Gå til innhold

Noen som har vært på Svalbard?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer en tur til Svalbard i januar/februar. Noen som har vært der, og evt har noen tips?

Anonymous poster hash: be521...51a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig plass. Ingenting å finne på.

Anonymous poster hash: 1cfa1...f21
AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig plass. Ingenting å finne på. Anonymous poster hash: 1cfa1...f21

Jøss, Det er første gang jeg hører! Det er jo masse å finne på, så det skal ikke stå på det.

Mer om det er spesielt nok til å ta en tur?

Skrevet

Vi vurderer en tur til Svalbard i januar/februar. Noen som har vært der, og evt har noen tips?

Har kun vært der på sommeren og kort opphold.

Men dere vil tydligvis tur på vinteren, men så sant ikke målet i seg selv er å oppleve mørketiden så ville det vel være bedre og vente til mars eller april. Til sola er tilbake. Fortsatt vinter i høyeste grad der oppe. Men langt mer å se og ikke minst å gjøre når dagslyset er tilbake enn hva det er i mørketiden. Sola er vel tilbake en gang i mars, husker ikke datoen i farta.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der! Vi kjørte hundespann og var på snøscooter-safari, og begge deler var veldig kult :-) Det er noen år siden nå, men om jeg ikke husker feil var vi også på et eller annet museum der. Var der i 4 dager, og jeg synes egentlig at det var langt nok. Absolutt gøy å ha vært på Svalbard, og spesielt å kjøre (\sitte på) hundespann var helt nytt for meg og veldig morsomt.

Anonymous poster hash: c0d67...32b
Skrevet

Det er fantastisk flott, har selv vært der flere ganger. Men vil tro at å reise i januar/februar, da er du spesielt interessert. Bekmørkt hele døgnet, litt lysning midt på dagen i februar. Solfest 8. mars, da er sola tilbake og dagene blir lysere. Mørketida kan ha sin sjarm, men det er mindre aktivitet utendørs da pga kulde og mørke. Jeg ville vente til i mars før jeg reiste. Har selv vært der i mai, juni og juli. Selv i mai kan det være skiføre, hundesledekjøring kombinert med midnattsol og scooterføre.

Skrevet

bare et ord å si om Svalbard:fantastisk! Var der i månedsskiftet mai/juni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...