M0niq Skrevet 3. august 2013 #1 Del Skrevet 3. august 2013 Da jeg kjørte hjem fra jobb i dag, kjørte jeg i 80 sonen oppover en bru. Plutselig kom en bil i motsatt kjøreretning over på min side, jeg bremset kraftig ned og prøvde å legge meg godt til høyre og den andre føreren kom seg tilbake på sin side. Men ikke tidsnok, kom borti speilet mitt som falt av. Føreren sa han svingte unna noe i veien, men andre motgående kjøretøy kjørte jo uhindret. Vi stoppet og skulle skrive skademelding. Da sa han plutselig at dette blir delt skyld? Hvordan kan jeg på noen som helst måte ha skyld i dette? Noen som har vært borti noe lignende? Tips til hvordan jeg skal gå frem? Vil nødig miste bonus og betale dette selv. Har full kasko på bilen som er en 2010 modell ford. På skademeldingen har føreren selv krysset av på "Kom inn på del av veien bestemt for trafikk i motsatt retning". Er dette godt nok? Har også prøvd å tegne så godt som mulig hva som skjedde. Noen sjangs for at dette blir ord mot ord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #2 Del Skrevet 3. august 2013 Dette er jo 100% hans skyld, han kommer over i din veibane og har vikeplikt. Får forklare detaljert forsikringsselskapet situasjonen så får de avgjøre. Regner med at de har jurister som kan trafikkregelen. Anonymous poster hash: 80998...7b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 4. august 2013 #3 Del Skrevet 4. august 2013 Når han selv har skrevet han var over i din kjørebane har han jo innrømmet skyld. Var det midtstripe der det skjedde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest_idag Skrevet 4. august 2013 #4 Del Skrevet 4. august 2013 Den delen av skademeldingen som du beholder, så skriver du ned hvordan du oppfattet situasjonen. Du kan da skrive det du har fortalt her. Men så lenge motparten har kommet over i motsatt kjørebane så har vedkommende en dårlig sak, da han mest sannsynlig har vært uoppmerksom, fikla med mobilen e.l. Uannsett husk å være saklig når du skal fylle ut din oppfattelse av uhellet. Husk også at det er fullt lov å ringe forsikringsselskapet før du skriver/sender inn også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 5. august 2013 #5 Del Skrevet 5. august 2013 Om du skriver under på delt skyld, kommer ikke hans selskap til å gå med på annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #6 Del Skrevet 5. august 2013 Er det gul midtstripe? Hvis ja så blir dette hans skyld om dere ikke har samme forsikringsselskap da, da får de det meste til å bli skylddeling. Er et IKKE gul midtstripe, så er det INGENTING som heter min å din side av veien å blir garantert skylddeling (vært i retssak ang en lignende sak) Anonymous poster hash: f36df...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå