AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Jeg skal hjem fra ferie i morgen, men på tiden flyet lander hjemme er det meldt lyn, torden og stiv kuling. Jeg kjenner angsten brer seg i hele kroppen, og jeg kommer neppe til å sette meg på flyet hjem. Hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg bruke reiseforsikring og booke om billetten? Eller må jeg betale ny billett av egen lomme? Anonymous poster hash: 2a0d0...435
Leo Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Du må ha legeerklæring som bekrefter at du er for syk til å reise dersom du skal få erstatning via reiseforsikringen. At du er redd for lyn og torden er dessverre ingen sykdom. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 At du er redd for lyn og torden er dessverre ingen sykdom. Så nedlatende du er. Å ha angst er i høyeste grad en sykdom, og nok til å få legeerklæring. Anonymous poster hash: 2a0d0...435
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Du kommer ikke til å få legeerklæring fordi du er redd for lyn og torden når det faktisk ikke er farlig å fly da. Hadde det vært farlig ville flyet blitt utsatt eller kansellert. Nå må folk slutte å bruke angsten som unnskyldning for alt de ikke har lyst å gjøre. Les her; http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=555936 Jeg siterer; Er det farlig å fly i lyn og tordenvær? - Nei, du sitter i et metallbur og det er lynavledere på alle flyets ror. Et lyn kan treffe flyet, men følger utsiden av flyet og forsvinner ut fra lynavlederne på rorene. Det smeller fælt og man kan oppleve sterke, blendende lys. Det kan også lukte svidd, som av krutt. Jeg har opplevd mange lynnedslag i fly og det har vært helt ufarlig. Anonymous poster hash: eab7f...b10 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Så nedlatende du er. Å ha angst er i høyeste grad en sykdom, og nok til å få legeerklæring. Anonymous poster hash: 2a0d0...435 Flyskrekk av svært alvorlig karakter kan fint anses som en sykdom. Du må utredes og diagnostiseres, selvsagt, men det er i teorien fullt mulig. Det forutsetter imidlertid at du virkelig ikke kan sette deg på dette flyet. Når du har fløyet den ene veien og deretter nekter å fly tilbake fordi "det er meldt lyn, torden og stiv kuling" er du naturligvis ikke innenfor disse grensene. I tillegg var uvær en fullt påregnelig risiko da du bestilte reisen i utgangspunktet. Du må nok belage deg på å betale dette selv. Det skulle forsåvidt bare mangle også.Anonymous poster hash: 3714b...883 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå