Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har snakket om barn, hus og bryllup i løpet av de neste årene.

Nå går det mot høst, og jeg sa igår til sambo at "hvis ikke vi skal gifte oss neste år, kan vi da planlegge å lage barn mot jul?" Han sa at det nektet han å svare på, da han føler han røper frieriet da. Jeg sa at jeg mente vi kunne ta det på senhøsten, for da vet jeg jo om han har fridd eller ikke. "Tenk om jeg vil fri mot jul da, da ødelegger jeg jo alt med å si noe før" sa han. Så sa jeg at det tok et år og planlegge bryllup, bestilling av kirke osv. Da klikket han og sa jeg tvingte han til å fri når jeg ville. Jeg sa at det var ikke ment slik, og så ble det en helvetes krangel. Jeg har reist på hytta, og sambo er hjemme. Vi har ikke snakket sammen (sta begge to).

Er jeg urimelig? Jeg vil IKKE ha 6 mnd på bryllupsplanlegging, og jeg føler han holder meg på "vent". Han sier jeg ødelegger opplevelsen hans av å fri når jeg holder på slik, og at alt nå er ødelagt. Skal jeg bare drite i denne forlovelsen, og heller planlegge barn og hus? kjenner jeg er LEI...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min tanke er at noen menn ikke bør presses på akkurat dette. tror du ikke dette ville kommet mye fortere fra hans side om du ikke hadde brydd deg så mye? Dere er jo to om dette.. Er ikke bare du som skal gifte deg vel? Og du vil jo gifte deg med noen som vil gifte seg med deg? Om dere har vært sammen lengenog er i slutten av 30 årene forstår jeg frustrasjonen din...

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

JA, du er urimeleg!

Herregud, dame! Vent no til han frir. Du planlegg alt for mykje. "Jeg vil ikke ha 6 mnd på bryllupsplanlegging" Er dette ein trolletråd?

Skrevet

min tanke er at noen menn ikke bør presses på akkurat dette. tror du ikke dette ville kommet mye fortere fra hans side om du ikke hadde brydd deg så mye? Dere er jo to om dette.. Er ikke bare du som skal gifte deg vel? Og du vil jo gifte deg med noen som vil gifte seg med deg? Om dere har vært sammen lengenog er i slutten av 30 årene forstår jeg frustrasjonen din...

Det er dette jeg har tenkt selv også.. men når han tror at han kan fri i desember, og gifte seg i juni, så sier det litt om at jeg bør ha noe jeg skulle ha sagt jeg også.. :( Det virker jo bare som han holder meg på vent. Selvfølgelig trenger jeg minst et år på meg. dersom jeg ikke hadde sagt noe, hadde han aldri fått fingen ut. kanskje til jul... ts

Skrevet

JA, du er urimeleg!

Herregud, dame! Vent no til han frir. Du planlegg alt for mykje. "Jeg vil ikke ha 6 mnd på bryllupsplanlegging" Er dette ein trolletråd?

tuller du ?? Hadde du greid å planlagt bryllup på 6 mnd? Bestille kirke, invitere,finne kjole? ts

Skrevet

HJelp. Du kveler jo fyren. Du suger ut absolutt alt av romantikk forbundet med et frieri. Jeg hadde heller ikke fridd hvis det umiddelbart ville resultert i en eksplosjon av bridezillastress.

• Liker 10
Skrevet

Kanskje han har planer selv om å fri til deg på en fin måte han selv ønsker, han vil gjøre det spesielt, men du maser og presser ham og det blir han stresset av..

En mann bør..nei..SKAL aldri presses til frieri,gifting og barn, og SPESIELT ikke i en og samme krangel!

Du trenger ikke være desperat for å få livet til å flyte.. er du stresset med å få barn pga alder så kan du vell få barn før du gifter deg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du har bestemt deg for å gifte deg neste sommer, uavhengig når han har tenkt å fri. Hvorfor det? Hvis han frir til jul, ja så gift dere i 2015 da vel? Enn hvis han ikke frir før juni neste år? Du tar du mye av gleden bort fra frieriet ved å mase. Særlig når du viser at du er utålmodig og krever å få et barn istedet om du ikke får en ring på fingeren.

Jeg synes synd på fyren, hvis dere har snakket om og er enig i om et tradisjonelt frieri (mann frir til dame) er det dere ønsker, så må du rulle ballen over til han og stole på at han klarer "jobben sin". Han må få spillerom til å gjøre det på sin måte, og jeg kan ikke annet enn å tenke at det er jævli kjedelig å fri til noen når de forventer å bli fridd til. Et frieri handler mye om øyeblikket, gleden og overraskelsesmoment. Du har jo gitt han en tidsfrist til senhøsten. At du står og tripper, evt. sender han bilder av ringforslag på mail og viser han frierivideoer på youtube så oppleves vel det som at du prøver å styre han. Det er ikke morsomt å gjøre hyggelige ting for folk som forlanger det.

Og du sier at han sikkert ikke ville fått ut fingeren (og da tenkt på frieri?) hadde ikke du tatt det opp. Vet du om mannen i det hele tatt har lyst til å gifte seg?

Anonymous poster hash: 91066...b67
  • Liker 6
Skrevet

tuller du ?? Hadde du greid å planlagt bryllup på 6 mnd? Bestille kirke, invitere,finne kjole? ts

Men å planlegge at ein ikkje skal planlegge bryllaup på 6 mnd er for meg fullstendig høl i hovudet!! Ro deg kraftig ned! Begynn planlegginga etter han har fridd!

Skrevet

Det virker som du har bestemt deg for å gifte deg neste sommer, uavhengig når han har tenkt å fri. Hvorfor det? Hvis han frir til jul, ja så gift dere i 2015 da vel? Enn hvis han ikke frir før juni neste år? Du tar du mye av gleden bort fra frieriet ved å mase. Særlig når du viser at du er utålmodig og krever å få et barn istedet om du ikke får en ring på fingeren.

Jeg synes synd på fyren, hvis dere har snakket om og er enig i om et tradisjonelt frieri (mann frir til dame) er det dere ønsker, så må du rulle ballen over til han og stole på at han klarer "jobben sin". Han må få spillerom til å gjøre det på sin måte, og jeg kan ikke annet enn å tenke at det er jævli kjedelig å fri til noen når de forventer å bli fridd til. Et frieri handler mye om øyeblikket, gleden og overraskelsesmoment. Du har jo gitt han en tidsfrist til senhøsten. At du står og tripper, evt. sender han bilder av ringforslag på mail og viser han frierivideoer på youtube så oppleves vel det som at du prøver å styre han. Det er ikke morsomt å gjøre hyggelige ting for folk som forlanger det.

Og du sier at han sikkert ikke ville fått ut fingeren (og da tenkt på frieri?) hadde ikke du tatt det opp. Vet du om mannen i det hele tatt har lyst til å gifte seg?

Anonymous poster hash: 91066...b67

det er han som har snakket om frieriet...jeg trodde ikke jeg skulle gifte meg i nærmeste fremtid. han har snakket om det i et år. Tror dere alt er ødelagt nå? ar han aldri frir ? Hva kan jeg gjøre? ts

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Du får beklage deg kraftig og si at han får ta det når han føler for det. Jeg ble fridd til i mai, men jeg ser ikke for meg at det blir noe bryllup før i 2015.

Jeg innbiller meg at langt flere menn hadde hatt LYST til å gifte seg hvis ikke det var for at vi damer ofte blir bridezillas.

Endret av Sobril
Skrevet

Du får beklage deg kraftig og si at han får ta det når han føler for det. Jeg ble fridd til i mai, men jeg ser ikke for meg at det blir noe bryllup før i 2015.

Jeg innbiller meg at langt flere menn hadde hatt LYST til å gifte seg hvis ikke det var for at vi damer ofte blir bridezillas.

AMEN!!

