Eliines Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Hei Jeg er en jente på 18 år som tok silikon på aviva helse for snart 3 mnd siden. Alt gikk veldig bra etter operasjonen, hadde nesten ikke vondt i det hele tatt! men nå etter 3 mnd har jeg fått litt vondt i det høyre brystet. Stikker i bryster og kjennes ut som det sprenger der inne, og det sitter høyere opp enn det vestre bryst gjør! så derfor lurer jeg på om det er kapsling jeg har fått? har noen av dere erfaring med dette? og om jeg må ta en ny operasjon, må jeg betale for det da? eller det garanti på sånt? noen som har erfaring med aviva helse? altså om de har garanti for sånt? Håper på svar
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Hvorfor tar du ikke bare kontakt med de som utførte operasjonen på deg? 1
Eliines Skrevet 1. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2013 Hvorfor tar du ikke bare kontakt med de som utførte operasjonen på deg? Har gjort det, men legen som utførte operasjonen på meg har ferie nå, så jeg fikk ikke time før om 3 uker og de spørsmålene jeg stilte kunne ikke de svare på det måtte jeg ta med legen. De sa det kunne være kapsling, for stor protese osv.. så jeg er veldig bekymret nå, det er derfor jeg lurer på om noen har hatt noe i likhet
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Jeg tok en titt på nettsidene deres og fant følgende: For at du skal føle deg 100 prosent trygg, gir vi deg en garanti på brystforstørrelser, slik at du får ny operasjon og nye innlegg gratis dersom det skulle oppstå komplikasjoner. http://www.avivahelse.no/behandlinger/plastisk-kirurgi-kvinner/brystoperasjon/brystforstorrelse/ Skulle du være så uheldig å få en merkbar kapsel, er ikke dette forbundet med noen helserisiko, men kan selvfølgelig bli et irritasjonsmoment. Problemet kan ev. forsøkes rettet opp med et inngrep, og i verste fall kan protesen fjernes. De fleste velger erfaringsmessig å leve med det. Vår klinikk kan tilby kapselgaranti ved innlegging av proteser. Dette betyr ikke at kapsel ikke kan oppstå, men innebærer at du kostnadsfritt vil kunne få gjort et forsøk på å løse problemet med ny operasjon. http://www.avivahelse.no/behandlinger/plastisk-kirurgi-kvinner/brystoperasjon/brystforstorrelse/sporsmal-og-svar/ For å sikre at du blir fornøyd med resultatet, tilbyr vi deg et garantiprogram. Garantien som gis av produsenten gjelder implantater fylt med silikongelé fra Eurosilikon, den største produsenten i Europa .Garantien gjelder alle implantater av denne type lagt inn ved klinikken etter 1.1.2009. Garantien gjelder: Livstidsgaranti Leverandøren vil yte erstatningsprodukt (ny protese) for ett eller to implantater dersom:A. Brudd (ruptur) av implantatets omslag/hinne.B. "Patchen"( forseglingslokket) sprekker eller flytter på seg. 5 års garanti Erfaringsmessig vil i gjennomsnitt 3-4 prosent av pasientene som får proteser utvikle kapsel. Over 90 prosent av disse vil oppstå innen de første to årene. Leverandøren vil innen fem år etter innlegg av proteser yte erstatningsprodukt for ett eller to implantater dersom:C. Kirurgiske årsaker som kan føre til erstatning av implantat som: - alvorlig kapseldannelse (Baker-grad 3 eller 4). - kirurgiske feil som gjelder størrelse og/eller anatomisk plassering og/eller profil.Erfaringsmessig vil noen ønske seg større proteser etter en stund,dette kan desverre ikke dekkes av noen garanti. Denne del av garantien gjelder under forutsetning av at det foreligger full enighet mellom alle involverte parter. Det kan dessverre ikke gis garantier for at kapseldannelse ikke oppstår. Garantivilkår - I tilfeller som er spesifisert under punkt A og B vil garantien gjelde så lenge pasienten lever. - I tilfelle spesifisert under punkt c, gjelder garantien i 5 (fem) år etter implanteringen. Garantien er et samarbeid mellom leverandøren av protesene som kostnadsfritt leverer ny protese, og klinikken som kostnadsfritt vil utføre et nytt inngrep. Da det kan finnes enkelte personer som kan danne kapsel gjentatte ganger, gjøres det oppmerksom på at garantien under punkt d kun vil dekke ett (1) nytt inngrep.Det kan ikke gis garanti til pasienter som tidligere har hatt kapselproblematikk da disse erfaringsmessig har større risiko enn andre for å kunne få det igjen. Garantien gir ikke rett til erstatning av noe slag for øvrig, verken fra klinikken eller proteseleverandøren. Garantien gjelder i Norge, Sverige og Danmark. http://www.avivahelse.no/behandlinger/plastisk-kirurgi-kvinner/brystoperasjon/brystforstorrelse/garantiprogram/ - Med andre ord ser det ut som du får ordnet dette uten problemer.
