Gå til innhold

Sopp?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer litt på om jeg har sopp. I det siste har jeg opplevd noe kløe rundt endetarmen og utflod som lukter litt stramt. Burde jeg gå til legen? Jeg er litt redd for å spørre moren min om å dra til legen. Hva skal jeg si?

Anonymous poster hash: 4c299...56e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke hatt ordentlig mens på ca en mnd nå. Det var kun litt blod med utflod i ca 15 dager.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du hatt mensen? Det er helt normalt at den er uregelemessig det første året.

Når det gjelder kløen så kan du prøve med Canesten eller Pevaryl, det får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Bruk både vagitorien (tabletten som skal inn i skjeden) og kremen. Kremen skal smøres fra klitoris og helt bak til rumpesprekken. Smør noen dager etter plagene har forsvunnet.

Virker det ikke så bør du kontakte lege ja.

Anonymous poster hash: 838e5...c3c
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mensen i flere år, så det er ikke den grunnen.

Ok.. Takk! Da skal jeg prøve det!

Skrevet

Jeg anbefaler deg å prøve Pevaryl, den med flere vagitorier (husker ikke helt antallet, men jo flere jo bedre, da får du behandlet deg skikkelig.) Jeg har prøvd canesten mange ganger uten at det har hjulpet, Pevaryl tok knekken på soppen hos meg! Husk å følge kuren helt ut, ikke stopp bare fordi symptomene er borte, fortsett hele kuren.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på tetracycliner noen måneder, med mange soppinfeksjoner på rad som bivirkning.

Etter dette har det svidd under og etter samleie i mange måneder, jeg greier snart ikke mer.
Lurte på om noen hadde erfaringer med dette? om det har noe med soppinfeksjonen å gjøre?

Jeg brukte kun canesten, å sluttet da symptomene forsvant :plystre:
Har ingen typiske symptomer på det nå da, bare det..

Anonymous poster hash: 6c96b...bfb
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Skal se om jeg får kjøpt Pevaryl i morgen! Hvor mye er det dette koster?

Dersom jeg senere sjekker meg hos lege, går jeg til fastlegen min da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest litt på nettet og det virker ikke som jeg har sopp, men heller bakteriell vaginose? Som sagt lukter utfloden min nærmest som fisk. Jeg tror kløingen rundt endetarmen kun hadde noe med groende hår å gjøre. Er det noen av dere som har hatt bakteriell vaginose?

AnonymBruker
Skrevet

Gå til fastlegen, h*n kan sjekke deg for både sopp og bakteriell vaginose. Er det BV så må du ha antibiotika.

Anonymous poster hash: 838e5...c3c
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sopp, er det tykk og klumpete utflod. Og så klør og svir det. Jeg synes Canesten funker bra.

Anonymous poster hash: b3499...ec5
AnonymBruker
Skrevet

Sopp er luktfri og er inni vagina og i skjeden, men kan også flytte seg bak til anus. Har aldri opplevd å ha det bare rundt anus. Og som sagt sopp lukter ikke, men kan jo ha blandet seg med avføringslukt.

Første gang man har sopp bør man dra til legen da det kan være noe annet. Så syns du skal dra til legen!

Anonymous poster hash: 2ce37...a81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...