LamaLover Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Jeg tar meg selv i å prøve å være en coach for meg selv, med varierende (hovedvekt på manglende) hell. "Selvrealisering" er etter min mening et litt for svulstig ord, men jeg synes det er viktig å jobbe mot å utvikle seg selv. Men jeg tror kanskje jeg har bedre peiling enn jeg har, greier aldri bestemme meg for "hvordan" jeg skal bli mer fornøyd med livet mitt og meg selv. Bruker i overkant mye tid på å gruble på dette uten å komme noen særlig vei, og nå slo det meg plutselig - Hey! Kanskje jeg skal oppsøke en coach for å ha noen å kaste ball med og hjelpe meg å finne en mer konkret fremgangsmåte. Men jeg er likevel litt skeptisk. Dessuten er det sikkert er sviiine dyrt? Og ikke minst - The-American-Dream-vibbene kaster seg over meg og gir meg en viss avsmak. Til tross for min skepsis er jeg mest av alt åpen og nysgjerrig. Men det hadde vært storartet med noen erfaringer! (eller bare andres tanker om hele coachingindustrien) (Hvilket forum denne tråden hører til i vites ikke 100%, men jeg tok en råsjanse på å stappe den inn her)
Gjest Summers Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 (endret) ikke prøvd, men har du prøvd å lese sånne selvrealiseringsbøker? kan jo hende at coachen ikke har noe mer enn det å bidra med og at du kan få like skreddersydde tilbakemeldinger om du tenker selv på spørsmålene bøkene gir deg og eventuelt poster noen poster på forumer hvor folk har samme problem som deg(sikkert mange slike amerikanske forumer) Edit: tror jeg ville lest minst en bok uansett om jeg skulle hatt coach eller ikke, tror man får mer ut av det om man vet hva man går til og hva man trenger hjelp med. Endret 1. august 2013 av Summers
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Coach har blitt en samlebetegnelse for alle som vil være psykoterapeuter men som ikke kom inn på psykologstudiet. Skal du betale i dyre dommer så gå heller til noen som har rette bakgrunnen. Vil du fikse noe konkret - test kognitiv terapi. Vil du bli bedre kjent med deg selv? Gå for psykoanalytisk terapi. Eller ta et 8 ukers program i mindfulness som en god intro til å bli kjent med og få et annet forhold til deg selv (deriblandt den fikse ideen om at du må forbedres). Selvforbedringsideen er en fix ide som skaper enormt mye lidelse. Jeg tar meg selv i å prøve å være en coach for meg selv, med varierende (hovedvekt på manglende) hell. "Selvrealisering" er etter min mening et litt for svulstig ord, men jeg synes det er viktig å jobbe mot å utvikle seg selv. Men jeg tror kanskje jeg har bedre peiling enn jeg har, greier aldri bestemme meg for "hvordan" jeg skal bli mer fornøyd med livet mitt og meg selv. Bruker i overkant mye tid på å gruble på dette uten å komme noen særlig vei, og nå slo det meg plutselig - Hey! Kanskje jeg skal oppsøke en coach for å ha noen å kaste ball med og hjelpe meg å finne en mer konkret fremgangsmåte. Men jeg er likevel litt skeptisk. Dessuten er det sikkert er sviiine dyrt? Og ikke minst - The-American-Dream-vibbene kaster seg over meg og gir meg en viss avsmak. Til tross for min skepsis er jeg mest av alt åpen og nysgjerrig. Men det hadde vært storartet med noen erfaringer! (eller bare andres tanker om hele coachingindustrien) (Hvilket forum denne tråden hører til i vites ikke 100%, men jeg tok en råsjanse på å stappe den inn her) Anonymous poster hash: db907...ffa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå