Gå til innhold

Er jeg psykopat?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg tror jeg er en normal, oppegående kvinne. Men jeg begynte å tenke idag. Jeg føler skjelden eller aldri anger for å hasåret eller fornærmet noen. Jeg tror ikke det skjer så ofte, men alikevel. Hva tror dere? Jeg tror nesten alltid at jeg har retten på min side- men jeg velger som regel å snu det andre kinnet til.

Anonymous poster hash: 63cd3...76b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er en ganske vanlig kvinne.

Anonymous poster hash: 185f6...e6a
AnonymBruker
Skrevet

Dei du er ikke psykopat, det kan jeg garantere 100%

Dette fordi du i det hele tatt stiller spørsmålet. En ekte psykopat vil ikke engang vurdere et slikt spørsmål da en psykopat ikke har noen form for selverkjennelse.

Anonymous poster hash: f52b3...a2f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er neppe noen psykopat. Vanskelig å si over nett, naturligvis, men det er ikke bare manglende anger som kjennetegner det man før kalte psykopater.

Kan godt være du har noe lavere empati enn gjennomsnittet, men det er et langt stykke derfra til psykopati.

Anonymous poster hash: c6a91...2e0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde en venninne som ikke følte empati. Hun var klar over det, men var nok ikke klar over hva slags effekt hun kunne ha på andre mennesker. Tror jeg. Det var selvfølgelig mye godt i henne, men hun kunne være skikkelig giftig, på en helt annen måte enn hvordan vanlige jenter kan være. Hun kunne være nedverdigende, latterliggjøre meg og drite meg ut både på tomannshånd og foran folk. Vi mistet kontakten etter en episode som spant helt ut av kontroll. Jeg ba henne om hjelp til noe, noe hun hadde bedt meg om hjelp til utallige ganger, og alt bare raknet, det var som om Dovre falt. Jeg prøvde å ta opp kontakten senere, men da fikk jeg beskjed om at hun ville meg vondt. Har ikke tatt noe mer kontakt etter det. Uansett er poenget mitt at slike trekk ikke er enten/ eller, det er et spekter, og man kan være på ulike steder mellom ytterpunktene. Hun her var nærmere det ene ytterpunktet enn det andre. Og hun var klar over at hun ikke følte empati, og kunne undre seg over at hun ikke gjorde det. Selverkjennelse om ens styrker og svakheter betyr ikke at styrkene og svakhetene ikke er der. Jeg sier ikke at du er psykopat TS, ikke at min tidligere venninne var det heller. Men den klassiske "du er ikke gal hvis du tror du er gal"- testen holder ikke vann.

Kanskje det bare er en kode du ikke helt har knukket? Har du noen du stoler på, som du kan snakke med om dette? Som kanskje kan gi deg litt vennligsinnet tilbakemelding? Stort sett er det våre egne tanker som er våre verste fiender, blåser alt ut av proporsjon. Kanskje er dette bare noe du frykter og da får du det avkreftet. Kanskje finnes det et snev av sannhet i det, og da kan du få muligheten til å lære noe nytt :)

Edit: skrivefeil

Endret av up!
AnonymBruker
Skrevet

Dei du er ikke psykopat, det kan jeg garantere 100%

Dette fordi du i det hele tatt stiller spørsmålet. En ekte psykopat vil ikke engang vurdere et slikt spørsmål da en psykopat ikke har noen form for selverkjennelse.

Anonymous poster hash: f52b3...a2f

Jeg kan garantere 100% at du ikke jobber med mental helse.

Anonymous poster hash: 22990...b52

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...