Gjest Kajsa-krabat Skrevet 20. april 2004 #1 Del Skrevet 20. april 2004 Ja, det er slik, hvor enn jeg snur meg blir jeg på minnet om de 6-7 ekstra kiloene jeg bærer rundt på. det henger reklameplakater for slanke produkter overalt, det vises på TV, det dumper ned i postkassa mi og da jammen både fysisk og på mail, og skal jeg kjøpe klær er det den ekstra størrelsen som minner meg på det.... For å si det mildt er jeg dritt lei all slanke-ditt og slanke-datt!!! Og joda, klart jeg kunne tatt av 7 kilo og håpet på et bedre liv........ Men så har jeg alle fordelene da!!! En nydelig datter (kiloene forsvant ikke etter svangerskapet), min mann sier jeg er myk å ta på, puppene er litt å ta i ( de forsvinner sikkert dersom jeg slanker meg), hvis jeg ramler har jeg en myk god rumpe å falle på, skal jeg ta sprøyte har jeg litt å stikke i, jeg kan være ballast i båten...... Ja, og ellers om det skulle være noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. april 2004 #2 Del Skrevet 20. april 2004 Problemet mitt er ikke de ekstra kiloene -problemet er alt og alle som forteller meg at det er et problem... Dessuten gikk jeg ned en del kilo for noen år siden -og livet mitt ble ikke umiddelbart mye bedre... Ikke ble det merkbart verre da kiloene kom tilbake heller... Så jeg lar meg ikke lure... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 20. april 2004 #3 Del Skrevet 20. april 2004 Å kvitte seg med 7 kg. er enkelt, hvis de plager deg så ta deg selv i nakken så er du fresh og flott til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2004 #4 Del Skrevet 20. april 2004 Vet du, det var et kjempeflott innlegg! Og som HildeSol skriver, det er ikke sikkert du kommer til å føle deg mer lykkelig eller fornøyd om du går ned de 7 kg'ene. Jeg slanka meg mange kilo for noen år siden, og det jeg var aller mest skuffa over, var at jeg ikke følte meg noe anderledes av den grunn. Joda, jeg fikk kjøpt de klærne jeg ønsket, og vekta viste færre kg, og jeg så selvfølgelig litt sunnere ut, men inni meg - der var jeg akkurat lik, med de samme kompleksene, tankene og følelsene! Så hvis du er fornøyd med deg selv sånn som du er i dag, så fortsett med det! Og gi blanke i all påvirkning fra samfunnet! Bare du vet hvordan DU har det! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #5 Del Skrevet 20. april 2004 Å kvitte seg med 7 kg. er enkelt' date=' hvis de plager deg så ta deg selv i nakken så er du fresh og flott til sommeren.[/quote'] Er det så enkelt?? Jeg har ca 20 kg for mye, og jeg synes det er alt annet enn enkelt å bli kvitt noen av dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 20. april 2004 #6 Del Skrevet 20. april 2004 Å kvitte seg med 7 kg. er enkelt' date=' hvis de plager deg så ta deg selv i nakken så er du fresh og flott til sommeren.[/quote'] Å? Jeg får ikke til å gå ned et gram jeg. (Og trimsykkelen blir brukt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #7 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg vil også legge til at jeg også trener atlså (jeg er gjesten som har 20 kg for mye) Jeg trener aerobic hver hverdag og går til og fra jobb (2,5 km en vei). Ikke spiser jeg mer enn andre jeg kjenner heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 20. april 2004 #8 Del Skrevet 20. april 2004 Enkelt er det ikke.. Jeg spiser sundt, trene hver dag og lever riktig, men går ikke ned i vekt fordi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 20. april 2004 #9 Del Skrevet 20. april 2004 Enkelt og gå ned i vekt .........vel det stemmer ikke her hvertfall, tror at mine kiloer klamrer seg fast til kroppen min uansett hva jeg gjør... Så nå har jeg bestemt meg for at de heller for bli... Jeg satser på at det snart blir moderne med "kvinnelige former".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #10 Del Skrevet 20. april 2004 Enkelt er det ikke.. Nei, hadde det vært enkelt, så hadde vel ingen veid for mye, vel! (duh!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 20. april 2004 #11 Del Skrevet 20. april 2004 Nei, hadde det vært enkelt, så hadde vel ingen veid for mye, vel! (duh!) Akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #12 Del Skrevet 20. april 2004 Hvis man er lei av alle slankereklamene og fokuseringen på kropp, og egentlig trives med den vekta man har, så hvorfor ikke prøve å gi f...? Er så lei av at vi kvinner gjør oss til slaver at skjønnhetsidealet, vi syter over at samfunnet pålegger oss å være tynne, men underkaster oss likevel-med slankekur etter slankekur. En intelligent, voksen kvinne er fullt istand til å innse at hun ikke behøver å se ut som damene i ELLE for å bli lykkelig, og at hun, selv om hun prøver, sannsynligvis aldri kommer til å se sånn ut. Vi må slutte å gjøre oss til ofre, og heller stå opp og kjempe mot syke skjønnhetsidealer enn å klage over hvordan de styrer oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 20. april 2004 #13 Del Skrevet 20. april 2004 Syns det var et kjempefint innlegg du skrev jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 20. april 2004 #14 Del Skrevet 20. april 2004 irriterer meg over det også.. ser i bladene og drømmer om at slik og sånn vil jeg også se ut.. har ingen hysteriske tanker, men er jo lov å drømme.. jeg har erfart at min selvtillit har fått seg en boost etter at jeg har fått vekk noen kilo og fått stramma meg opp, det er så skjønt, og jeg føler meg bra.. det er jo det som teller, og som gir meg motivasjon til å trene og tenke på kroppen min.. det er ikke det å bli syltynn som er målet, men å finne et sted hvor man liker seg sjøl.. man kan ha 20kg ekstra og være verden lykkeligste person, men i den kategorien finner du ikke meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 20. april 2004 #15 Del Skrevet 20. april 2004 Minner om at jeg brukte ordet hvis, hvis de 7 kg. plager henne. Hvis ikke så la det vær. Men ja, 7 kg i minus er lett mach hvis man bare går helhjertet inn for det. Jeg har hjulpet flere venninner med å slanke seg og hvis de vil at jeg skal hjelpe dem krever jeg kadaverdisiplin- men det de alle sammen har funnet ut er at etterhvert som ukene går så blir det lettere og lettere å følge både treningsprogram og kostholdsplan. De første 3 kiloene er de verste, men etter det.....pooof. Bedre å kvitte seg med de 7 ekstra kiloene enn å gremme seg over dem hver gang man ser en reklame for ett slankeprodukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 20. april 2004 #16 Del Skrevet 20. april 2004 Hvis man er lei av alle slankereklamene og fokuseringen på kropp, og egentlig trives med den vekta man har, så hvorfor ikke prøve å gi f...? Er så lei av at vi kvinner gjør oss til slaver at skjønnhetsidealet, vi syter over at samfunnet pålegger oss å være tynne, men underkaster oss likevel-med slankekur etter slankekur. En intelligent, voksen kvinne er fullt istand til å innse at hun ikke behøver å se ut som damene i ELLE for å bli lykkelig, og at hun, selv om hun prøver, sannsynligvis aldri kommer til å se sånn ut. Vi må slutte å gjøre oss til ofre, og heller stå opp og kjempe mot syke skjønnhetsidealer enn å klage over hvordan de styrer oss.. :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 20. april 2004 #17 Del Skrevet 20. april 2004 Bedre å kvitte seg med de 7 ekstra kiloene enn å gremme seg over dem hver gang man ser en reklame for ett slankeprodukt. Slik jeg skjønte det første innlegget var ikke problemet de sju kiloene, men at vi overalt og stadig vekk blir fortalt at de ikke skal være der. Det er da vel for pokkern naturlig å legge på seg noen kilo etter å ha født. Enig i at vi burde bli flinkere til å slappe av med kroppen vår - ikke alltid stresse fordi vi føler at vi burde ha gått ned noen kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2004 #18 Del Skrevet 21. april 2004 Men ja' date=' 7 kg i minus er lett mach hvis man bare går helhjertet inn for det. Jeg har hjulpet flere venninner med å slanke seg og hvis de vil at jeg skal hjelpe dem krever jeg kadaverdisiplin- men det de alle sammen har funnet ut er at etterhvert som ukene går så blir det lettere og lettere å følge både treningsprogram og kostholdsplan. De første 3 kiloene er de verste, men etter det.....pooof..[/quote'] Dersom du tydeligvis har en trening og kostholdsplan som fungerer, så kan du kanskje dele den med oss? Jeg skulle i alle fall gjerne gi den et helhjertet forsøk (har 20 kg pluss og trener hver dag!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2004 #19 Del Skrevet 21. april 2004 Det er ikke først og fremst trening som gjør at man går ned i vekt; spis mindre enn det du forbrenner så vil man gå ned. Jeg er enig med Sunmin at å gå ned 7 kilo ikke er veldig vanskelig; motivasjon, vilje og kunnskap er det man trenger. Å tro at man går ned så lenge man spiser sunt og trener, og hvis man ikke gjør det, har man lav forbrenning, ja, da må man skifte tankemåte. Spise mindre, annerledes, trene på en annen måte etc. Jeg snakker selvfølgelig ikke her om mennesker som lider av forskjellige sykdommer som gjør at de har store vanskeligheter for å gå ned eller medisiner som påvirker dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2004 #20 Del Skrevet 21. april 2004 Hvis man er lei av alle slankereklamene og fokuseringen på kropp, og egentlig trives med den vekta man har, så hvorfor ikke prøve å gi f...? Er så lei av at vi kvinner gjør oss til slaver at skjønnhetsidealet, vi syter over at samfunnet pålegger oss å være tynne, men underkaster oss likevel-med slankekur etter slankekur. En intelligent, voksen kvinne er fullt istand til å innse at hun ikke behøver å se ut som damene i ELLE for å bli lykkelig, og at hun, selv om hun prøver, sannsynligvis aldri kommer til å se sånn ut. Vi må slutte å gjøre oss til ofre, og heller stå opp og kjempe mot syke skjønnhetsidealer enn å klage over hvordan de styrer oss.. Veldig bra innlegg. Et annet poeng er at det ikke er oss menn som ønsker dere 7 eller 20 kg tynnere. Vi er stort sett ganske fornøyd med slik dere ser ut. De ideal-bildene reklamen presser ned over oss blir stadig mer urealistiske - og det hele er et maskineri for å få oss til å kjøpe dyre produkter som skal gjøre oss mer i tråd med idealet, men bare gjør oss mer triste og ukykkelig. Om du ikke klarer å hygge deg med dine 7 "ekstra" kilo, vil du sannsynligvis ikke klare å hygge deg uten dem heller - (for da er det sannsynligvis noe annet som må fikses) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå