Gå til innhold

ingen blødning i pillefri uke!


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har nå hatt en pillefri uke på loette, og har ikke hatt blødning. jeg har glemt to å ta pillen to dager iløpet av brettet, og men ikke hatt samleie den siste måneden. Burde jeg ta en graviditetstest? Kan jeg begynne på nytt brett?



Anonymous poster hash: 1c786...4ba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en test før du begynner på nytt brett, for sikkerhetsskyld :)

AnonymBruker
Skrevet

Ta en test før du begynner på nytt brett, for sikkerhetsskyld :)

Hei TS her. Men hva skjer dersom jeg ikke begynner på nytt brett i dag? Da vil jo min pillefri periode være lengre enn 7 dager?

Anonymous poster hash: 1c786...4ba

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hei TS her. Men hva skjer dersom jeg ikke begynner på nytt brett i dag? Da vil jo min pillefri periode være lengre enn 7 dager?

Anonymous poster hash: 1c786...4ba

vel da får du mensen å må bruke ekstra beskyttelse en stund fremover :)

ta en test i dag for å se det ann du :)

Skrevet

Jeg ville begynt på pillene og tatt test så fort som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar :) Men dersom det viser seg at jeg ikke er gravid, hvorfor har jeg ikke fått blødning da? :P



Anonymous poster hash: 1c786...4ba
Skrevet

Tusen takk for alle svar :) Men dersom det viser seg at jeg ikke er gravid, hvorfor har jeg ikke fått blødning da? :P

Anonymous poster hash: 1c786...4ba

Kan være mange grunner, det beste er jo å få svar fra lege.

Men du burde vente med å begynne på piller til du vet om du er gravid eller ikke, for om du er det så skal du jo absolutt ikke gå på p-piller.. Det kommer jo naturligvis an på om du vil beholde det eller ikke da, men ta en test uansett :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Tusen takk for alle svar :) Men dersom det viser seg at jeg ikke er gravid, hvorfor har jeg ikke fått blødning da? :P

Anonymous poster hash: 1c786...4ba

stress, vektnedgang osv osv. det er 1000 ting som kan få oss til å miste mensen litt :P men jeg bikker mest mot at du er gravid :)

men ta deg en tur til legen uansett for å være sikker på at alt er ok "down under" ;)

AnonymBruker
Skrevet

stress, vektnedgang osv osv. det er 1000 ting som kan få oss til å miste mensen litt :P men jeg bikker mest mot at du er gravid :)

men ta deg en tur til legen uansett for å være sikker på at alt er ok "down under" ;)

Herregud, en graviditet er så langt unna at jeg føler ikke at det i det hele tatt går ann for meg å bli gravid. Men takk for tipset, skal ta en test iløpet av dagen og komme meg til legen :)

Anonymous poster hash: 1c786...4ba

Skrevet

Hei! Jeg har nå hatt en pillefri uke på loette, og har ikke hatt blødning. jeg har glemt to å ta pillen to dager iløpet av brettet, og men ikke hatt samleie den siste måneden. Burde jeg ta en graviditetstest? Kan jeg begynne på nytt brett?

Anonymous poster hash: 1c786...4ba

Hvis du ikke har hatt sex etter siste mensen så er du neppe gravid, du har jo tullet med p-pillene etter siste mensen (om jeg ikke har misforstått) men er lurt å ta en test for det. Er du gravid og vil/kanskje vil beholde barnet så ikke begynn på piller før du har testet deg (bruk da ekstra prevensjon i to uker når du begynner igjen på pillene om du ikke er gravid) da p-pillene kan skade fosteret. Lykke til! :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hvis du ikke har hatt sex etter siste mensen så er du neppe gravid, du har jo tullet med p-pillene etter siste mensen (om jeg ikke har misforstått) men er lurt å ta en test for det. Er du gravid og vil/kanskje vil beholde barnet så ikke begynn på piller før du har testet deg (bruk da ekstra prevensjon i to uker når du begynner igjen på pillene om du ikke er gravid) da p-pillene kan skade fosteret. Lykke til! :)

mener jeg har hørt at det er veldig delte meninger om det. er jo de som går på pillen gjennom store deler av et svangerskap før de tenker over at de kan være gravide. de er jo i så fall veldig heldige siden de ikke da har symptomer, men ser sånne programmer på tv'n om sånne mennesker som tror de har mistet mens på grunn av stress osv :P

sorry avsporing :)

Skrevet

mener jeg har hørt at det er veldig delte meninger om det. er jo de som går på pillen gjennom store deler av et svangerskap før de tenker over at de kan være gravide. de er jo i så fall veldig heldige siden de ikke da har symptomer, men ser sånne programmer på tv'n om sånne mennesker som tror de har mistet mens på grunn av stress osv :P

sorry avsporing :)

Joda men hvorfor ta sjansen? Er jo forskjell på å ikke vite at man var gravid og vite at man kanskje er gravid. Jeg ble selv gravid på pillen og mens jeg tok ritalin, fordi jeg ikke viste det men sluttet med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, hadde jeg hatt mistanke hadde jeg sluttet tidligere. Er 28 uker på vei nå så det gikk jo bra med babyen min ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har hatt sex etter siste mensen så er du neppe gravid, du har jo tullet med p-pillene etter siste mensen (om jeg ikke har misforstått) men er lurt å ta en test for det. Er du gravid og vil/kanskje vil beholde barnet så ikke begynn på piller før du har testet deg (bruk da ekstra prevensjon i to uker når du begynner igjen på pillene om du ikke er gravid) da p-pillene kan skade fosteret. Lykke til! :)

Ja det var det jeg også syns var så merkelig. Tok en test som var negativ, men tenker å komme meg til legen så fort som mulig iløpet av neste uke for å være sikker. TS

Anonymous poster hash: 1c786...4ba

Gjest HappyWaffle
Skrevet

ja for all del. tror man at man er gravid så slutter man på pillen så klart, sier ikke at det er bra for fosteret. men man skal ikke uroe seg om man finner ut at man har gått på pillen i 6 uker feks mens man er gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...