AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Jeg har hørt at det er mange som prøver og forstå pedofile sin holdning og da blir jeg helt rustet. Jeg forstår ikke hvorfor noen prøver og forstå pedofile. For meg så avskyr jeg pedofile like mye som pesten. Tenk og ødelegge et uskyldigs barn liv. Anonymous poster hash: 22053...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Mange pedofile holder seg langt borte fra barn. Det å prøve å forstå kan gjøre at de blir fanget opp og ikke ødelegge barns liv ved at de klarer å holde seg borte. Anonymous poster hash: 5f894...d3c 16
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Jeg har hørt at det er mange som prøver og forstå pedofile sin holdning og da blir jeg helt rustet. Jeg forstår ikke hvorfor noen prøver og forstå pedofile. For meg så avskyr jeg pedofile like mye som pesten. Tenk og ødelegge et uskyldigs barn liv.Anonymous poster hash: 22053...eb8 Pedofili er en seksuell legning. Og en pedofil trenger ikke å utøve sin seksuelle legning.Anonymous poster hash: aa069...c74 Endret 17. august 2013 av Bond 14
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Pedofili er en seksuell legning. Og en pedofil trenger ikke å utøve sin seksuelle legning.Anonymous poster hash: aa069...c74 Det er mange som mener at pedofili ikke er en seksuell legning, men heller en parafili. Anonymous poster hash: 2176f...be1 Endret 17. august 2013 av Bond 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Parafili hadde jeg ikke hørt om før, men det lille jeg leste om emnet nå gjør meg litt sur. Fordi det virker som om man bare har erklært at homofile og bifile skal få komme inn i varmen med "det er naturlig", "det er helt normalt" og "man kan ikke noe for det", mens alt annet fortsatt blir holdt utenfor, klassifsert som parafili og blir sett på som avskyelig. De som har disse sexuelle lystene får i langt mindre grad forståelse og får heller ikke være med i "vi kan ikke noe for hva vi føler/tenner på" klubben. Jeg får lese mer om det senere.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 F65 Forstyrrelser i seksuelle objektvalg Inkl: parafilier F65.4 Pedofili Foretrukket seksualobjekt er barn i førpubertetsalder eller tidlig pubertetsalder: gutter, jenter eller begge kjønn. http://finnkode.kith.no/#|icd10|ICD10SysDel|2613630|flow Anonymous poster hash: b1d36...50e
Gjest JakeGreen Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Hvor har du hørt det? Jeg har en intellektuell nysgjerrighet rundt hvordan pedofile tenker og hvordan de er skrudd sammen. Vet de at det de gjør er galt? Evner de å rasjonalisere handlingene sine på en måte slik at de kan leve med det de gjør? Eller har de en splittet personlighet og vet at det de gjør er galt, men driftene er så sterke at de ikke greier å kontrollere seg? Eller er det slik at det er så naturlig at de ikke ser noe galt i det? Hvor mange av de som er pedofile lever et liv uten å begå overgrep? Det finnes jo mange menn (og sikkert også kvinner) som går gjennom enten et helt eller store deler av et liv uten en partner, men de voldtar ikke av den grunn. Slike spørsmål synes jeg er interessante, uten at jeg har noen sympati med overgripere. Jeg har hørt at det er mange som prøver og forstå pedofile sin holdning og da blir jeg helt rustet. Jeg forstår ikke hvorfor noen prøver og forstå pedofile. For meg så avskyr jeg pedofile like mye som pesten. Tenk og ødelegge et uskyldigs barn liv.Anonymous poster hash: 22053...eb8
Nouv Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 (endret) Politisk skjønner jeg at det i sin helhet er en nødvendighet med en åpen debatt rundt pedofili, at det er en legning som vi ikke vinner på å skyve bort å late som at ikke eksisterer/avviser. Det er en problemstilling som burde møtes av mennesker som har interesse for/og spesielt fagmennesker, som kan skille følelser og politikk og sådan. Men jeg tror ikke at det er en problemstilling som burde bæres på skuldrene til hvem som helst. Endret 2. august 2013 av Nouv
Gjest *MaggieQ* Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Tanker fra en pedofil. http://www.aftenposten.no/amagasinet/Han-er-pedofil_--men-ikke-overgriper-5347775.html#.UfoM2ssaySM 5
