mamma21 Skrevet 20. april 2004 #1 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg sitter her med en sønn (3,5år) som aldri blir ferdig med denne diareen... Begynne vel å nærme seg en uke siden han startet nå. Har fått tid hos legen idag, men ikke før i ettermiddag. Er så bekymret. Han har vært på do siden vi stod opp omtrent. Gråter hele tiden pga verken som oppstår. (mens han sitter på do). Prøver seg på noen salte skruer nå, å litt vann. Er d noen som har noen gode tips?? Begynner å bli desperat her... Han blir bare svakere og svakere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 20. april 2004 #2 Del Skrevet 20. april 2004 kokt ris skal "feste" magen litt . Det hjelper i alle fall på meg. Medisiner på en så liten gutt tør jeg ikke anbefale - det er mulig han kan bruke kulltabletter? Ellers får du noe som heter Gem eller noe sånt på apoteket, som er en erstatning av salter og mineraler som han mister når han har diare. Det blandes til en slags saft, og fungerer bra når man er satt ut av diare/oppkast eller tørket ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 20. april 2004 #3 Del Skrevet 20. april 2004 Er ikke kull beregnet mot forstoppelse... Mulig jeg tar feil, har bare trodd det bestandig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 20. april 2004 #4 Del Skrevet 20. april 2004 neida, kull er mot diare. Medisinsk parafin er strålende mot forstoppelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 20. april 2004 #5 Del Skrevet 20. april 2004 Oki.. Syntes bare å huske at vi tok kulltabletter om vi fikk forstoppelse når vi var i syden... Men da lærte jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #6 Del Skrevet 20. april 2004 Blåbær er fint... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 20. april 2004 #7 Del Skrevet 20. april 2004 Ja, jeg fikk bestandig blåbærsaft når jeg var liten og hadde diaré. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crispo Skrevet 20. april 2004 #8 Del Skrevet 20. april 2004 Raspa gulrøtter, gjerne med litt raspet eple.... har hvertfall fungert hos meg og flere jeg kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 20. april 2004 #9 Del Skrevet 20. april 2004 Datteren min hadde kraftig diare i over en uke da hun var 9 mnd gammel. Ikke ville hun spise noe heller, men hun tok heldigvis brystet så hun fikk nok næring i seg. Vi fikk medisinsk kull hos legen for å stoppe det hele. Det var ikke så lett å få henne til å spise det, men vi fikk lurt litt i henne med å gjemme det i maten. Når gutten din er såpass stor er det sikkert lettere å få gitt han det. Bare husk på å få gitt han nok veske, for de små blir veldig fort dehydrert. Du kan jo også som de andre sier gi han blåbærsaft el. som er litt forstoppende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 20. april 2004 #10 Del Skrevet 20. april 2004 Kull brukes nesten ikke mot annet enn forgiftning lengre. Det skal i alle fall ikke anbefales til bruk i apotek, og ikke på små barn. Hør hva legen sier i dag, du! Og sørg for at han får masse drikke og næring. Kroppen tappes fort for væske ved diare, og vil tro det går trengs sårt hos en liten kropp! Er usikker på hva av medikamenter barn kan bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 20. april 2004 #11 Del Skrevet 20. april 2004 En ting til... Vil han ikke spise så mye, kan du prøve å gi han litt yoghurt. Den er mye næring i og vil kunne gi han litt energi. I allefall mente legen vår det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma21 Skrevet 20. april 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 20. april 2004 Takk for svar! Har vært hos legen, men ble ikke så mye klokere av det som vanlig. Han anbefalte noe pulver som du blander ut i vann. Men problemet er jo at jeg ikke får det i sønnen min... Vanskelig alder. Han nekter å smake på noe som helst nytt. Å hvis han endelig prøver litt, kommer det rett i retur... Men men... får prøve videre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå