AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Hei! Jeg er plaget med låsninger i helt øverst i nakken, rett under ørene nesten. Har prøvd perioder med manuellterapi, og det har hjulpet. Men plagene kommer alltid tilbake, og det går kortere tid mellom hver gang jeg må inn for behandling. Manuellterapauten min synes jeg er flink til det han gjør, men ikke flink til å fortelle meg hvordan jeg kan forebygge. Selv om jeg har spurt. Det jeg egentlig lurer på er om en kiropraktor vil kunne hjelpe meg bedre? Har ingen erfaringer med kiropraktorer, så litt usikker på om hva de kan. Anonymous poster hash: ffe9d...d77 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 bump Anonymous poster hash: ffe9d...d77
Alina X Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Har ikke prøvd noen av delene, men en i familien som har en gammel skade fikk bedre behandling av kiropraktorikk. Hun prøvde først fysioterapi og manuell terapi i ca 6mnd,men smertene var liksom alltid der, men når hun gikk tilkiropraktor, gjorde hun det først hver 14.dag. Nå går hun bare når hun virkelig trenger det, er perioder hvor det låser seg skikkelig. Hun er også flink med å strekke/tøye ut og trene for å gjøre kroppen sterk, så jeg tror det er en kombinasjon av fysisk aktivitet og profesjonell oppknekking i ny og ne som hjelper for hennes del:-)
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Jeg har hatt låsninger i nakke og rygg i mange mange år. Gikk i flere måneder en gang i uka til manuellterapeut. Først da løsna det litt. Her fikk jeg også treningsøvelser. I ettertid gikk jeg dann og vann til kiro for å løsne opp. Men det som har gitt meg nå flere måneder med totalt fri for alle låsninger, er trening. Mye trening. Lette og mange reps på styrke og mye yoga. Etter 15 år med store plager, er jeg brått fri for smerter og låsninger. En og annen hang-ups blir det, men det løsner mye fortere nå. Jeg har fått et nytt liv Så jeg anbefaler manuellterapeut, men da også med et treningsopplegg. Begynn forsiktig og så begynn å trene effektivt når det løsner litt opp. Jeg brukte også nikke-kjede og Back-on-track på nakken. Samt sterke linimenter innimellom også. Bruker dette sjeldent nå. Anonymous poster hash: f29ae...fe2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå