Lykkerusen Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 hei! Er ei 22 år gammel jente som om 4 uker til flytter til New york for å studere der de neste 4 månedene. Skal bo i Soho. Er det noen som har tips til steder jeg burde dra, butikker jeg burde shoppe i og treningsenter i det området? Hvordan er prisnivået i USA? Type; hva koster en typisk middag, er klær rimelige, alkohol osv osv.
Gjest Gunfreak Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Mat er billig, det som er en dyr resturant i USA er standard pris i norge, men så klart du får jo resutranter som får Oslos dyreste resutranter til å virke som gate kjøkken. Husk også at det er MINST 15% tips når du spiser på kafeer og resturanter. Kjøper du billig mat kan du leve på nesten ikke noe i forhodl til hva du måtte bruke i USA, Alkohol er billig ja, selv på utesteder er de billigere enn på polet i norge, Klær er fra 50kr for en ola bukse til 5000 kr for en ola bukse kommer ann på hvor du kjøper hen. Men New York er dyrere enn andre steder i USA, du må ut med mer penger for alt enn om du bodde i en liten by i New Jersey eller up state new york. Det dyreste er leie priser, leiligheter er små og dyre de fleste steder, Er så klart værst i Manhattan hvor prisene overgår selv Oslo priser med en god del slump med penger.
Lykkerusen Skrevet 4. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2013 Mat er billig, det som er en dyr resturant i USA er standard pris i norge, men så klart du får jo resutranter som får Oslos dyreste resutranter til å virke som gate kjøkken. Husk også at det er MINST 15% tips når du spiser på kafeer og resturanter. Kjøper du billig mat kan du leve på nesten ikke noe i forhodl til hva du måtte bruke i USA, Alkohol er billig ja, selv på utesteder er de billigere enn på polet i norge, Klær er fra 50kr for en ola bukse til 5000 kr for en ola bukse kommer ann på hvor du kjøper hen. Men New York er dyrere enn andre steder i USA, du må ut med mer penger for alt enn om du bodde i en liten by i New Jersey eller up state new york. Det dyreste er leie priser, leiligheter er små og dyre de fleste steder, Er så klart værst i Manhattan hvor prisene overgår selv Oslo priser med en god del slump med penger. takk for tips! har funnet leilighet - 120tusen for 4 mnd/4 stk. Så vet hva du mener med at det er DYRT.
Neket Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Gud, vi leide et helt hus upstate NY for 550 i mnd... :D
Lykkerusen Skrevet 5. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2013 Gud, vi leide et helt hus upstate NY for 550 i mnd... :D det er jo helt sykt:S
ajohan Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 Last ned den tripadvisor-appen! Den er genial, og man trenger ikke bruke data/roaming så lenge man laster ned det man trenger 1
Lykkerusen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2014 Hjemme fra NY og tenkte jeg kunne oppdatere denne med tips og triks til andre som vurderer å flytte til New York. Mat: Stort sett mye billigere enn i Norge, men det kommeer helt ann på hva du kjøper. Selv brukte jeg litt mr penger sånn at jeg skulle kunne spise økologisk og sunn mat. Vanlig pris for middag på restaurant på Manhattan ligger på mellom 20-30 dollar men det finns også en rekke pizzeriaer hvor man får tak i 1 slice for 1-4 dollar. Mye godt! Transport: Anbefaler å bli vant med å ta "the train" (subway) så raskt som mulig. Du sparer stort sett alltid mye tid på dette samtidig som det også er billig. Last ned appen "Hopstop" - da er det lettere for deg å navigere Taxi er greit om natta og er heller ikke særlig dyrt. Uteliv: Jeg var mest på klubber og fant ut at det var lurt å ha en promotør. En promotør er på en måte en slags "partyfikser" som jobber for nattklubbene. jobben dems er å få inn jenter som ser "bra" ut basert på standardene til utestedet. (Desverre er nattlivet på manhattan svært overfladisk på mange områder) . Dette høres veldig sært ut,men jeg følte meg alltid veldig trygg og ivaretatt. (Om noen skal dit er det bare å kontakte meg så kan jeg gi deg navn på promotører jeg vet er safe) Steder jeg anbefaler: LAVO (har byens råeste brunch på lørdager samt bra uteliv på fredager), PhD (en rooftop lounge. Veldig bra stemning) Finale (her vanker flere kjendiser slik som miley og shaggy) og sist men ikke minst : Avenue (stort sett veldig fullt, men et veldig bra utested. har møtt på Leonardo dicaprio der 2 ganger og de spiller veldig bra musikk. ) 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Hjemme fra NY og tenkte jeg kunne oppdatere denne med tips og triks til andre som vurderer å flytte til New York. Mat: Stort sett mye billigere enn i Norge, men det kommeer helt ann på hva du kjøper. Selv brukte jeg litt mr penger sånn at jeg skulle kunne spise økologisk og sunn mat. Vanlig pris for middag på restaurant på Manhattan ligger på mellom 20-30 dollar men det finns også en rekke pizzeriaer hvor man får tak i 1 slice for 1-4 dollar. Mye godt! Transport: Anbefaler å bli vant med å ta "the train" (subway) så raskt som mulig. Du sparer stort sett alltid mye tid på dette samtidig som det også er billig. Last ned appen "Hopstop" - da er det lettere for deg å navigere Taxi er greit om natta og er heller ikke særlig dyrt. Uteliv: Jeg var mest på klubber og fant ut at det var lurt å ha en promotør. En promotør er på en måte en slags "partyfikser" som jobber for nattklubbene. jobben dems er å få inn jenter som ser "bra" ut basert på standardene til utestedet. (Desverre er nattlivet på manhattan svært overfladisk på mange områder) . Dette høres veldig sært ut,men jeg følte meg alltid veldig trygg og ivaretatt. (Om noen skal dit er det bare å kontakte meg så kan jeg gi deg navn på promotører jeg vet er safe) Steder jeg anbefaler: LAVO (har byens råeste brunch på lørdager samt bra uteliv på fredager), PhD (en rooftop lounge. Veldig bra stemning) Finale (her vanker flere kjendiser slik som miley og shaggy) og sist men ikke minst : Avenue (stort sett veldig fullt, men et veldig bra utested. har møtt på Leonardo dicaprio der 2 ganger og de spiller veldig bra musikk. ) nå fikk jeg lyst til å dra på byen i NY Anonymous poster hash: 8fb59...8ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå