happiest Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Jeg har veldig lyst å dra et litt mer eksotisk sted enn land i Europa. Jeg kunne godt tenke meg å dra til Asia, USA eller Afrika. Men så tenker jeg jo at det må være dyrt, og hvertfall når jeg kun har mulighet til å dra i sommerferien. Så jeg tenkte kanskje noen ville dele feriene sine: hvor, pris på hotell, pris på fly, hvor mange dager osv.
caroprins Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Nå er det slik at priser og tilbud varierer hele tiden så det å komme med egne erfaringer på dette vil være helt urelevant for deg. Om du tenker Sol og strand så kan kanskje Thailand være av det eksotiske slaget. Selv om det er regntid der om sommeren så regner det ikke hele tiden og det er mye spennende å oppleve der. Star tour har charter også om sommeren. Om det er kunst og kultur så vil jeg anbefale en tur til Kina med star tour tema. Dette er en flott tur og jeg har selv reist på den om sommeren. Norwegian skal fly til Fort Lauderdale og derfra kan man gå på et cruiseskip til Karibien evt. Bahamas. Flott der og det går fint om sommeren og. Litt regn i Florida og da om sommeren men det går fort over. Har ikke prøvd meg på safari i Afrika og vet ikke om det et ok å gjøre om sommeren ,men det er vel også eksotisk så det går jo ann å sjekke. Du bør begynne å kikke på hva de forskjellige reiseselskaper har for tilbud til neste sommer og også følge med på ruteflypriser. Om du melder deg på diverse nyhetsbrev til fly og reiseselskapet så vil du få mail om tilbud og kan lettere få tak i gode priser. Og så får du sette opp ett budsjett så du kan begynne å spare
CathFoto Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Sør-Afrika er veldig bra om sommeren (jun-aug), da er det vinter og lavsesong der som gjør prisene hyggelig. Pga lite vegetasjon er det også veldig gode forhold for safari og lite insekter og slanger. I Kruger-området hvor man gjerne drar på safari er det likevel godt og varmt på dagtid, men man trenger jakke på morgen og kveld. Cape Town er litt ustabilt i været på den tiden, men er ofte som norsk vår med noen dager med jakkevær og andre dager med t-skjortevær. Durban er ganske stabilt varmt året rundt, og det er uansett relativt kaldt å bade i havet i Sør-Afrika hele året. Du får fly t/r Johannesburg noen ganger for 4000,- men som oftest for ca 6000,- Det kan være lurt å f.eks fly inn til Johannesburg, og hjem fra Cape Town, så får man sett litt av hvert. Safari kommer an på om du skal kjøre selv eller dra på et privatreservat. Det første er billigst. Privatreservatene som ligger inntil Kruger uten gjerder er veldig fine, da ser du samme dyrene men du kjører i en åpen jeep med guide og sporfinner. Man bor i luksushytter hvor all mat og drikke som regel er inkludert, koster fra ca 1500,- pr natt, du trenger helst tre netter. Du får fine hotellrom fra 500,- for rommet, men det finnes mange fine og billige hosteller. Cape Town er litt dyrere enn resten av landet, men uansett billig og vel verdt turen.
morningbird Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Hvis du vil reise til Kina, vil jeg anbefale deg å kikke på kinaturer.com. Det er mange gode tilbud på nettsiden.
Kosetiger Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Jeg har vært mange ganger i Thailand, men kun mellom november og april. Østkysten skal likevel være bra om sommeren, da er det i tillegg veldig billig. Om du følger litt med på flybilletter og er heldig vil jeg tippe en ferie for to i to uker kan komme på mellom 18-25000. Da regner jeg med fly og hotell med bra standard. Følg med på finn.no og charterselskapene for fly, og sjekk www.sawadee.no for hoteller.
Kosetiger Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Da tar man altså fly til Bangkok. Man kan da ta fly til Koh samui for en billig penge, 5-900 pr pers. Koh samui syns jeg ikke var såå flott, men Koh phangan, naboøya, skal være flott. Hua Hin, 4 timer sør for Bangkok, er fint. Vi betalte godt under tusenlappen for taxi fra flyplassen i bangkok og ned dit. (Ikke book inne på flyplassene, gå direkte til sjåførene). Eller som et tredje alternativ kan man ta taxi/buss sørøstover fra Bangkok, ned til rayong. Både Koh samet og Koh chang skal være flotte øyer! Thailand er veldig eksotisk, anbefaler på det varmeste. Forelsket med i landet på første turen for 7 år siden, dratt tilbake og utforsket nye steder hvert år
happiest Skrevet 7. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2013 Takk for tips dere! Tror jeg må spare et par år for å få råd! Får heller nøye meg med kortere og billigere reisemål sommeren 2014
caroprins Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Nå er det jo i landene rundt middelhavet at været er best om sommeren og hva med en tur til en gresk øy. Ved å bli med på utflukter så har disse øyene masse historie, kultur og flotte strender enkelte steder. Også Tyrkia er et land med massevis av historie og kultur om man ønsket å oppleve noe slikt. Pammukale og Kappadokia er fine steder å besøke. Så kan du reise på pakketur til Bulgaria og bli med på 2 dagers utflukt til Istanbul i Tyrkia. Og også i Bulgaria er det mange fine utflukter å bli med på. Kikk litt på alternativer rundt middelhavet du og se gjennom hva slags utflukter de forskjellige reiseselskapene har på stedet. Madeira med sine flotte turstier, vakker natur og fine blomster. Solia har tur dit året rundt. Lanzarote med sin Timanfaya nasjonalpark og spesielle natur. Italia med Romas kunstskatter, Pompei med sin historie og den vakre kyststripen ned til Sorrento. Firenze og Pisa. Nok å oppleve i europa og.
pinar Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Vietnam er veldig billig, og varmt i sommerferien. Eller så kan både Tyrkia, Hellas og Kroatia være eksotiske og spennende steder. Man trenger ikke dra på charter tur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå