AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Ja, det har seg sånn at jeg måtte begynne på ery-max for noen dager siden. Jeg skal gå på denne i 10 dager, og reiser til utlandet i morgen!!! Jeg "shotter" biola og fråtser probiotika for å unngå bivirkninger. Det eneste jeg merker nå er ekstremt mye luft i magen.... hjelpes. Til tider får jeg luftsmerter, og da må jeg sitte helt i ro. Heldigvis ikke kvalme og diare foreløpig. Det kjennes ut som når jeg er så sulten at jeg blir uvel?! Derfor er jeg spent på hvordan det skal gå i utlandet. Har noen tips til hva jeg bør spise for å holde magen i sjakk der? Skal ha med meg et spann med probiotika. Anonymous poster hash: 91020...de9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Jeg får utrolig dårlig matlyst når jeg går på antibiotika. Var i syden da jeg måtte gå på det også pga flåttbitt, og jeg fikk også knallgule tenner (som ble hvite igjen da jeg slutta) men jeg klarte å fungere bra utenom matlysten da, og var på stranda og hadde det moro likevel. Jeg spiste en del kjeks og frukt for å holde meg i gang. Men du bør ikke tenke at du kommer til å få disse bivirkningene og så kjenne etter hele tiden, for da kan det faktisk hende at du får dem bare fordi du tenker for mye på det. Anonymous poster hash: 1b4ee...7f0
AnonymBruker 42 Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Har bare tatt antibiotika et par ganger i livet, men blir altid dårlig i magen av det. Sist gang jeg måtte ta det fikk jeg noen kulltabeletter av en venn som pleide å ta det slike når hun var ut å reiste. Jeg slapp hverfall å bli dårlig i magen Vet ikke om det har noe feste i virkligheten, men kan vel være verd å prøve...
Tabudrue Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 "Heldigvis ikke kvalme og diare foreløpig" De færreste av oss får faktisk disse bivirkningene, så med mindre du gjentatte ganger har blitt dårlig av denne antibiotikaen så synes jeg kanskje du kan roe ned litt og vente og se hvordan det går. Som nevt over her, ikke gå rundt og tenk på bivirkningene.. Probiotika og biola er finfint det, men det kan faktisk bli for mye av det gode også, bare vær klar over det^^. Ta tablettene sammen med mat, så er sannsynligheten for bivirkninger en tanke mindre. Å ta kull med medisiner kan være veldig dumt da kull brukes for å motvirke den medisinske effekten av svært mange medisiner ved en overdose. Genistrek å ta en medisin og samtidig ta noe som motvirker den;P
AnonymBruker 42 Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Å ta kull med medisiner kan være veldig dumt da kull brukes for å motvirke den medisinske effekten av svært mange medisiner ved en overdose. Genistrek å ta en medisin og samtidig ta noe som motvirker den;P Det har du helt rett i, og det sies jo også at kulltabeletter ikke hjelper mot diare heller. Jeg har ikke peilg på hvorvidt kulltabelettene ødelegger litt for antibiotikakuren eller ei, men når bivirkningen av antibiotikaen er værre en sykdommen den skal bekjempe så vet jeg med meg selv at det blir kulltabeletter på meg neste gang også. Genistrek eller ei
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Jeg har blitt småkvalm og diarè. Men det varierer fra person til person. Anonymous poster hash: f2b0b...8f5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Hvis du tar kull samtidig som du går på tabletter virker ikke tablettene. Kull blir brukt på sykehus til å suge opp tablettrester hos mennesker som har overdose eller barn som har fått i seg noe de ikke skal ha. De vil også suge til seg ery-max tablettene, slik at disse ikke har effekt. Tar du for mye probiotika og biola kan det i seg selv gi diare. 1-2 glass biola og 1-2 tbl holder i massevis. De fleste får ikke diare av antibiotika, så med mindre du vet at du får det så trenger du ikke ta det heller. Anonymous poster hash: 188c6...0c5
Yrh2003 Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 (endret) Du kan kjøpe antibiotika uten resept (krever enkel online medisinsk konsultasjon) http://www.dokteronline.com/ Endret 22. april 2017 av Yrh2003
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #9 Skrevet 20. april 2017 Ery Max trenger du ikke frykte problemer med. Den er blant de snilleste for mage tarmsystemet. Den virker i all hovedsak mot det den skal og oppfører seg stort sett greit uten større bivirkninger. Husk å ha dem i håndbagasjen og i boksen/pakken med navnet ditt på når du reiser. Anonymkode: 3042f...bf7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå