Gå til innhold

Henna-tatovering


Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor i Oslo jeg kan få laget en flott henna-tatovering? Hadde en for noen år siden som jeg fikk laget på en festival - og jeg synes det er så tøft... vil ha igjen.

(Ikke lage selv, det blir bare søl...)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henna-tatovering er egentlig ingen ordentlig tatovering. Du gnir henna på huden. Henna smitter veldig lett av fargen, så huden tar farge, uten at du bruker nåler for å føre fargen ned i huden, slik du gjør med ordentlig tatovering.

Det er mye brukt i India. Madonna har store henna-tatoveringer på hender, armer og ben i videoen til Frozen.

Tatoveringene er veldig stilige og stilistiske, med masse krumelurer og former, i hvertfall de jeg har sett. Litt avhengig av hvordan du behandler dem, så varer de noen uker, tror jeg.

Men til TUsenfryd, nei, jeg vet ikke om noe sted i Oslo som de gjør det. Du kan kanskje ringe noen alternative butikker og høre om de vet det. Scorpeus på Grünerløkka er kanskje et greit sted å begynne.

Si fra hvis du finner et sted!

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Catzy! Godt forklart! Ja, de var kjempetøffe de jeg fikk for noen år siden, og for pysete meg som ikke kan holde ut tanken på å få en unødvendig nål og noe evigvarende som en tatovering i meg, men samtidig vil være ultrakul og tøff - i hvert fall i egne øyne - jepp, dette må jeg gjøre mer.

Takk for tipset om å ringe Scorpius... kanskje jeg til og med kan bli overtalt til å lage selv... selv om jeg ser for meg DET klinet...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sort Henna fra India!

Kjøpte når jeg var der nede!

Skal se etter hvor mye jeg har igjen, så kan du få av meg!

Det blir ganske stilig! Men bør være stø på hånda!

Pleier å "smykke" meg med en og annen hvis jeg skal noe spesiellt!

Send meg en pm!:)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusenfryd :

Hva med å kjøpe henna, og løpe til en tatovør og få det gjort ?

De er jo ganske flinke til å tegne da !!

Foresten: Hvor får man tak i henna?

Sånn generelt....

apotek?! icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gjør det selv! Kjøp henna på en innvandrerbutikk, bland med vann, og mal i vei! Det finnes også sjablonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...