Flekk Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Hei Jeg er en jente på 18 år som tok silikon på aviva helse for snart 3 mnd siden. Alt gikk veldig bra etter operasjonen, hadde nesten ikke vondt i det hele tatt! men nå etter 3 mnd har jeg fått litt vondt i det høyre brystet. Stikker i bryster og kjennes ut som det sprenger der inne, og det sitter høyere opp enn det vestre bryst gjør! så derfor lurer jeg på om det er kapsling jeg har fått? har noen av dere erfaring med dette? og om jeg må ta en ny operasjon, må jeg betale for det da? eller det garanti på sånt? noen som har erfaring med aviva helse? altså om de har garanti for sånt? Håper på svar Tok du over eller under muskel? Hvor mye silikon tok du?
Eliines Skrevet 1. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2013 Jeg tok en titt på nettsidene deres og fant følgende: For at du skal føle deg 100 prosent trygg, gir vi deg en garanti på brystforstørrelser, slik at du får ny operasjon og nye innlegg gratis dersom det skulle oppstå komplikasjoner. http://www.avivahelse.no/behandlinger/plastisk-kirurgi-kvinner/brystoperasjon/brystforstorrelse/ Skulle du være så uheldig å få en merkbar kapsel, er ikke dette forbundet med noen helserisiko, men kan selvfølgelig bli et irritasjonsmoment. Problemet kan ev. forsøkes rettet opp med et inngrep, og i verste fall kan protesen fjernes. De fleste velger erfaringsmessig å leve med det. Vår klinikk kan tilby kapselgaranti ved innlegging av proteser. Dette betyr ikke at kapsel ikke kan oppstå, men innebærer at du kostnadsfritt vil kunne få gjort et forsøk på å løse problemet med ny operasjon. http://www.avivahelse.no/behandlinger/plastisk-kirurgi-kvinner/brystoperasjon/brystforstorrelse/sporsmal-og-svar/ For å sikre at du blir fornøyd med resultatet, tilbyr vi deg et garantiprogram. Garantien som gis av produsenten gjelder implantater fylt med silikongelé fra Eurosilikon, den største produsenten i Europa .Garantien gjelder alle implantater av denne type lagt inn ved klinikken etter 1.1.2009. Garantien gjelder: Livstidsgaranti Leverandøren vil yte erstatningsprodukt (ny protese) for ett eller to implantater dersom: A. Brudd (ruptur) av implantatets omslag/hinne. B. "Patchen"( forseglingslokket) sprekker eller flytter på seg. 5 års garanti Erfaringsmessig vil i gjennomsnitt 3-4 prosent av pasientene som får proteser utvikle kapsel. Over 90 prosent av disse vil oppstå innen de første to årene. Leverandøren vil innen fem år etter innlegg av proteser yte erstatningsprodukt for ett eller to implantater dersom: C. Kirurgiske årsaker som kan føre til erstatning av implantat som: - alvorlig kapseldannelse (Baker-grad 3 eller 4). - kirurgiske feil som gjelder størrelse og/eller anatomisk plassering og/eller profil.Erfaringsmessig vil noen ønske seg større proteser etter en stund,dette kan desverre ikke dekkes av noen garanti. Denne del av garantien gjelder under forutsetning av at det foreligger full enighet mellom alle involverte parter. Det kan dessverre ikke gis garantier for at kapseldannelse ikke oppstår. Garantivilkår - I tilfeller som er spesifisert under punkt A og B vil garantien gjelde så lenge pasienten lever. - I tilfelle spesifisert under punkt c, gjelder garantien i 5 (fem) år etter implanteringen. Garantien er et samarbeid mellom leverandøren av protesene som kostnadsfritt leverer ny protese, og klinikken som kostnadsfritt vil utføre et nytt inngrep. Da det kan finnes enkelte personer som kan danne kapsel gjentatte ganger, gjøres det oppmerksom på at garantien under punkt d kun vil dekke ett (1) nytt inngrep.Det kan ikke gis garanti til pasienter som tidligere har hatt kapselproblematikk da disse erfaringsmessig har større risiko enn andre for å kunne få det igjen. Garantien gir ikke rett til erstatning av noe slag for øvrig, verken fra klinikken eller proteseleverandøren. Garantien gjelder i Norge, Sverige og Danmark. http://www.avivahelse.no/behandlinger/plastisk-kirurgi-kvinner/brystoperasjon/brystforstorrelse/garantiprogram/ - Med andre ord ser det ut som du får ordnet dette uten problemer. Tusen takk for hjelpen! Da vet jeg ihvertfall at de har garanti for sånt! Da trenger jeg ikke å bekymre meg så veldig
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Kan jeg få lov til å spørre om hvorfor du valgte å ta silikon i så ung alder? 1
Eliines Skrevet 1. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2013 Tok du over eller under muskel? Hvor mye silikon tok du? tok over muskelen 450 gram
fruBeist Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Saker som om klinikken har garantier er vel ganske lurt å sjekke i forkant av operasjon Uansett, god bedring, håper det ikke er noe alvorlig. 1
Eliines Skrevet 1. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 1. august 2013 (endret) ... Endret 1. august 2014 av Eliines
Eliines Skrevet 1. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2013 Saker som om klinikken har garantier er vel ganske lurt å sjekke i forkant av operasjon Uansett, god bedring, håper det ikke er noe alvorlig. Takk for det
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #12 Skrevet 1. august 2013 Rett og slett fordi jeg var veldig misfornøyd med puppene mine, det ødela selvtilliten min veldig. Turte nesten ikke å kle av meg foran kjæresten min, fordi jeg var så misfornøyd med puppene! Derfor valgte jeg å ta silikon så tidlig Men brystene dine vokser jo frem til du er rundt 25. Huff, jeg skal ikke kritisere deg, men jeg synes det er så leit med alle de purunge jentene som opererer inn silikon i stedet for å bli glad i kroppen sin slik den er. Skremmende utvikling. 1
Eliines Skrevet 1. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2013 Men brystene dine vokser jo frem til du er rundt 25. Huff, jeg skal ikke kritisere deg, men jeg synes det er så leit med alle de purunge jentene som opererer inn silikon i stedet for å bli glad i kroppen sin slik den er. Skremmende utvikling. Det er jeg fullt klar over Men jeg hadde litt heng i puppene, noe som plaget meg veldig...
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #14 Skrevet 1. august 2013 Alle jeg har vært naken sammen med har hatt litt heng i puppene sine, ingen har naturlig pupper som står rett ut. Men nå som du har fått utført operasjonen får jeg vel bare ønske deg lykke til videre. 1
Eliines Skrevet 1. august 2013 Forfatter #15 Skrevet 1. august 2013 Alle jeg har vært naken sammen med har hatt litt heng i puppene sine, ingen har naturlig pupper som står rett ut. Men nå som du har fått utført operasjonen får jeg vel bare ønske deg lykke til videre. Takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå