Gå til innhold

Etterskudd studiepoeng


Pearl2.0

Anbefalte innlegg

For 3 år siden var det et semester som gikk bort i sykdom. Jeg har legeerklæring og alt sånt for dette halvåret. Begynte neste semester med det jeg skulle tatt semesteret jeg var syk. Det jeg lurer på er om dette semesteret blir å regne som 30 studiepoeng på etterskudd, eller om det faller bort med tanke på at jeg har legeerklæring og fikk godkjent den fra Lånekassa? Vet ikke hvor jeg kan finne ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sjekke det på sidene til lånekassen, jeg kan ikke reglene men der ser du hvor mye som er omgjort til stipend av det du kan få omgjort.

Er det slik at du fikk studielånet for det semesteret omgjort til stipend siden du var syk? Da vil jeg anta at semesteret ikke teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke det på sidene til lånekassen, jeg kan ikke reglene men der ser du hvor mye som er omgjort til stipend av det du kan få omgjort.

Er det slik at du fikk studielånet for det semesteret omgjort til stipend siden du var syk? Da vil jeg anta at semesteret ikke teller.

Ja, det ble omgjort til stipend ja. Nei, er det jeg tror også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ble omgjort til stipend er jo alt greit.

Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det samme da jeg ble syk, jeg visste ikke at man fikk omgjøring for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke store omgjøringen man får, men man slipper (forhåpentligvis) å komme på etterskudd med tanke på studiepoeng. Jeg fikk maks omgjøring (fødsel eller sykdom står som begrunnelse) og det var snakk om 3-4000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle mener nå jeg, å slippe etterskudd når man faktisk er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke store omgjøringen man får, men man slipper (forhåpentligvis) å komme på etterskudd med tanke på studiepoeng. Jeg fikk maks omgjøring (fødsel eller sykdom står som begrunnelse) og det var snakk om 3-4000 kroner.

Som allerede nevnt, dette kan du sjekke på nettsidene deres. Logg deg inn og se på menyen til venstre. Trykk deg inn på «omgjøring etter eksamen», der har du full oversikt over hva som gjelder for deg.

Hvorfor sjekker du ikke bare der istf å sitte og lure på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det. Ro ned. Men det står ikke noe der angående studiepoengene. Det var derfor jeg spurte om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...