Gå til innhold

Tråd for tannlegeskrekk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, da har jeg endelig gjort det.

Jeg har bestilt TANNLEGETIME

Skal dit i neste uke.

Det er 7 år, ja dere leste riktig, 7 (syv) år siden sist.

Grunnen til at jeg endelig gjorde det var at jeg en stund før sommeren opplevde en ilende smerte i et område noen ganger når jeg tygde. Det har gitt seg nå, men det var sparket bak jeg trengte for å forstå at dette ikke går lenger.

Så nå har jeg brukt et par måneder på å psyke meg opp.

Lurer på hva smerten var. Har googlet, og tror kanskje det kan være en liten sprekk i tanna. Hadde ikke vondt når jeg ikke tygde, og fikk ikke vondt av å drikke noe varmt eller kaldt.

Og så har jeg klart å knekke en liten tupp ytterst på den ene hjørnetanna mi, men det tror jeg egentlig ikke er noe farlig.

Lurer på hva jeg skal gjøre for å klare å komme meg dit. Liker ikke å snakke med noen om tennene mine eller tannlegeskrekken, ingen vet om problemene jeg har. Derfor sliter jeg med å få tatt Sobril eller noe, for da kan man vel ikke kjøre bil? Og det blir jeg nødt til. Noen Paracet og Ibux får jeg i alle fall hive innpå i forkant. Synes nemlig alt med tannlegen er ille og vondt, helt fra han stikker speilet inn i munnen.

Vel, vel. Noen andre i samme båt?

Anonymous poster hash: db797...43d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden denne tråden vakte enorm interesse :ironi: får jeg vel oppdatere litt.

Jeg er 10 kilo lettere!

Besøket gikk over all forventning, tannlegen kunne nesten ikke tro at det var så lenge siden jeg hadde vært til sjekk. Jeg hadde nesten ikke tannstein en gang!

Tanna jeg hadde kjent en smerte i kunne han ikke forklare, mest sannsynlig hadde tannhalsen vært blottet pga for hard pussing, og derfor merket jeg en iling. Jeg har ikke noen fylling i tanna, så det kunne ikke være årsaken.

Den lille tuppen jeg hadde slått av hjørnetanna var det ikke noe poeng å gjøre noe med, mente han. Det var ikke et kosmetisk problem en gang.

Jeg hadde to tilfeller av kronisk karies, det betyr at det har begynt å utvikle seg hull en gang, men så har det stoppet opp. Man ser det på fargen på kariesen, den er helt mørk. Kronisk karies er det visst ikke vanlig å gjøre noe med, man holder den bare under oppsyn :danse:

Men helt ærlig, det er jo vondt å være til tannlegen!

Jeg hadde tatt tre Ibux en time før jeg gikk, i håp om at det skulle hjelpe. I tillegg sa jeg med en gang at dette er noe jeg hater, og hvor lenge det var siden sist. Og tannlegen virket da som en grei nok fyr, ikke sadistisk i det hele tatt. Men allikevel setter han i gang med stikkegreia si, kjører den hardt ned i tenner både her og der. Ikke godt i det hele tatt. Fjerning av tannstein er heller ikke noe særlig. Men for all del, det er jo egentlig veldig utakknemlig å klage, når alt var så bra!

Anonymous poster hash: db797...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...