Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og noen venner skal en uke til Barcelona, og jeg lurer på om noen har noen gode tips? de fleste av oss har vært der tidligere (dog for en del år siden), og har allerede unnagjort sightseeingen.

Det jeg elsker med storbyer er atmosfæren, og jeg ønsker, så langt det lar seg gjøre, å oppleve det "ekte" Barcelona, som strekker seg utenfor La Ramblas.

Tips til restauranter, barer, utesteder og shopping mottas med en stor takk :laugh: .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når reiser dere? Reiser til barcelona på torsdag for 2 gang og har kanskje litt tips når jeg kommer hjem;) skal forøvrig følge med i denne tråden;)

Skrevet

For sightseeingen sin del er det greit med hop on and off busser, er flere ruter som kan kombineres og holder med en dag til dette. Tror bill koster 28 euro prpers og varer en dag.

Strandområdene er flotte med mye restauranter og fine strender, og områdene rundt omkring i Barrio Gotico er fine, spesielt kirka i midten av kvarteret.

En greie de gjør i Barca på kveldstid v las ramblas er å gi folk et stempel/billett til et spesifikt utested hvor du som regel får en drink, det vi gjorde var å ta en drink, gå ut og finne ny promoter og ta neste drink et annet sted. Jeg tror vi fikk i oss 10 gratis drinker/shots....

La rambla er litt for turistaktig, så og si alle restaurantene er eid av pakistanere og serverer dårlig mat, 99% av alle turistsjapper er også eid av pakistanere som sier de er spanjoler......(antageligvis et patetisk forsøk på å leke spennende don juan spanjol når de egentlig er karachi pakkis,hehehe) la ramblas restaurantene er også dyre.

AnonymBruker
Skrevet

Skal også til Barcelona snart og lurte på om noen har erfaring med strekningen Barcelona-Valencia med tog. Har ikke så fryktelig lyst på en togtur i Spania etter ulykken nylig, men vil veldig gjerne få oppleve Valencia i løpet av uken jeg har der nede.

Anonymous poster hash: 5f4d3...0f5
Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Barcelona - kongeby. Kom tilbake fra Barcelona for 2 uker siden.

Parc Guell (Stilig park som Gaudi har hatt innflytelse på).

Alt som har med Gaudi å gjøre - han har jo satt et utrolig preg på byen.

La Sagrada Familia (køene er sykt lange så her må du være tidlig ute. Vi gadd ikke å gå inn, men for en magisk opplevelse å se dette verket utenfra. Om du liker siker så er Santa Maria Kirken nede ved gamle byen vel så flott inni sier Barcelonerne (har inside information).

Gamle byen (de nydelige små smugene) - anbefales

Shopping - ja Barcelona har alt av shopping.

Liker du museumer så har de hauger og lass av museum - alt fra kloakk museum til sjokolade museum.

Strand dag - Barcelonetta er helt ok om man vli ha en dukkert, men vær forberedt på masse folk. Derfor om dere vil til en bra strand så kan dere ta tog - ca en halvtime ut av byen til Sitges. Her er ikke folk så langfingra heller :)

Rambla Catalunya og ned til La Ramblas.

Når det gjelder spisesteder så har de masse ved Catalunya.

Husk vær veldig påpasselig med vesker, lommebøker etc og særlig å La Rambla. De er eksperter på lommetyveri.

God tur og gled deg. Er en superkjekk by som er meget levende.

Skrevet

Tusen takk for alle forslag! dette skal jeg skrive ned og ta med meg :D

Har noen vært på en spesiell bar eller restaurant som må oppleves? Jeg har hørt at Champagneria (som skal ligge ved stranden?) er bra, men noe overbefolket?

Skrevet

Når reiser dere? Reiser til barcelona på torsdag for 2 gang og har kanskje litt tips når jeg kommer hjem;) skal forøvrig følge med i denne tråden;)

Vi reiser på mandag morgen, når kommer du hjem? :kul:

Skrevet

Vi reiser på mandag morgen, når kommer du hjem? :kul:

Vi kommer hjem neste torsdag:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg reiser ned på tirsdag så jeg dytter denne litt :-) Flere tips?

Skrevet

Jeg reiser ned på tirsdag så jeg dytter denne litt :-) Flere tips?

Vi kom hjem på mandag, og det var en veldig fin tur. Om du liker tapas bør du prøve Mosquito, en asiatisk variant. Veldig ok. My Way (ikke langt fra shoppinggaten) er et flott sted og ta noen drinker om ma er i det humøret. De har også restaurant i 2. etasje, som serverer god mat. servicen her er også den beste vi fikk i Barcelona. Styr unna restaurantene rundt det store torget ved katedralen. Elendig service, du må vente lenge på maten og ikke er den spesielt god heller. Og det er dyrt.

Om du ikke skal reise mye med buss/t-bane lønner det seg å gå for enkeltbilletter. Vi kjøpte 5-dagers pass, og det kostet 29 euro, noe som endte opp med å ikke lønne seg for oss.

Vi brukte en app som het foursquare for å finne steder og spise og drikke. Det fungerte veldig bra, så anbefaler den!

God tur:)

• 5 uker senere...
Skrevet

*Dytter*

Reiser snart!! :-)

Takk for tips så langt!

Anonymous poster hash: f7848...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...