wilmap Skrevet 31. juli 2013 #21 Skrevet 31. juli 2013 Jeg har noen spørsmål til dere grunnet nysgjerrighet 1. Hvor lenge var dere i et forhold før dere fikk barn? Og hvor gamle var dere da dere fikk barn? 2. Var barnet planlagt eller var det en overraskelse? 3. Ville begge ha barn? Hadde dere snakket om det før? 4. Hva mener du bør være i boks før man får barn? 5. Er dere fortsatt sammen? Hvis ikke, var det i sammenheng med det å få barn? ha en fin dag! Anonymous poster hash: 80792...60b 1. Nesten 3 år og gift. 20 år begge to. 2. Ja, alle våre barn har vært planlagte. 3.Ja, snakket om hvor mange barn vi ville ha. 4. Jobb og et sted å bo. 5. Ja, forsatt sammen den dag i dag.
gullhjerte Skrevet 31. juli 2013 #22 Skrevet 31. juli 2013 1. Hvor lenge var dere i et forhold før dere fikk barn? Og hvor gamle var dere da dere fikk barn? Vi hadde vært sammen i 7 år når jeg ble gravid, 23 år gamle begge to. 2. Var barnet planlagt eller var det en overraskelse? Det var ikke planlagt ved at vi prøvde aktivt, vi bare hadde kuttet beskyttelse.. 3. Ville begge ha barn? Hadde dere snakket om det før? Begge ville ha barn, alt lå tilrette for et barn. Vi var klare. 4. Hva mener du bør være i boks før man får barn? Faste jobber, et ok sted å bo, stabilt forhold med to klare foreldre. En overskuddsøkonomi er også viktig synes jeg. Det kan være veldig dyrt med barn, vi måtte legge ut 6000 kr ekstra i mnd til MME pga melkeallergi de første 8 mnd. 5. Er dere fortsatt sammen? Hvis ikke, var det i sammenheng med det å få barn? Vi er sammen, aldri hatt det bedre enn nå :-) Vi deler noe fantastisk sammen, og det har kommet frem flotte kvaliteter til overflaten hos begge som vi ikke merket tidligere. Det er noe fantastisk sexy over en god pappa ;-)
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #23 Skrevet 31. juli 2013 1. Hvor lenge var dere i et forhold før dere fikk barn? Og hvor gamle var dere da dere fikk barn? - Hadde vært sammen i 8 år da vi bestemte oss for å prøve, 9,5 år når barnet kom. Vi var begge 28. 2. Var barnet planlagt eller var det en overraskelse? - Planlagt. 3. Ville begge ha barn? Hadde dere snakket om det før? - Ja, hadde pratet om det ganske lenge. 4. Hva mener du bør være i boks før man får barn? - Økonomi, stabilt forhold og trygge rammer for et barn. 5. Er dere fortsatt sammen? Hvis ikke, var det i sammenheng med det å få barn? - Nei, vi skilte lag etter 2 år. Ingen sammenheng med at vi fikk barn. Vi er forøvrig veldig gode venner og foreldre, skilte lag på "best mulig måte". Anonymous poster hash: ae2a9...473
Vera Vinge Skrevet 1. august 2013 #24 Skrevet 1. august 2013 (endret) 1. Hvor lenge var dere i et forhold før dere fikk barn? Og hvor gamle var dere da dere fikk barn? Vi hadde vært sammen i 10 år, gift i 3 1/2. 29 år gamle. 2. Var barnet planlagt eller var det en overraskelse? Det var veldig planlagt. Vi hadde begge snakket om barn i flere år, men vi ville bli ferdig med studier og komme godt ut i jobb. Brukte et år fra vi begynte å prøve til jeg ble gravid med sønnen min. 3. Ville begge ha barn? Hadde dere snakket om det før? Ja, det var et felles ønske, som vi hadde snakket om lenge. 4. Hva mener du bør være i boks før man får barn? Jeg syns ikke alt trenger å være i boks, men en grunnleggende økonomisk trygghet bør helst være på plass. Med det mener jeg ikke at man må ha masse penger, men at man bør i det minste ha en klar plan og helst ha begynt på utdannelse. Jeg tror det er veldig dumt å gjøre slik som en del veldig unge tenker, at fordi de har vært sammen med samme fyr et par år og man bor gratis i kjelleren til foreldrene, så er man klar for barn. Jeg tror det er lurere å aller helst ha fullført utdanning, men hvertfall ha startet et løp. Det virker som det for mange er et stykke ut i jobb man trives i hvis man har startet voksenlivet med å gå hjemme med barn mens man forsørges av barnefar eller foreldre. 5. Er dere fortsatt sammen? Hvis ikke, var det i sammenheng med det å få barn? Ja, vi er fortsatt sammen. Endret 1. august 2013 av Vera Vinge 2
Caledonia Skrevet 2. august 2013 #25 Skrevet 2. august 2013 1. Hvor lenge var dere i et forhold før dere fikk barn? Og hvor gamle var dere da dere fikk barn? Sammen i 2, men hadde vært bestevenner i nesten 6 år. Vi var 28 og 29 år 2. Var barnet planlagt eller var det en overraskelse? Planlagt 3. Ville begge ha barn? Hadde dere snakket om det før? Ja vi var begge veldig klare på at vi ønsket barn. Hadde snakket om det både før og etter at vi ble sammen. 4. Hva mener du bør være i boks før man får barn? For oss var det viktig med et trygt sted for barnet å vokse opp. 5. Er dere fortsatt sammen? Hvis ikke, var det i sammenheng med det å få barn? Er fortsatt sammen
ekkoet Skrevet 2. august 2013 #26 Skrevet 2. august 2013 1. Hvor lenge var dere i et forhold før dere fikk barn? Og hvor gamle var dere da dere fikk barn? 7 år, vi var begge 28. 2. Var barnet planlagt eller var det en overraskelse? Det var planlagt. Eneste overraskelsen var at det var treff på første forsøk, vi hadde vært forberedt på at det kunne ta en stund. 3. Ville begge ha barn? Hadde dere snakket om det før? Ja. 4. Hva mener du bør være i boks før man får barn? Vanskelig å svare på. Gitt at man planlegger å få barn bør man være veldig sikker på forholdet, det er en langt større forpliktelse enn å feks gifte seg. Man bør være klar på at perioden i livet hvor man bare tenker på seg selv er forbi. Tiden etter man har fått barn er ikke tiden for å drive selvrealisering, man bør helst ha utdannelse og jobb, dersom dette er noe man ønsker å ha. Hvis graviditeten er uplanlagt blir vurderingene ganske annerledes. Jeg vil ikke si at man ikke bør bære frem et uplanlagt barn fordi A, B og C ikke er i boks. 5. Er dere fortsatt sammen? Hvis ikke, var det i sammenheng med det å få barn? Ja
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 2. august 2013 #27 Skrevet 2. august 2013 Jeg har noen spørsmål til dere grunnet nysgjerrighet 1. Hvor lenge var dere i et forhold før dere fikk barn? Og hvor gamle var dere da dere fikk barn? Vi var sammen 5 år før vi fikk barn 2. Var barnet planlagt eller var det en overraskelse? Var veldig planlagt 3. Ville begge ha barn? Hadde dere snakket om det før? Her var vi veldig enige 4. Hva mener du bør være i boks før man får barn? Stabil inntekt, hus - være etablerte og kunne gi barnet det som trengs. 5. Er dere fortsatt sammen? Hvis ikke, var det i sammenheng med det å få barn? Fremdeles sammen Anonymous poster hash: 80792...60b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå