Gå til innhold

Avbryte oppdrag vikarbyrå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et oppdrag via manpower, men nå har jeg fått tilbud om en annen jobb. Jeg har ikke råd til å takke nei til denne jobben, da manpowerstillingen bare er på ca 30%, mens denne er heltid.

Problemet er da at denne nye jobben starter allerede tirsdag neste uka. Jeg har prøvd å finne oppsigelsestid i manpower, men finner ingenting. Jeg har heller ikke skrevet under no kontrakt eller noe. Det eneste jeg har fått av papirer fra manpower er et ark hvor det står lønn og oppstartsdato på oppdraget.

Jeg får ikke tak i konsulenten min og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå :/



Anonymous poster hash: 8440f...d68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant personalhåndboken og svaret selv.

Er det noen her som har vært i lignende situasjon? Om de har vært greie, eller om de er strenge på oppsigelsestid osv. Dette oppdraget har svært ugunstig arbeidstid, jeg har prøvd å finne en annen jobb som kan kombineres i over et halvt år nå, men finner ingenting.

Jeg sa egentlig bare ja til den fordi jeg hadde hørt at man måtte si ja med en gang for å bli ansett som attraktiv i vikarbyrå. Resultatet er jo at jeg såvidt har råd til husleie og andre viktige ting.

Kjenner jeg blir skikkelig fortvila nå :( Når jeg endelig har fått tilbud om en heltidsjobb.



Anonymous poster hash: 8440f...d68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo tro at et vikarbyrå hadde andre ansatte å sette inn. Det jeg vet er at man kan bli avkrevd penger om man ikke jobber ut oppsigelsestiden eller bare forsvinner fra jobb, det kan de kreve med loven i hånd. Men siden det som sagt er et VIKARbyrå burde de vel klare å løse dette greit.

Snakk med dem så fort som mulig.

Endret av Zek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de gjøre det når jeg ikke har skrevet under noen arbeidsavtale også? Hvor mye penger er det snakk om da forresten?



Anonymous poster hash: 8440f...d68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de gjøre det når jeg ikke har skrevet under noen arbeidsavtale også? Hvor mye penger er det snakk om da forresten?

Anonymous poster hash: 8440f...d68

Oi, det overså jeg. Har du ikke skrevet under på noe er du fri til å gjøre hva du vil, men du er jo nødt til å si ifra til dem om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det overså jeg. Har du ikke skrevet under på noe er du fri til å gjøre hva du vil, men du er jo nødt til å si ifra til dem om det.

Nei, jeg har aldri skrevet under på noe eller i det hele tatt sett en arbeidsavtale fra de. Har ikke møtt konsulenten min en gang :/ Må jo selvfølgelig snakke med de, og forhåpentligvis så går det greit for de. Jeg bryr meg om de jeg jobber med så hadde ikke klart å bare stikke av eller noe :)

Jobben min er ikke veldig viktig for at resten av arbeidsplassen skal gå rundt heller, så de vil ikke lide noen nød uten meg heller. Er bare redd for at folka på manpower skal bli sinte eller noe og kreve at jeg sier opp på den riktige måten. Jeg har altfor lett for å si ja og "go with the flow" bare for å gjøre folk fornøyde, og det har jeg ikke råd til nå.

Anonymous poster hash: 8440f...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry for alle de ekstremt dårlige formuleringene jeg har over her forresten. Håper det er lesbart. Er stressa og da går det litt fort i svingene. Ble nesten flau over å lese mitt eget innlegg etter at jeg posta det :fnise:



Anonymous poster hash: 8440f...d68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sluttet på dagen etter at jeg havnet på et ordentlig utrivelig sted hvor jeg fikk en dårlig mottakelse, de var lei av vikarer. Men det er en stund siden, så jeg vet jo ikke om ting kan ha endret seg.

Anonymous poster hash: 1b47d...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Her bør du kontakte noen andre i Manpower når du ikke får kontakt med kontakpersonen din. Vær ærlig og fortell at du har fått deg jobb og må begynne med en gang. De vil sikkert forstå det, de fleste av dem er mennesker. Her bør du ikke la sjansen for fast jobb gå fra deg. Er du ærlig og har gjort det du kan løser det seg. Du bør priorietere deg selv først og fremst, det vil alle forstå :)

Grattis med ny jobb !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk for svar :) Får ikke tak i noen på kontoret der nå, men jeg får bare fortsette å prøve imorgen. Og krysse fingrene for at det ordner seg!



Anonymous poster hash: 8440f...d68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send i det minste en mail så de får vite det i morgen tidlig.

Ja, selvfølgelig. Sendte mail med en gang jeg ikke nådde igjennom på telefon ;)

Anonymous poster hash: 8440f...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke vanlig oppsigelse for vikarbyråer på to uker?



Anonymous poster hash: 40a6c...859
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanlig oppsigelse for vikarbyråer på to uker?

Anonymous poster hash: 40a6c...859

Har funnet ut at det er en måned i manpower, vet ikke med andre vikarbyråer.

Saken her er vel at jeg ikke har noen arbeidavtale.

Anonymous poster hash: 8440f...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...