Gå til innhold

SATS gravid


hanni

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er medlem på SATS og 12 uker på vei (med trolig litt begynnende bekkenløsning). Jeg har ikke tenkt til å fryse medlemskapet mitt med det første, men vil trene litt skånsomt pga bekkenet. Jeg er ellers vant til å trene hardt kondis og vekter. Er det noen som vet noe om timene til SATS som heter SATSgravid? Er de OK? Blir man svett der, eller er det liksom nybegynnertrening? Har trent en del aerobic før også, type danseaerobic og sånn med mye kombinasjoner. Jeg lurer litt på om jeg skal begynne på de gravitimene eller holde meg til ergometersykkel og stepmaskin...

Noen råd? Og jeg VET ikke om jeg har bekkenløsning, men har vondt bak på høyre side sånn av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei

Jeg har selv trent aktivt på sats gjennom hele svangerskapet og er nå i min 39 uke. De siste 2 mnd har jeg hatt problemer med sterke kynnere etc. og har derfor trent litt på sats gravid timene. Disse er helt OK, men ikke så veldig tunge. Ble alt for slappe for meg, men er fine for å få råd om hvordan øvelser du kan gjøre i andre timer, eks. stram-opp timene. Jeg har gått over til disse timene istedenfor da jeg får trent litt mer her. Ellers kan du trene som vanlig så lenge det ikke gjør vondt noe sted ( såfremt du da ikke har fått bekkenløsning... dette bør du sjekke hos lege/jordmor).

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takk for svar. Da betyr vel det at jeg bør trene vanlig kondis og sånn fram til litt seinere i svangerskapet - og så kan jeg gå på de timene mot slutten kanskje. Vet ikke om jeg har bekkenløsning, prøvde meg på ergometersykkel for to dager siden. Det gikk jo fint... så da fortsetter jeg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kan anbefale svømming på det varmeste. Trente på SATS i begynnelsen, men fant at jeg hadde større utbytte av å svømme. Det trener opp bekkenet og man trener opp pusten også. Får igjen for det under fødselen. Jeg fikk til pustinga helt 100% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...