katinkatinka Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Parafili hadde jeg ikke hørt om før, men det lille jeg leste om emnet nå gjør meg litt sur. Fordi det virker som om man bare har erklært at homofile og bifile skal få komme inn i varmen med "det er naturlig", "det er helt normalt" og "man kan ikke noe for det", mens alt annet fortsatt blir holdt utenfor, klassifsert som parafili og blir sett på som avskyelig. De som har disse sexuelle lystene får i langt mindre grad forståelse og får heller ikke være med i "vi kan ikke noe for hva vi føler/tenner på" klubben. Jeg får lese mer om det senere. Litt sånn på siden av egentlig tema.. Mener du at alle seksuelle legninger skal få "komme inn i varmen"? Nå kan jeg ikke alle betegnelsene her, men for å sette det på spissen; hva med de som tenner på ekte voldtekter? Hva med de som liker å mishandle den de forgriper seg på? Hva med de som foretrekker å halshugge kattunger før de puler på liket deres? Jeg antar ikke du heller mener vi skal gå over til å se på pedofili som en like akseptert legning som homofili? Hva tror du i så tilfelle det vil gjøre i hjernen til en pedofil som fra før har satt inn alle krefter i å holde igjen? Jeg er ganske sikker på at dersom samfunnet begynner å forstå og føle med de pedofile litt for mye vil mange av disse overbevise seg selv om at eventuelle "glipper" blir tilgitt fordi folk tross alt skjønner hvor vanskelig det er å holde seg. Den store forskjellen på homofili og pedofili er den uskyldige parten - altså barnet. Jeg tenker inne i meg at en pedofil nok må ha det veldig vanskelig, og jeg håper det er god hjelp å få for en slik forferdelig SYKDOM. Og så ser jeg på barnet mitt og tenker: "Hvis en pedojævel så mye som SER på deg skal jeg kveste ham eller henne til det ugjenkjennelige."
Gjest JakeGreen Skrevet 1. august 2013 #11 Skrevet 1. august 2013 Tanker fra en pedofil.http://www.aftenposten.no/amagasinet/Han-er-pedofil_--men-ikke-overgriper-5347775.html#.UfoM2ssaySM Interessant artikkel. Takk for at du delte! Jeg fikk svar på noen av tingene jeg lurte på. Blant annet: – Har du vært i nærheten av å gjøre noe med disse forelskelsene? – Ikke i nærheten av et faktisk overgrep, men nå ser jeg at jeg var inne på en farlig tankeprosess. Jeg ville overhodet ikke skade et barn, men begynte å tenke at hvis jeg gjorde det av kjærlighet, så ville det gå bra. Fra mediene hadde jeg inntrykk av at overgripere tvinger barn til sex på en voldelig og kynisk måte. Så jeg tenkte at hvis alt skjedde uten press og tvang, så ville ikke barnet ta skade av det.
Gjest Herr Heftig Skrevet 1. august 2013 #12 Skrevet 1. august 2013 (endret) Jeg mener nok rett og slett bare at man ikke skal bli sett på som avskyelig, bare fordi man tiltrekkes av barn, men om man faktisk har sex med dem, da er man avskyelig. Jeg vil bare understreke at med "inn i varmen". Så mener jeg ikke at kattelikspuling skal være lov og akseptert, men de som har det tenningmønsteret er ikke monstre føre de faktisk gjør noe med det.Dette gjelder jo fosåvidt uansett om slike ting er legninger eller sykdommer. Håper det ga svar nok. Endret 17. august 2013 av Herr Heftig
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #13 Skrevet 1. august 2013 (endret) Interessant artikkel. Takk for at du delte! Jeg fikk svar på noen av tingene jeg lurte på. Blant annet: Akkurat den siteringen er et stort diskusjonstema i seg selv. Det er normal tankegang for dem å rettferdigjøre sine tanker/handlinger så lenge "det er av kjærlighet og barnet ikke tar skade av det". Realiteten er helt motsatt, kjærlighet for barn er ikke alltid det samme som for voksne. De blir overtalt til den intimiteten fordi de tror den er som en lek og ikke forstår hva som egentlig foregår. Det er jo egentlig uskylden og naiviteten de utnytter hos barna. I senere år vil jo de forstå hva som foregikk og hva de ble utsatt for. Psykisk skade i voksen alder er like ille som fysisk ellers. Anonymous poster hash: 96946...a1f Endret 17. august 2013 av Bond 1
EyeQ Skrevet 1. august 2013 #14 Skrevet 1. august 2013 Jeg forstår at man ikke kan styre hva man tenner på, så jeg har respekt for de pedofile som innser at de trenger nødvendig hjelp før de begår overgrep.
-Artemis Skrevet 1. august 2013 #15 Skrevet 1. august 2013 Jeg har medfølelse og respekt for pedofile som ikke forgriper seg for barn. De kan ikke noe for hva de tenner på, men de kan noe for om de velger å følge lystene sine eller ikke etter noe de vet er veldig veldig galt. 2
glidemiddel Skrevet 2. august 2013 #16 Skrevet 2. august 2013 Pedofili hysteriet har ført til at de ser på alle fremmende menn som pedofie om de trives med barn etc. Mange kvinner er ikke noe bedre, men slipper lettere unna. Dermet kan det bli heksejakt og demonisering på uskyldige "fæle" menn, som mister jobb og aksept hos samfunnet. Og så fins det noen av de som faktisk voldtar, både kvinner og menn.
glidemiddel Skrevet 2. august 2013 #17 Skrevet 2. august 2013 (endret) Pedofili er en seksuell legning. Man kan ikke noe for at man er pedofil akkurat som at man ikke kan noe for at man er homofil. Og en pedofil trenger ikke å utøve sin seksuelle legning.Anonymous poster hash: aa069...c74 Det viser seg at de som blir misbrukt som barn, senere vil føle et tryggere å ha sex medbarn.... sykt, men. Spesielt kvinner. Pedofile er pedofile, men man også se på forhistorien og hvorfor det ble sånn. Endret 2. august 2013 av glidemiddel
glidemiddel Skrevet 2. august 2013 #18 Skrevet 2. august 2013 Pedofili er en seksuell legning. Man kan ikke noe for at man er pedofil akkurat som at man ikke kan noe for at man er homofil. Og en pedofil trenger ikke å utøve sin seksuelle legning.Anonymous poster hash: aa069...c74 Men når man ser de som blir misbrukt som barn og pga av dette blir pedofile pga av at de føler at sex med barn er tryggest, så har det litt med skade på "egen" legning kanskje? Ikke medfødt, men formet av traumatisk oppvekst med sex? Det fins jo selvfølgelig noe som er 100% pedo uten å ha noen å legge skyld på. Jeg tror ikke de selv vet hvor upopulære de er eller?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #19 Skrevet 2. august 2013 Her bommer du grovt, TS. Det er forskjell på pedofile og pedofile overgripere. Alle pedofile overgripere er pedofile, men ikke alle pedofile er overgripere. Jeg ser du sier at du (av)skyr pedofile som pesten. Vel. Vi stopper ikke pestens spredning ved nekte befolkningen informasjon om den og de syke behandling, gjør vi vel? Jeg forstår at mye og mange stritter imot, jeg synes selv det er både ekkelt og skremmende. Men kanskje vil litt fokus på pedofili som legning, ikke bare på pedofile overgripere, gjøre at flere pedofile kan søke hjelp og unngå å begå disse overgrepene. Det hadde i så fall vært fint. For dem og - ikke minst - for potensielle ofre.Anonymous poster hash: 5c591...535 4
waco Skrevet 4. august 2013 #20 Skrevet 4. august 2013 Jeg har hørt at det er mange som prøver og forstå pedofile sin holdning og da blir jeg helt rustet. Jeg forstår ikke hvorfor noen prøver og forstå pedofile. For meg så avskyr jeg pedofile like mye som pesten. Tenk og ødelegge et uskyldigs barn liv.Anonymous poster hash: 22053...eb8 Hva med folk som puler eldre mennesker da? Er det like ekkelt som å pule på femtenåringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå