Gå til innhold

Hund på besøk/ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere når dere er på besøk hos folk i ferien? Tenker da spesielt på natta.

1. Hva er hunden deres vant til hjemmefra?

2. Blir rutinene endret på dette på besøk? Er f.eks. ikke like greit å gi en hund hele huset om natta hos de besøkende..... Hvordan reagerer evt. hunden på dette?

Har hørt at det for noen er litt av en utfordring. Fra å være vant til å ha hele huset tilgjengelig hjemme hvor den flytter på seg i løpet natta, fra senga til sofaen til godstolen etc. Må den plutselig forholde seg til kun ett rom sammen med eierne. Det har ofte ført til urolig hund....

De som har hundene sine i bur om natta, har selvsagt en helt annen og enklere situasjon. Men jeg ønsker ikke at dette skal bli en burdebatt, derfor vil jeg at de som svarer i denne tråden er de som ikke har hunden i bur om natta.



Anonymous poster hash: 930f2...025
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hyssingen

Har ham på soverommet. Blir han urolig så får han bare bli urolig. Lar ham ikke reke rundt løs hos andre. Han får en ekstra lang tur før vi legger oss, og da går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår er ikke på soverommet vårt når vi sover. Så det "privileget" han får når han sover på ett bittelite rom med oss når vi er på besøk setter han stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok hunden med oss da vi reiste på ferie til mine svigerforeldre. Da sov hun på gulvet på rommet hos oss, på teppet sitt som jeg tok med hjemmefra. Det gikk helt fint, så lenge hun var nær oss så var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Var aldri noe problem med min hund heller, selv om hun var en sart sjel. Hun sov der jeg sov. Telt, hytte, besøk. Ingen problem. Men hun fikk ikke sove om ikke jeg også sov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår hund får ligge der han vil,untatt i møbler. Han har egen stor madrass om han vil ligge mykere

De som har passet han,er hundefolk og lar han sove der han selv vil.Ikke fordi jeg har bedt om det, men fordi folkene er vant til hunder og vet de trenger å skifte sovestilling ,kaldt-varmt osv.

Min vet jeg er urolig de første 2 nettene .Men han piper ikke og er rimelig lett å be om å legge seg.Han gjør som har blir fortalt som oftest.

Når vi har overnattet med hund,ligger han som oftest nær oss eller i gangen ved soverromet. Men om noen er våken og på kjøkkenet,da finner du han ved dørterskelen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp besøk en uke av et par med hund, og vi har også hund. Begge hundene er vant til å sove på gulvet ved eiernes seng om natten, så her gikk det veldig greit. Kl. 22 gikk den besøkende hunden labbende inn på gjesterommet og lå der til eierne kom og la seg :fnise:

Det var verre med min hund, som bare er noen måneder gammel og ville leke med den andre hunden døgnet rundt. Den våknet kl.06 om morgenen og ville ut til den andre hunden. Han får ligge i hele leiligheten om natten om han vil, men nå kunne vi ikke la han gjøre det fordi han ville pepet utenfor døra til gjesterommet.

Men jeg tror at det bare er fint for hunden å ligge på et lite rom sammen med eierne sine, selv om den er vant til å ha et helt hus. Mest sannsynlig så sover bare hunden om natta uansett. Og på en ny plass får den kanskje sove bedre om den har den trygge familien ved sin side? :)

Jeg vil nok ikke la hunden min få boltre seg fritt om natta i noen andres hus. Den er litt for nysgjerrig, og jeg ville bekymret meg for markering rundt omkring.



Anonymous poster hash: 8e921...fbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...