AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Jeg føler meg lite tilstedeværende og engasjert. Må virkelig konsentrere meg for å følge med i samtaler, huske ting... Jeg jobber med mennesker, så det er jo viktig at jeg endrer meg litt. Bryr meg om andre, men føler ikke jeg får vist det. Er beskjeden og tør ikke være særlig frempå. Når andre på jobben tar en del plass, trekker jeg meg heller tilbake. Var mye alene i lang tid. Nå er det uvant å være blant mye folk. Blir fort sliten av å prøve å henge med, synes noen ganger at folk "maser" selv om de snakker normalt... Når jeg snakker med noen på tomannshånd går det bedre. Jeg viser interesse og snakker. Men etterpå har jeg gjerne glemt hva de egentlig sa.. Har alltid vært beskjeden, men mer omgjengelig enn jeg er nå. Har vært utadvent med gode venner. Men pga flytting og andre ting har jeg mista kontakten med de fleste. Jeg pleide å jobbe, og så finne på ting på fritida. Ute i frisk luft, være med venner, drive med hobbyer. Var i grei form. Nå føler meg veldig sløv og uopplagt. Spiser nokså sunt til måltidene, men har blitt en del snacks og godteri innimellom. Og så er jeg ganske lite fysisk aktiv. Veldig sliten etter jobb, så prøver bare å slappe av og lade opp til neste dag. Må røre mer på meg.. Men blir fort støl, så vil ikke være for aktiv på fritida, så det blir vondt å gå rundt på jobben. Hvor lang tid tar det før man er "over" det? Vet jo at fysisk aktivitet er en stor del av å komme på rett spor igjen. Og hva bør jeg spise for å få energi? Konkrete oppkvikker-tips? Oppskrift på uper-smoothie etc? Må ha energi for å komme i gang, men får jo ikke energi før jeg er godt i gang.. Anonymous poster hash: b0c92...dd1
Gjest Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Jeg kjenner meg igjen i deler av det du skriver. Blir også sløv til tider, og orker ikke å forholde meg så mye til mennesker etter mange dårlige forhold og tøffe hendelser. Jobb og hjem tar all min tid, og den lille energien jeg har igjen går til trening og avslapping. Jeg prøver nå å få kontakt med gamle bekjente igjen, og utfordre meg selv litt. Det høres ut som om du reagerer negativt på fysisk aktivitet. Enten er dette noe psysisk, eller så bør du komme deg til legen og ta ulike tester. Det kan være noe fysisk - kroppen sier i fra dersom noe er galt. Jeg syns du uansett skal ta en tur til legen. Det å trene innebærer ikke at du skal pushe deg selv til det ytterste, og dra hjem helt utslitt så for å være støl hele uken etterpå. Det å trene innebærer jo å finne en aktivitet som gir deg energi, og som får deg til å føle deg bra. Kanskje du har behov for noe helt annet enn du har prøvd tidligere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå