AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #21 Skrevet 24. januar 2014 Nei du bør absolutt ikke si unnskyld. Han får skulde seg selv.Anonymous poster hash: f1b8e...4d9
Gjest BettyBoop Skrevet 24. januar 2014 #22 Skrevet 24. januar 2014 Det er en elleve års gammel nabogutt som pleier og ringe på døra vår og springe vekk. Han har kommet og ringt på vår dør en god stund nå. Men i går var begeret fullt for meg og mannen min. Han ringte på fire ganger i går. Den fjerde gangen han ringde på gikk jeg ut og sa bestemt at nå fikk det være nok og at nå var vi leie av det. Etter ei stund kom mor hans og sa at det var helt uakseptabelt av meg og si sånt til et barn og det som han gjorde bare var en uskyldig guttestrek. Nå angrer jeg på at jeg snakket så hardt til han. Jeg føler på en måte at jeg var litt for bestemt mot han. Bør jeg si unnskyld til moren og gutten?Anonymous poster hash: f8aac...b04 ungen må tåle at noen er skarp i stemmen og sier ifra at nok er nok. Hadd2 jeg vært mora hans hadde jeg gitt han streng beskjed om å unnskylde sin oppførsel og beklaget selv på hans vegne i tillegg
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #23 Skrevet 24. januar 2014 Håper flere som deg kan påvirke denne gutten! Moren gjør nemlig ikke verdens beste jobb her. Det e r ikke greit at unger skal herje sånn. Så nei,du bør heller ha god samvittighet. Anonymous poster hash: fc980...890 1
ViljaH Skrevet 25. januar 2014 #24 Skrevet 25. januar 2014 Seriøst, litt av sjarmen med slike barnestreker er da å komme seg vekk i tide. Klarer man ikke det, kan man få kjeft. Synes det høres ut som at du sa fra greit, ikke grov overhøvling. Så får gutten lære seg å slutte, eller stikke raskere... for en teit mor.
Sanna Skrevet 25. januar 2014 #25 Skrevet 25. januar 2014 Høres ut som at du løste det på en god måte. Når han har gjort dette fire ganger, er det på tide å gi klar beskjed om at det er nok. Den som burde gå i seg selv er moren hans, ikke rart gutten holder på hvis hun unnskylder ham like mye i alle sammenhenger.
strawberry Skrevet 25. januar 2014 #26 Skrevet 25. januar 2014 Jeg synes absolutt ikke dette er din feil, så du bør ikke ha noe dårlig samvittighet! Gutten fortjente absolutt å høre det, sånn at han ikke gjør det igjen. Moren burde allerede lært ham dette, men når hun ikke har det, så får andre gjøre det. Husker selv hvor irriterende det var når jeg var russ, og småunger ringte på stadig vekk...
Kittykat Skrevet 25. januar 2014 #27 Skrevet 25. januar 2014 Jeg hadde ikke unnskyldt meg for å strengt be en 11-åring om å slutte å ringe på døren min og så løpe vekk etter gjentatte ganger. Moren burde unnskylde seg til deg fordi hun har tydeligvis ikke lært ungen folkeskikk. Du skulle bedt moren om å holde munn, sånn at du kunne forklart hva guttungen hennes gjør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå