Gå til innhold

Vin for en nybegynner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lite erfaring med vin, og de jeg har smakt, har jeg ikke likt sånn veldig godt, blir for surt. Har noen av dere tips til viner som ikke er alt for sure og eventuelt hva jeg bør se etter når jeg skal kjøpe?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med hvitvin, og gå for de med lavest alkoholprosent. Ofte er disse de søteste.

Art Vitis Riesling er en søt og god hvitvin :)

Anonymous poster hash: eec26...456
Skrevet

Husk at vin smaker annerledes når du har den i munnen litt før du svelger ned. Vin skal ikke drikkes som vann.

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Siglo eller Coto de Imaz (begge røde fra Rioja) er mitt tips. :)

Skrevet

Black Tower har noen gode nybegynner hvitviner og roseviner. Ikke er de så dyre heller! :)

• Liker 1
Skrevet

J P Chenet må være en grei nybegynnervin. Den er kjedelig og ufarlig.

Gjest Violetta
Skrevet

J P Chenet må være en grei nybegynnervin. Den er kjedelig og ufarlig.

Tenkte å foreslå denne. Det er den med skjev flaskehals.

Skrevet

Tusen takk for mange tips. Da har jeg noe å se etter neste gang jeg skal på polet.

Skrevet

Første vinen jeg likte var hvitvinen "Riesling Avantgarde". Den er søt, ser fancy ut og har 8% alkohol, og hvis jeg ikke husker feil så har den litt bobler i. Veldig god altså :vin:

Skrevet

Ja, også koster den ca 100 kr

Skrevet

VIlle si som noen over her; gå for Black Tower. Er litt som saft :fnise:

Gjest smooch
Skrevet (endret)

Mosseland avantgarde, tror jeg den heter.(samme som Famine snakker om muligens?:)) Det var vinen jeg starta med. Jeg har aldri vært noe særlig glad i vin, men denne liker jeg

Så har den utrolig stilig flaske! (Halvparten av grunnen til at jeg kjøper den, hihi)

Endret av smooch
AnonymBruker
Skrevet

Peach Canei :fnise:

Anonymous poster hash: 0e03b...727
Gjest gjest17
Skrevet

Leitz Riesling funker nok greit som begynnervin. La den bli ekstra kald, da smaker den mindre.

Skrevet

Mosseland avantgarde, tror jeg den heter.(samme som Famine snakker om muligens? :)) Det var vinen jeg starta med. Jeg har aldri vært noe særlig glad i vin, men denne liker jeg

Så har den utrolig stilig flaske! (Halvparten av grunnen til at jeg kjøper den, hihi)

Det er samme ja. Kjøpte den også fordi den hadde kul flaske :biggrin:

Skrevet

Synes Fabelaktig er en "lettdrikkelig" rødvin ihvertfall.

Skrevet

Rødt: Egri Merlot (denne er VIRKELIG søt og veldig lett). Gato Negro er også en nybegynner-vin som er lett og drikke og god til stort sett all mat der rødvin passer seg og nytes også godt alene.
Hvitt: En søt Toso (står under dessert-vin og har litt bobler) eller en Martini Asti (nesten litt Cava-aktig).

Dette er alle billige viner. Dyreste er vel Asti som koster 121,- for en mellomstor flaske.

Skrevet

Rødt: Egri Merlot (denne er VIRKELIG søt og veldig lett). Gato Negro er også en nybegynner-vin som er lett og drikke og god til stort sett all mat der rødvin passer seg og nytes også godt alene.

Hvitt: En søt Toso (står under dessert-vin og har litt bobler) eller en Martini Asti (nesten litt Cava-aktig).

Dette er alle billige viner. Dyreste er vel Asti som koster 121,- for en mellomstor flaske.

Toso kan også anbefales ja! Av musserende kan jeg egentlig også anbefale Blue Nun Gold Edition. Ser og smaker mer ekslusivt ut enn den faktisk er. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...