Gå til innhold

Reykjavik - Island

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har så lyst til å ta en uke der i vinter.

Noen som har vært der, og kan gi noen anbefalinger?

Hotell finner vi nok via tripadvisor, men blir glad for alle tips.

Den blå lagune er vel et must, men hva ellers?

Anonymous poster hash: 7a660...1af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har vært der?

Skrevet

Jeg har vært der to ganger. I 1999 og i 2010.

Reykjavik er ingen vakker by. Men det nydelige omgivelser, masse steder å spise god mat og utrolig bra shopping. Nesten alle butikkene i sentrum er det kun kvalitet. Holdt på å gå i seriøs økonomisk ruin i en skobutikk hvor de kun ble laget to par i hver størrelse. Husker ikke hva den het...

Om du liker kunst og kultur så er det mye å velge mellom. Kunst gallerier er det flere av og de er gode. Det museet min mann og jeg koste oss mest i var Historisk museum som ligger ved Universitet. Der kan man blant annet kle seg ut i historiske kostymer og se alle de svarte sotlagene etter vulkanutbruddene.

Den blå lagune synes jeg var utrolig kul når jeg var der i 1999, sorte strender, hvitt vann og nydelig temperatur. Om du liker å bade så vil jeg anbefale en tur. Vil og anbefale en tur som kalles "The Golden Circle". Da er man på en rundreise hvor man ser Geysir, Thingvallir og Gullfoss. Den som ikke klarer å ta fine bilder på løpet av de timene må ha ødelagt kamera.

Og ja jeg tenker å dra tilbake til Reykjavik og Island en dag. Rett og slett fordi det er flere ting å gjøre enn det jeg har beskrevet.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, Amens!

Tar gjerne imot flere tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...