Skrevet

Dere bor sammen. Hva er problemet? Man kan fint gifte seg i løpet av par, tre uker hvis ekteskapet er viktig, bare finn frem skjemaer, skaff par forlovere eller få de på kontoret til å skaffe det, få papirene sendt inn, men jeg har aldri vært giftesjuk, så kanskje jeg svarer i feil tråd...

• Liker 4
Skrevet

Dere bor sammen. Hva er problemet? Man kan fint gifte seg i løpet av par, tre uker hvis ekteskapet er viktig, bare finn frem skjemaer, skaff par forlovere eller få de på kontoret til å skaffe det, få papirene sendt inn, men jeg har aldri vært giftesjuk, så kanskje jeg svarer i feil tråd...

Feil tråd ja. Skal ha et tradisjonelt bryllup, og det tar tid. ts

Skrevet

Jeg blir seriøst surrete av å lese om sånne kvinnemennesker som har hele greia planlagt i huet sitt. Kvinnfolk blir crazy når klokka dems begynner å tikke. Hvorfor ikke kose seg, å la ting komme som de kommer?

• Liker 2
Skrevet

Feil tråd ja. Skal ha et tradisjonelt bryllup, og det tar tid. ts

Men da må du bare rygge unna og la fyren fri som han vil selv. Så bestemmer dere dato etterpå, dvs etter at forlovelsen er behørig feiret med sjampis og tårer og sex og alt det der. Ingen sier at bryllupet MÅ stå i 2014, vel?

AnonymBruker
Skrevet

Du legger alt for mye press på han stakkars. Et frieri skal være romantisk - ikke planlagt!!!!! la fyren få bestemme selv når han skal fri, og har han ikke fridd før du har tenkt å sette i gang å lage barn så får dere heller lage barn før dere gifter dere.... Å forlove seg betyr ikke at man må gifte seg førstkommende sommer. Frir han til jul har du jo 1 1/2 år til sommeren 2015 å planlegge.

Jeg synes virkelig du skylder han en god unskyldning - du oppfører deg ekstremt kontrollerende ovenfor han, sikkert ikke en god følelse for mannen i ditt liv .....

Anonymous poster hash: e9700...f17
  • Liker 2
Skrevet

Og noen får til kirkebryllup bare på noen måneder....

• Liker 1
Skrevet

Vi klarte lett å planlegge bryllupet på under åtte måneder. Og da hadde vi god tid, det meste var gjort da vi fikk bestilt lokale, kirke og fotograf. Om du er redd du skal få dårlig tid til å finne kjole er det bare å begynne letingen nå.

Snakk om å lage verdensproblemer av alt. Ikke samboeren din føler seg presset...

Skrevet

Det er jo bare å finne deg en bok og skrive ned alle detaljer og paner det! Da skulle du ha det meste klart OM han skulle finne på å fri... Og med i planlegginga lager du åpne linjer for hans evt ønsker for et bryllup.

Det praktiske tar ikke sååå lang tid...

1. Han må fri. Når HAN er klar. Og hvis ikke, ja da får DU fri.

2. Når et evt frieri er gjennomført og svaret er gitt ( ant JA) ringer dere til presten og avtaler vielsen. Ofte må de som gifter seg velge dato etter hva som er ledig i kirken....

3. Deretter er det lokalet. Tun bryllup? Hagebryllup?

4. Når mat og drikke er avklart på forhånd så er det bare å bestille til ca antall gjester.

5. Sende invitasjoner, også avklart på forhånd hvem som evt skal være gjester og hvordan invitasjon dere vil ha.

Resten bør være enkelt. Kjole kan du kjøpe nå. Og blir du aldri gift, kan du jo la barn og barnebarn arve den, eller selge....

Hvem tror at TS blir gift forresten?

Ps, ts, bryllup er noe oppskrytt tull, og kanskje vil du alltid angre på at du giftet deg med nettopp han fyren her.... Kanskje du skal bare være glad til for denne krangelen, og gå videre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...