Gå til innhold

Ikke lønn for opplæring..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et par opplæringsdager et sted. Pga sykdom og at de neste jobbdagene var spredt, tok det noen uker før jeg skulle jobbe mer der....

Men så oppdaget jeg at jeg ikke hadde fått lønn for opplæringa.

Og det får jeg ikke, siden jeg bare hadde hatt opplæring der, og ikke noe mer. Ehm.. Jeg var jo klar for mer jobb, men nå vet jeg jaggu ikke. Virker useriøst......



Anonymous poster hash: 8f6ba...835
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett til betaling for opplæringsvakter også.



Anonymous poster hash: c7ba9...5b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på full lønn under opplæring. Uansett om du skal jobbe der videre eller ikke skal du få lønn selvfølgelig.



Anonymous poster hash: f9d8a...5e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på full lønn under opplæring. Uansett om du skal jobbe der videre eller ikke skal du få lønn selvfølgelig.

Anonymous poster hash: f9d8a...5e3

Men hva skal jeg klaske i bordet med? Kontaktet arbeidstilsynet, men det virker som at det er litt opp til hver arb.giver. Så jeg stiller ikke sterkt.... Aldri hatt sånne problemer før. Har hatt opplæringsvakter før og fått lønn for dem før jeg har jobbet vanlig.

Anonymous poster hash: 8f6ba...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg krav på lønn under opplæring? Når du blir ansatt ved en virksomhet har du krav på å bli lært opp innenfor viktige bestemmelser om helse, miljø og sikkerhet. Dette innebærer også at du har krav på opplæring i hvordan arbeidet skal utføres. Dette er arbeidsgiver forpliktet til gjennom arbeidsmiljøloven, og opplæringen skal derfor være lønnet. Dersom opplæringen skjer utenfor arbeidstiden, skal du i tillegg ha overtidsbetalt når dette innebærer at antall timer ordinær arbeidstid og opplæring, overstiger arbeidsmiljølovens bestemmelser om daglig eller ukentlig arbeidstid.

Hentet fra http://www.lo.no/Faq/Rettigheter-i-arbeidslivet/

Anonymous poster hash: f9d8a...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...