f6ca7...808 Er vanskelig når det ikke er mulighet for det.. derfor jeg må holde ut. Er sikker på at når jeg får flyttet her i fra blir det en god stund før jeg i det hele tatt blir å ha kontakt med henne.. Anonymous poster hash: 40eb0...8aa
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Er vanskelig når det ikke er mulighet for det.. derfor jeg må holde ut. Er sikker på at når jeg får flyttet her i fra blir det en god stund før jeg i det hele tatt blir å ha kontakt med henne..Anonymous poster hash: 40eb0...8aa Hvor er far din? Flytt til han. Kan du bo hos venner noen netter i uka? Hadde leid en billig leilighet til kjøresten kom hjem jeg.Anonymous poster hash: fd102...ba3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #9 Skrevet 4. august 2013 Og si nå opp abbonementene i ditt navn som ikke er dine, evt betal for lillebroren din dersom du synes det er ok. Ikke la noen andre påføre deg gjeld. Jeg hadde flytta inn i et kollektiv i påvente av at kjæresten kommer tilbake. Anonymous poster hash: 01f6b...249 10
Avalon Skrevet 4. august 2013 #10 Skrevet 4. august 2013 Hvordan du skal holde ut er et godt spørsmål, og jeg har nok ingen gode råd for løsninger til deg. Men, jeg vet og har full forståelse for at det ikke alltid er like lett å bare flytte. Har du andre familiemedlemmer du kanskje kunne fått bodd hos i disse 5mndene? Hvis ikke må du nesten bare bite i det sure eplet og telle ned dagene. Det som er helt sikkert, er at du må si opp disse abonnementene etterhvert. Du skal ikke ha betalingsanmerkninger på deg fordi din mor ikke klarer å betale dem. Og når du har flyttet, ikke betal mer for henne. Ikke lån henne mer penger. Hun vil sikkert lage bråk, og da tar du en laaaaaang pause fra henne. Håper du finner en løsning, eller iallefall klarer å holde ut! 7
muttra Skrevet 4. august 2013 #11 Skrevet 4. august 2013 si opp abbonement som tilhører mor og bror som står på deg, lillebror kan kanskje skiftes til kontantkort, i avtale med han, og ut i fra hans alder så ordner du en atale med han om at du kjøper et kontantkort til han på 150 eller 200 kr hver tredje mnd , og så setter du mor som juridisk eier og bror som bruker om han er under 18 år start letingen etter en leilighet allerede no, når kjærest har perm kan dere se på i lag, kan fort gå noen mnd før dere finner noe som kan passe dere, vær ærlig med lillebror om hvorfor dere ønsker å flytte så fort dere kan, og si at det har ikke noe med han å gjøre, kanskje dere kan finne en leilighet med to soverom slik at han kan komme på besøk av og til og overnatte ønsker deg uansett alt godt i jakten på et annet sted å bo og i fremtiden 4
Alja Skrevet 4. august 2013 #12 Skrevet 4. august 2013 Dersom du bor i Tromsø forstår jeg at du ikke har flyttet. Boligmarkedet er svindyrt! Har du ikke ei veninne du kan okkupere for en stund og tilby henne husleie osv.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #13 Skrevet 4. august 2013 Skriv leiekontrakt!Anonymous poster hash: ae3e3...f67
Ellevill Skrevet 4. august 2013 #14 Skrevet 4. august 2013 Husker du å takke din mor da? Og hvor mye betaler du for å bo hjemme? Jeg synes du høres sutrete og barnslig ut. 2
t0lling548 Skrevet 5. august 2013 #15 Skrevet 5. august 2013 (endret) flytttff Endret 5. august 2013 av t0lling548
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #16 Skrevet 5. august 2013 Hvor er far din? Flytt til han. Kan du bo hos venner noen netter i uka? Hadde leid en billig leilighet til kjøresten kom hjem jeg.Anonymous poster hash: fd102...ba3 Han er i oslo så der kan jeg ikke bo... leie markede er het sykt så er utrulig vanskelig å få noe.. holder utkikk hver dag.. Anonymous poster hash: 40eb0...8aa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #17 Skrevet 5. august 2013 Og si nå opp abbonementene i ditt navn som ikke er dine, evt betal for lillebroren din dersom du synes det er ok. Ikke la noen andre påføre deg gjeld. Jeg hadde flytta inn i et kollektiv i påvente av at kjæresten kommer tilbake.Anonymous poster