AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Hva kan man fylle dagene med når man er ufør? Føler jeg snur døgnrytmen og gjør meg selv deprimert. Vil så gjerne ha noe å stå opp til, noe å utrette. Anonymous poster hash: 527a6...bf6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Det deprimerte mennesker trenger er rutiner! Legg deg innen et visst klokkeslett og ha på alarm så du står opp i rett tid. Fysisk aktivitet er også bra. Anonymous poster hash: 61b21...9d2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Det deprimerte mennesker trenger er rutiner! Legg deg innen et visst klokkeslett og ha på alarm så du står opp i rett tid. Fysisk aktivitet er også bra.Anonymous poster hash: 61b21...9d2 Er ikke deprimert nå, men fortsetter jeg slik som dette vil jeg nok bli det. Problemet med å stå opp er at jeg ikke vet hva jeg skal ta meg til. Ender med at jeg sitter hjemme uten noe å ta meg til.Anonymous poster hash: 527a6...bf6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Det spørs jo hvor mye aktivitet du orker og hva slags funksjonshemming du har. Anonymous poster hash: 72cf6...d7d 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Pass andres dyr. Gå for eksempel tur med hund daglig. Mange arbeidende liker tanken på at hunden får tur når de er på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Har du en mulighet til å låne bøker på biblioteket? Anonymous poster hash: 078c8...ed9
Gjest Funky Punk Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Har faste rutiner på når jeg legger meg og når jeg skal våkne (sliter med å stå opp noen dager grunnet fysisk sykdom, men har likevel på vekkerklokken til samme tid hver dag og får heller ligge våken litt før jeg står opp ) Lager meg en plan for dagen, altså få støvsugd før lunsj, vasket klær før middag osv. Hekler, leser bøker, surfer på nettet når jeg hviler. Om kvelden ser jeg på serier og filmer. Bruker god tid på å lage mat fra bunnen av. Kan godt bruke et par timer på å lage middag om jeg orker. Besøket venner når jeg orker. Har en hobby som jeg bruker 3-4 timer på to kvelder i uka. For min del så gjelder det å ha rutiner og det å stykke opp dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Hvis du vil gjøre noe nyttig kan du oversette engelske Wikipedia-artikler til norsk der de norske er dårlige. Anonymous poster hash: 82356...8a7 1
Gjest Inggolf Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 Godt spørsmål TS...Livet som ufør kan være ganske tøft og tomt aner det meg. Det er viktig å finne ting som du kan mestre, noe som du gleder deg til/over..men hva kan det være? Nå vet jeg ikke hva som gjør deg ufør da, men hadde reising vært noe? Det må vel finnes noen som arrangerer turer for de som er i samme situasjon som deg vil jeg tro, uføre altså? Mennesker er jo veldig sugne på lærdom. Hadde det vært noe å ta noen kurs i for eksempel språk? Kanskje du kan høre med dyrebeskyttelsen om du kan jobbe der som frivillig? Der er det mange dyr som trenger mat og massevis av kos dagen lang 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Ang. reising: det koster jo penger og de aller fleste med uføretrygd sliter med å få det til å gå rundt fra før. Anonymous poster hash: 72cf6...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 Hvorfor er du ufør? Kan du trene, for eksempel? Melde deg opp til et fag på universitetet? Lese vitenskapelige bøker? Anonymous poster hash: ecdc2...d38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå