Gå til innhold

Hvor enn jeg snur meg....

Gjest Kajsa-krabat

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Spise mindre, annerledes, trene på en annen måte etc.

Trodde det kunne være litt "skummelt" å spise for lite også, jeg?

Vil gjerne vite hvordan jeg kan trene og spise annerledes!! (opplys meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Om du ikke klarer å hygge deg med dine 7 "ekstra" kilo, vil du sannsynligvis ikke klare å hygge deg uten dem heller - (for da er det sannsynligvis noe annet som må fikses)

NETTOPP! Et uhyre viktig poeng!!! :Nikke:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M
Sunmin! Hvor blir det av kuren din??

Jeg er sååå klar til å begynne!!!  :-)

Det er på en måte ikke slankekuren folk trenger, det er motivasjon og disiplin. Det er mange som sitter med mye kunnskap om kosthold og trening, men vet ikke hva de skal gjøre med den infoen. De fleste vet at man skal holde seg unna raske karbohydrater, spise lite og ofte, og trene regelmessig. Men problemet sitter i hodet! Problemet er at folk vet ikke hvordan de skal bruke den kunnskapen. Mange trenger et spark i ræva rett og slett. Og da er det ikke en kosthold/treningsekspert man trenger, men en terapeut. Man må endre holdningen til mat. Mat er næring - noe man trenger for å leve, ikke noe man bruker for å belønne seg selv eller til trøst. Når man er trist og lei, kjøp deg et klesplagg og ikke en godtepose. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunmin! Hvor blir det av kuren din??

Jeg er sååå klar til å begynne!!!  :-)

Jeg har egentlig ikke noen spesiell kur, for meg er det mye trening og sunn mat som gjelder, ikke noe hokuspokus. Det aller viktigste er kadaverdisiplin og at man går inn i prosessen helhjertet.

Det viktigste jeg har gjort for å hjelpe noen av mine venninner er å gi den ett verbalt dytt i rompa, jeg har heller ikke lagt opp noe spesielt treningsprogram, de har bare blitt med meg på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
for meg er det mye trening og sunn mat som gjelder, ikke noe hokuspokus. .

Men jeg trener jo allerede hver dag! Og jeg spiser bare "vanlige måltider". Legger ikke på meg, men jeg blir ikke lettere heller (bare i bedre form)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk uenig med deg Sunmin, om at det man trenger er kadaverdisiplin!!

Etter hva jeg kan se ut fra mennesker som virkelig har ett problem med vekta, så holder det ikke bare med kadaverdisiplin, for da må du ha det hver time, hver dag, hver uke, hver måned hele livet igjennom, og det er det faktisk ikke så skrekkelig mange som har.

Dersom man skal gå ned i vekt, så må man vel på ett eller annet vis klare å legge om hele livsstilen, og det gjør man ikke på ren disiplin, det gjør man ved å snu tankemåten ang mat/snop, ved å finne en sunnere livsstil som OGSÅ er god å leve, selv for en som i utgangspunktet ikke er sunnhetsdronning.

Jeg har 2-3 kilo som jeg, ikke andre, mener jeg godt kunne vært foruten, og jeg tester stadig nye ting for å finne sunnere produkter som jeg kan bytte ut med de mer usunne produktene jeg spiser pr idag. Jeg vet jo om alle tingene andre forteller meg skal være både gode og sunnere, jeg vet hva som er "slanke-snack", men for meg så har jeg ikke funnet noe som dekker sukkerhungeren min, og det er det å finne det som tilfredsstiller akkurat MEG som skal til for at jeg skal gå ned det lille jeg selv ønsker.

Jeg kunne selvsagt satt meg på en skikkelig kadaverdisiplinert kur, for raskt å gå ned de 2-3 kiloene, men så fort jeg ikke orket hverdagen med denne strenge disiplinen lenger (og jeg ønsker ikke ett langt liv preget av bare disiplin!!) så ville jeg jo gått kiloene opp igjen.

Men det viktigste er vel egentlig at trådstarter selv IKKE føler at hun må gå ned, at hun faktisk trives, hadde det ikke vært for all påvirkning utenfra! Og det blir teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Trodde det kunne være litt "skummelt" å spise for lite også, jeg?

Vil gjerne vite hvordan jeg kan trene og spise annerledes!! (opplys meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå vet ikke jeg hvordan du spiser eller trener, men trener du aerobic to ganger i uken og spiser sunt så kanskje ta en ekstra løpetur, styrketrening etc. og faktisk bare spise mindre, er du glad i sjokolade betyr det at hvis du spiser sjokolade må du spise mindre av noe annet. Legg deg litt småsulten på kvelden i en periode så vil nok kiloene av. Mange er uenige i at man i det hele tatt skal kjenne at man blir sulten, men spise masse små måltider hele tiden. Dette fungerer ikke for meg, spiser jeg siste måltid slik jeg begynner å bli sulten når jeg går å legger meg, går jeg ned i vekt. .

Jeg trener aerobic 4 ganger i uka og spinning en gang i uka. Sjokolade spiser jeg aldri.

Til frokost spiser jeg kelloges all brand og et halvt glass appelsinjuice

Til mellommåltid; en frukt

Til lunch; to brødskiver

Til middag; "vanlig middag" (må jo her forholde meg til sambo også)

Spiser aldri noe etter kl 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant hvordan en tråd som startet som en klage over slanke-hysteriet ble til en vi-utveksler-slanke-tips-tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om man først er fast bestemt på å gå ned noen kg bør man ha respekt nok for seg selv og kroppen sin til å ikke følge noe slankeprogram presentert på kg, uansett hvor effektivt det sies å være.Om folk brukte halvparten av tida de bruker på å bekymre seg (og klage) over de ekstra kiloene sine på å faktisk lære seg om ernæring og om div.slankeopplegg ville de sannsynligvis kommet mye bedre ut av det.Det er latterlig å drive og underkaste seg alle mulige slags opplegg når du ikke engang vet hvordan kroppen din fungerer!

Som både jeg og flere andre har nevnt minst tusen ganger før:Å spise sunt og trene er ikke noen garanti for å gå ned i vekt.Noen har lest i VG at nøtter er sunt, og spiser derfor noen håndfuller om dagen.De håndfullene utgjør raskt en forskjell.Og selv om du spiser grovt brød betyr ikke det at du kan spise et brød om dagen uten å merke det på vekta.Det er fint å spise mer proteiner, men du går ikke ned i vekt ved å bare føye til en omelett til dagens måltider.Det går an å legge på seg selv om du bare spiser appelsiner-bare du spiser mange nok.

Ang.dette å spise for lite:Nei, det er ikke lurt å spise for lite-d.v.s å gå veldig langt under den kalorisummen kroppen vanligvis trenger.Her snakker vi om virkelig lavt-en dagsmeny på 400-600 kcal kan fucke opp forbrenningen din på lang sikt.Men ærlig talt-problemet til de fleste med noen kilo for mye som de ikke klarer å bli kvitt er faktisk ikke at de spiser for lite-men at de spiser for mye.For å gå ned i vekt må du forbrenne flere kalorier enn du inntar.Enkelt og greit.

Hvis man seriøst ønsker å gå ned i vekt og bli der må man være forberedt på å gjøre litt grunnarbeid.Les litt om ernæring.Les litt om hvordan forskjellige kostholdsopplegg virker (f.eks i boken 7 slankekurer som virker).Få kontroll over hvor mye mat du får i deg, det skader ikke å regne ut kaloriinntaket ditt for et par dager (dataprogrammet helsevakten er perfekt for dem som ikke gidder å telle kalorier selv).

Er du interessert i Fedon-kuren, så gå på biblioteket/bokhandelen og lån/kjøp boka! Er du interessert i Grete Roede, så skaff deg info om det! Hvis Atkins-kuren er interessant så skaff deg informasjon om det! Hvis du kjører et kostopplegg basert på tips fra kg eller Dagbladets kostholdstips uten å ha noe bakgrunnsinfo er du dømt til å mislykkes.

Når du har skaffet deg informasjon om div.kostholdsopplegg og vet hvordan kroppen din fungerer kan du gjerne ta imot tips fra KG.Men ærlig talt, hvis dere faktisk vil ned i vekt er dere nødt til å lære det mest grunnleggende om kropp, mat og trening først.Og slik informasjon bør dere ta fra pålitelige kilder-som bøker/nettisder skrevet av ernæringsfysiologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Interessant hvordan en tråd som startet som en klage over slanke-hysteriet ble til en vi-utveksler-slanke-tips-tråd...

Ja, en slagst tragisk ironi somvirkelig beviser det hun som startet tråden prøvde å si..

Når den først tok den utviklingen den gjorde valgte jeg å komme med et innspill rundt dette, men slanke-debatten burde vært overført til en ny tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...Når den først tok den utviklingen den gjorde valgte jeg å komme med et innspill rundt dette, men slanke-debatten burde vært overført til en ny tråd.

Det gjorde jeg også, og er helt enig i at slankedebatten burde fjernes herfra og lages som en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss kvinner er møkk lei all slankereklamen etc.

Selv er jeg slank, og vet at hvis jeg spiser mye sent på kvelden, fyker vekta opp. (Noe jeg ikke liker tanken på...) Var en stund ganske rund, men raste ned ved at jeg kutta ut kveldsmaten. Synes jeg sover bedre når magen ikke er full.

Tror det er et godt tips til de som sliter med noen kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss kvinner er møkk lei all slankereklamen etc.

Selv er jeg slank, og vet at hvis jeg spiser mye sent på kvelden, fyker vekta opp. (Noe jeg ikke liker tanken på...) Var en stund ganske rund, men raste ned ved at jeg kutta ut kveldsmaten. Synes jeg sover bedre når magen ikke er full.

Tror det er et godt tips til de som sliter med noen kilo for mye.

Det er bevist at du ikke legger på deg mer av å spise sent på kvelden, dette var noe man trodde før. De snakket om dette på Puls (NRK1) nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lady-M

Stemmer det som Sunmin skriver.

Det eneste man bør holde seg unna på kvelden er raske karbohydrater, f.eks hvitt brød og sukker. Raske karbohydrater må brukes opp med en gang, ellers legger det seg i fettreservene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Jeg kommer nå og går litt mot strømmen......

Man klager og klager på vekt, på slanking, på idealer og i det hele tatt det meste i den gata der.

Jeg sliter med helt motsatt problem - et luksusproblem vil vel dere i begynnelsen av tråden kalle det - men jeg mangler de kiloene dere har ekstra. Og det er for meg et kjempekompleks. Det er mulig det gir meg en kropp som ligner idealene, men likefult er det for meg et like stort problem for meg som ekstra kiloene er for dere.

Unntaket er at for dere finnes det kurer, opplegg og tips om hvordan endre dette. Det har ikke jeg klart å finne.

Men det er klart, er man undervektig, og ikke anorektisk, da er man vel idealet, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...