hash: 01f6b...249 Ja vurdere dette siden hun ikke tar det mer seriøst.. hadde det vært jeg som skulle betale henne så ville jeg ALDRI vært sen å betale siden jeg viste det gikk ut over henne... Ja, må vell kanskje bare hoppe i kollektiv må se om hva jeg finner.. Anonymous poster hash: 40eb0...8aa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #18 Skrevet 5. august 2013 Hvordan du skal holde ut er et godt spørsmål, og jeg har nok ingen gode råd for løsninger til deg. Men, jeg vet og har full forståelse for at det ikke alltid er like lett å bare flytte. Har du andre familiemedlemmer du kanskje kunne fått bodd hos i disse 5mndene? Hvis ikke må du nesten bare bite i det sure eplet og telle ned dagene. Det som er helt sikkert, er at du må si opp disse abonnementene etterhvert. Du skal ikke ha betalingsanmerkninger på deg fordi din mor ikke klarer å betale dem. Og når du har flyttet, ikke betal mer for henne. Ikke lån henne mer penger. Hun vil sikkert lage bråk, og da tar du en laaaaaang pause fra henne. Håper du finner en løsning, eller iallefall klarer å holde ut! Skulle så gjerne ønske jeg hadde noen andre i familien å bo hos ja, men hele min familie er flyttet sørover, har en søster på en øy men er vanskelig når jeg jobber i byen og uten lappen.. Jepp. må nåkk si opp abenomangene som jeg har for henne. Ønsker aldeles ikke å få betalings anmerkinger pga at hun ikke betaler for seg enda jeg er så snil å lar henne ha abenomang i mitt navn. Nei, har fått streng beskjed av min kjæreste å.. når vi flytter så er det ingen mer penger og låne til henne. Pluss at jeg blir å ta avstand en stund ja, jeg har mest bare irritasjon av henne etter alt dette så jeg blir nåkk ikke ha kontakt med henne i den første stunden etter jeg har fått flyttet.. Jepp, Garanterer at hun blir å lage brååk fordi det er sånn hun reagerer.. Anonymous poster hash: 40eb0...8aa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #19 Skrevet 5. august 2013 si opp abbonement som tilhører mor og bror som står på deg, lillebror kan kanskje skiftes til kontantkort, i avtale med han, og ut i fra hans alder så ordner du en atale med han om at du kjøper et kontantkort til han på 150 eller 200 kr hver tredje mnd , og så setter du mor som juridisk eier og bror som bruker om han er under 18 år start letingen etter en leilighet allerede no, når kjærest har perm kan dere se på i lag, kan fort gå noen mnd før dere finner noe som kan passe dere, vær ærlig med lillebror om hvorfor dere ønsker å flytte så fort dere kan, og si at det har ikke noe med han å gjøre, kanskje dere kan finne en leilighet med to soverom slik at han kan komme på besøk av og til og overnatte ønsker deg uansett alt godt i jakten på et annet sted å bo og i fremtiden Jepp, skal si opp det uansett hvor mye bråk hun vil lage, men må vente til jeg flytter vekk her i fra.. Jepp, det var lurt å ordne kontantkort til han som ikke går å overstige eller noe Jepp, vi holder på å se etter leiligheter som vi kunne tenkt oss, men så er det slik at de skal leie ut i fra neste mnd så er ingen som trenger leie ut i desmber allerede i august så er jo liten vits da å se. Skal snakke med lillebror om det når vi kommer så langt, også få han til å forstå at det har ikke noe med han å gjøre.. Tusen takk for all hjelp! setter stor pris på d! Anonymous poster hash: 40eb0...8aa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #20 Skrevet 5. august 2013 Dersom du bor i Tromsø forstår jeg at du ikke har flyttet. Boligmarkedet er svindyrt! Har du ikke ei veninne du kan okkupere for en stund og tilby henne husleie osv. Jepp, jeg bor i Tromsø! det er svindyrt og vanskelig å få noe. Alle mine venninner bor i en liten leilighet med enten barn eller har de ikke plass, har en venninne, men hun bor med faren sin så jeg synes det er litt ekkelt å ska bo oppå dem siden de bor i lag.. men skal prøve søke rundt, kjenner jeg er så lei at det går utover alt.. ;o Anonymous poster hash: 40eb0...8aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå