Gå til innhold

partytur, hvor er best å dra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Neste sommer skal jeg og 5 andre jenter til syden. vi er 17/18 så blir den første partyturen!

Vi har ikke så lyst til å dra til et sted med nesten bare masse partysvensker og nordmenn og engelskmenn. Har ikke noe imot dem men det er grenser. Vi tenker også at stedet skal ha sjarm at man følger at man er i syden og ikke en typisk turist sted hvor det bare er norske barer o.s.v

Noen som har erfaringer som de vil dele? :)

Anonymous poster hash: 7f503...abc
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/762597-partytur-hvor-er-best-%C3%A5-dra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Partysteder i "syden" og Europa er jo partysteder på grunn av de menneskene du nevner da.

Men hvis du vil oppleve bra partyliv som ikke er et typisk turiststed ville jeg anbefalt å reise til USA eller Australia :)

Om de er 17/18 er nok ikke USA stedet jeg ville dratt om de vil feste ...

• Liker 4

Om de er 17/18 er nok ikke USA stedet jeg ville dratt om de vil feste ...

Hehe, jeg bodde der i mine ungdomsår, og tro meg.. De kan feste der :) Det er ikke noe problem egentlig. Har vært der mye på ferie etter at jeg flyttet tilbake til Norge (også før jeg fylte 21) og det å komme inn på byen var aldri noe problem!

Men om de vil følge lover og regler så kanskje ikke. Men ingenting slår hjemmefester i Usa! :vin::ol:

Nå snakket de vel ikke om hjemmefester da. Og selv om de kanskje ikke er opptatt av å følge loven, så kan det hende foreldrene dems gjør det. Og jeg ville heller tatt en kortere reise skulle jeg reist første gang på partytur til syden. Det er så mye som kan skje på de turene.

Dessverre vil du nok finne nordmenn og svensker på de fleste steder i syden. Særlig i fellesferien. Dere kan jo dra utenom fellesferien, som påskeferien feks, men da er det ikke så mange der. Som Rori sa er det blitt partysteder pga oss fra skandinavia. Men er det så ille da? Det blir noe helt annet når dere er der nede.

Jeg var nettopp i Kos, og det var kjempegøy. Perfekt hvis dere skal på skikkelig partysted. Forskjellen mellom Kos og feks Rhodos er at alle drar på beachparty i Kos, mens i Rhodos er det litt mer familiestrender.

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke helt hva dere vil i og med at syden = typisk turiststed = nordmenn, svensker og engelskmenn i hopetall.

Dere kan jo forsøke noen av de mindre kjente greske øyer, Portugal eller en passelig stor by i Spania eller Italia som ikke står på programmet til skandinaviske og engelske reiseoperatører.

Anonymous poster hash: 0b250...12c

Sjarm og party er ikke lett å finne på samme sted, men kanskje Pink Palace kan være noe for dere. Full hålligång på hostellområdet og gjester fra alle verdenshjørner, men det er mulig å flykte ut ved behov og se på vakre Korfu.

Vær så snille å ikke leie moped selv om det er veldig populært der, hvis dere drar dit. Det er enormt uoversiktlige veier på Korfu og bakruskjøring i sommertøy er en glimrende oppskrift på skader.

Endret av Karmosin

Enig i Korfu! Kjempefint sted som også har en "party-landsby". Øya er liten og om dere finner et sted på nedre halvdel er det ikke noe problem å komme til party-stedet.

Men hvorfor ikke leie scooter? Jeg og søstra mi leide firhuling og kjørte rundt hele nedre del av Korfu, var kjempefint! Men nå var vi ikke bakfulle da og vi kjørte mye oppi landsbyene for å se ting utenom det vanlige :-)

Firhjuling er tryggere enn moped/scooter, men på grunn av at de veldig smale veiene er ekstremt dårlig sikret, det er massevis av hårnålssvinger og korfioter kjører som om de har stjålet både sertifikat og bil er det uforholdsmessig mye ulykker der. Alle biler på Korfu har bulker, for å si det sånn. Sitter man i bikini på scooter og blir sneiet eller mister balansen får man ikke bare bulk...

Pink Palace er i Agios Gordis, som er nordvest på Korfu, og det er flere partysteder i sørøst, ja. Husker ikke i farten hva den mest partyete landsbyen i sørøst heter. Kavos? Det fine med Pink Palace er at all partyfaktoren er samlet inne på det store hostellområdet, så man trenger bare gå ut av det for å finne sjarm. I partylandsbyene er sjarm sjeldnere vare.

Firhjuling er tryggere enn moped/scooter, men på grunn av at de veldig smale veiene er ekstremt dårlig sikret, det er massevis av hårnålssvinger og korfioter kjører som om de har stjålet både sertifikat og bil er det uforholdsmessig mye ulykker der. Alle biler på Korfu har bulker, for å si det sånn. Sitter man i bikini på scooter og blir sneiet eller mister balansen får man ikke bare bulk...

Pink Palace er i Agios Gordis, som er nordvest på Korfu, og det er flere partysteder i sørøst, ja. Husker ikke i farten hva den mest partyete landsbyen i sørøst heter. Kavos? Det fine med Pink Palace er at all partyfaktoren er samlet inne på det store hostellområdet, så man trenger bare gå ut av det for å finne sjarm. I partylandsbyene er sjarm sjeldnere vare.

Kavos var det! Takk! Kom ikke på det...

Sant det med bikini og scooterkjøring forsåvidt, ville heller leid meg 4hjuling, litt mer stødig! Og ja, de kjører som noen idioter, vi leide bil noen dager og sleit litt med rundkjøringsreglene først :fnise: Men det er litt OT, du får si fra om du vil vite mer TS...

TS sier de ikke vil omgåes nordmenn, svensker og engelskmenn og at de ikke vil på et typisk turiststed med norske barer, da er mitt beste råd å reise lengre enn Europa, og da kan jeg anbefale USA eller Australia, som jeg har meget god erfaring med.

Til dere som kommer med spydige kommentarer, ikke snakk om ting dere ikke vet noe om. :) Jeg har bodd begge steder og vet hvor lett det er å komme inn på byen selvom reglene skulle tilsi noe annet. :laugh: Men hvis USA var et så hårreisende forslag for flere her, så dra til Australia da. :danse:

Men TS sa jo at de var 17/18 år gamle. Hvilke foreldre lar barna sine dra til USA/Australia på partytur? Og det er dyrt når man er så unge.

Det er ikke å være spydig, men realistisk. Og siden det også er første sånn tur de skal på, så vet de jo ikke hvordan det er på partysteder med nordmenn, svensker og dansker. Når du har vært litt rundt i verden så skjønner du at skandinaviske mennesker er utrolig valkre i forhold til mange svette grekere og tyrkere som tror du vil ha sex med dem bare du er høflig og sier hei på butikken.

Har nettopp vært i Kos og syntes det var veldig morsomt og fint. Og noe jeg ANBEFALER for en slik jentegjeng. Var på et lite lokalt sted i Kroatia en gang, og jeg kom dessverre hjem med traumer etter å ha møtt på en gjeng med kroatiere som ikke skjønte at jeg ikke var interessert i noe annet enn vennskap med dem.

Og hvis det skulle skje noe, er du 4 timer med fly unna mamma og pappa.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...