Gå til innhold

Ta bedre vare på hundene deres!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Burde vært slik at løse hunder som ikke er meldt savnet, blir avlivd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Burde vært slik at løse hunder som ikke er meldt savnet, blir avlivd.

Det var jo mye lavere terskel for å avlive løshunder før. Men da døde dyrevennene litt på seg og det ble masse styr. Så kom de med omplasseringssteder som FOD, og løshundene havnet der i stedet.

Skrevet

Mener nå at chip skulle vært påbudt! En slik brikke er sikkert kjempefint for de som bruker halsbånd på bikkja, men slikt har vi ikke her i huset!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Mener nå at chip skulle vært påbudt! En slik brikke er sikkert kjempefint for de som bruker halsbånd på bikkja, men slikt har vi ikke her i huset!

Så klart alle må chippes. Og ta hårprøver for en evnt senere DNA-analyse. Dette er jo en selvfølge. Nå blir jo heldigvis alle renrasa hunder fra gode oppdrettere, chippa før de reiser til sine nye eiere.

Men det er like mye en selvfølge å ha en tag på hunden med telefonnummeret. Sparer sabla mye tid, penger og energi for en evnt finner.

Om jeg finner en løshund uten tag, så må jeg da ta denne med til nærmeste vet.kontor eller annen instans med chip-leser. Noe som kan ta lang tid, og som vil koste meg bensin. Hadde den hatt en tag med telefonnummeret, kunne jeg bare ringt der og da. Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at dette sparer mye jobb?? Så få på bikkja en tag med telefonnummer.

Skrevet (endret)

Om jeg finner en løshund uten tag, så må jeg da ta denne med til nærmeste vet.kontor eller annen instans med chip-leser. Noe som kan ta lang tid, og som vil koste meg bensin. Hadde den hatt en tag med telefonnummeret, kunne jeg bare ringt der og da. Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at dette sparer mye jobb?? Så få på bikkja en tag med telefonnummer.

Og du har forslag til hvor denne skal festes? Som sagt, halsbånd brukes ikke! Jeg ser på det som en uting å la bikkja gå med halsbånd 24/7, og i hagen min er det forbudt med halsbånd under leking og besøk for jeg har sett hvilken skade halsbånd og labber kan gjøre!

Endret av Gjest
Skrevet

Litt sprøtt, kommentarfeltet på den artikkelen. Voldsomt mange "jeg kommer aldri til å bry meg om båndtvang!"-kommentarer. Hva feiler det disse hundeeierne?

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Og du har forslag til hvor denne skal festes? Som sagt, halsbånd brukes ikke! Jeg ser på det som en uting å la bikkja gå med halsbånd 24/7, og i hagen min er det forbudt med halsbånd under leking og besøk for jeg har sett hvilken skade halsbånd og labber kan gjøre!

Jeg håper da virkelig du bruker halsbånd (eller sele) når du går tur med hunden din. Litt vanskelig å feste bånd på hunden uten ;)

Regner med du har inngjerda hage hvor hunden ikke klarer å stikke vekk fra. Eller at du har en hund, som ikke liker å stikke.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Litt sprøtt, kommentarfeltet på den artikkelen. Voldsomt mange "jeg kommer aldri til å bry meg om båndtvang!"-kommentarer. Hva feiler det disse hundeeierne?

Folk ER dumme :P stokkdumme og frekke faktisk.

There's no hope for the human race :murvegg:

Skrevet

Jeg håper da virkelig du bruker halsbånd (eller sele) når du går tur med hunden din. Litt vanskelig å feste bånd på hunden uten ;)

Regner med du har inngjerda hage hvor hunden ikke klarer å stikke vekk fra. Eller at du har en hund, som ikke liker å stikke.

Kun sele, og den skal han virkelig slippe å gå med inne og i hagen. Og hagen er så sikra at siste utvei er klatring og det vet jeg han ikke greier!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kun sele, og den skal han virkelig slippe å gå med inne og i hagen. Og hagen er så sikra at siste utvei er klatring og det vet jeg han ikke greier!

Da er det jo bare å henge på taggen på sela. Jeg bruket også bare sele og hadde taggen på denne. Så enkelt og en latterlig billig forsikring.

Om jeg hadde mista hunden i skogen, så ville jeg mye heller ha en kjapp telefon der og da om noen hadde funnet henne der, enn å måtte lete i timesvis mens hunden evnt var hos politiet eller hos vetten på jakt etter chippen ;)

Skrevet

Det var jo mye lavere terskel for å avlive løshunder før. Men da døde dyrevennene litt på seg og det ble masse styr. Så kom de med omplasseringssteder som FOD, og løshundene havnet der i stedet.

Er selv dyrevenn, men en død hund lider ikke.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Er selv dyrevenn, men en død hund lider ikke.

Jeg og ser det slik, men det er ikke alle som gjør dette.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...