Gå til innhold

hva feiler magen min?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er klar over at dere ikke er leger men kanskje noen har opplevd det samme?

har i en god tid vært oppblåst å generelt uvell i magen. det kommer og går i bølger og har ikke forstoppelse, men heller motsatt. det har bare blitt værre nå i løpet av 2 mnd ++

før hadde jeg litt diare i kanskje et par dager+ i mnd men nå har jeg hatt det i flere dager og er konstant uvell. ikke kvalm, men er noe som ikke stemmer (vanskelig å ordlegge det)

jeg har bestilt meg time hos legen da jeg misstenker glutenallergi eller noe som har forværret seg (vi har glutenallergikere i familien hvis det har noe å si)

er det noen spm jeg burde stille legen eller noe hun burde se på når jeg er der?

blir værre hvis jeg beveger meg mye og det er litt kjedelig når jeg jobber i matbutikk, høhø. så da løper jeg ofte på do, men er ikke alltid det passer hvis vi har rush så disse dagene er forferdelige!! :bond:

Anonymous poster hash: c4811...710
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Omg, har det på samme måte. Tror det enten må være melk eller glutenallergi... Helt jævlig.

Anonymous poster hash: 31592...22e
Gjest HappyWaffle
Skrevet (endret)

Omg, har det på samme måte. Tror det enten må være melk eller glutenallergi... Helt jævlig.

Anonymous poster hash: 31592...22e

æsj høres ikke godt ut...

Endret av HappyWaffle
AnonymBruker
Skrevet

ja jeg skjønner ikke hva det kan være :( håper egentlig det er noe så enkelt som glutenallergi, for da får jeg en dytt for å starte på lavkarbo...

Anonymous poster hash: 2cc8c...cdd
AnonymBruker
Skrevet

flere som har erfaring med sånt?? blir jo litt bekymret å...

Skrevet

Du er klar over at det kan være kreft?

AnonymBruker
Skrevet

Du er klar over at det kan være kreft?

TS her

hehe, så fort noe feiler en så er det kreft :P

gidder ikke dvele over alt som kan være farlig når det kan være bakterieinfeksjon eller noe :)

AnonymBruker
Skrevet

Laktoseintoleranse????

Google det... Tine har gode beskrivelser av dette, tine.no

Anonymous poster hash: c9b0a...69f
Skrevet

Jeg er noe av det samme, men kroppen min er bare sensitiv for bakterier å feit kosthold.

Står kaffen et kvarter for lenge på kanna er jeg kjørt, fisk å sjømat som jeg elsker har bedratt meg mange ganger.

Så jeg spiser masse epler :) for meg fungerer det bra med grønnsaker å frukt å en god dose fiber,

Håper ikke du har kreft altså, men det kan være så enkelt som kosthold også

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er noe av det samme, men kroppen min er bare sensitiv for bakterier å feit kosthold.

Står kaffen et kvarter for lenge på kanna er jeg kjørt, fisk å sjømat som jeg elsker har bedratt meg mange ganger.

Så jeg spiser masse epler :) for meg fungerer det bra med grønnsaker å frukt å en god dose fiber,

Håper ikke du har kreft altså, men det kan være så enkelt som kosthold også

takk for fornuftig svar! :)

ja lurer jo på om jeg skal prøve lavkarbo en stund å se om det hjelper. da utelukker jeg masse sukker, fett og gluten osv. men da blir det jo vanskelig å finne ut nøyaktig hva jeg reagerer på også.

kan feks glutenallergi komme over tid eller er man født med det?

AnonymBruker
Skrevet

Foreslår at du oppsøker lege _før_ du går løs på å eksperimentere med allergidietter. Vedvarende magetrøbbel kan bety cøliaki - som er en relativt alvorlig tilstand, så hvis det er grunn til å mistenke det bør du få legen involvert. Det er også en eller to andre alvorlige tilstander man kan få, som Crohns sykdom. Ikke for å krisemaksimere her, men det kan være greit å utelukke at det er noe alvorlig før du begynner å eksperimentere blindt.

Anonymous poster hash: 3c609...380
Skrevet

takk for fornuftig svar! :)

ja lurer jo på om jeg skal prøve lavkarbo en stund å se om det hjelper. da utelukker jeg masse sukker, fett og gluten osv. men da blir det jo vanskelig å finne ut nøyaktig hva jeg reagerer på også.

kan feks glutenallergi komme over tid eller er man født med det?

Hadde jeg vært deg så hadde jeg dratt til legen å fått utelukket noe alvorlig, åsså prøver du å droppe en å en kjent allergiårsak av gangen, om du skal tenke på cøliaki å lavkarbo å laktoseintoleranse og feit mat på en gang så gjenstår bare kyllingfilet å brokkoli, noe tam diett i lengden :-P

Stikk til legen åsså dropper du å drikke ren melk samt brødskiver, kan være så lite som skal til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...